Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Extreme
Update.
Spetter is langzamerhand ietsie aan het opknappen, zijn nierwaarde en leverwaardes zijn nog niet goed, hij kwijlt nog steeds, en er komt nu ook flinke snot uit zijn neus. Gelukkig zakt zijn koorts wat. Hij plast en poept, doet zijn best met eten, ookal is het maar een pietsie en moet er soms dwang gevoerd worden.
Bij de 1e dierenarts was het advies gegeven om hem melk te geven, dit deed ze dus enthousiast, ik heb tegen haar gezegd dat ik dit zelf niet zou doen, al was het alleen al omdat melk slijmgevend is, en dat met een kat die kwijlt, en nu ook snot heeft.
De arts waar ze nu is geeft haar het advies om te gaan stomen met hem, dus douche aan, lekker warm zodat er stoom is, en dan in een bak ernaast eukalyptus mee laten stomen in heet water. Met een fijn iemand overlegd, omdat ik een belletje hoorde in mijn hoofd maar niet wist waar die klepel was, en kreeg dus te horen om die olie achter wegen te laten, dit haar maar gelijk verteld.
Nu maar blijven duimen dat hij er door heen komt.
Door BAC
Wat een triest verhaal, wat erg dat die DA niet kan vertellen wat er nu echt aan de hand is :-\

Wat verschrikkelijk dat geld een factor is die meespeelt in dit verhaal....Ik heb een "navelstrengetje" gehad
een katje die enorm aan mij hing, als die ziek was was geen dal te diep, geen heuvel te hoog, maar ik zocht de aller beste arts op. Geld was nooit een factor, dus ik weet mijn god niet hoe ik dat dan had doorstaan als dat wel het geval was geweest, maar de zorg krijgen ze......Tot de laatste adem.

Ik hoop dat het beestje weer op knapt, en snel weer de oude wordt.
Door Extreme
Senta schreef: Wat een triest verhaal, wat erg dat die DA niet kan vertellen wat er nu echt aan de hand is :-\

Wat verschrikkelijk dat geld een factor is die meespeelt in dit verhaal....Ik heb een "navelstrengetje" gehad
een katje die enorm aan mij hing, als die ziek was was geen dal te diep, geen heuvel te hoog, maar ik zocht de aller beste arts op. Geld was nooit een factor, dus ik weet mijn god niet hoe ik dat dan had doorstaan als dat wel het geval was geweest, maar de zorg krijgen ze......Tot de laatste adem.

Ik hoop dat het beestje weer op knapt, en snel weer de oude wordt.
Ja het blijft vreemd dat er geen diagnose gesteld word, hij is ziek dat is zeker, de waardes zijn niet goed, en of hij het zal redden is ook niet zeker, met de dag dat het beter gaat word de prognose hij red het iets beter, maar of er blijvende nierschade is moet afgewacht worden. Het lijkt me zeker heel moeilijk als je wel wilt maar de financiele middelen er niet voor hebt, nu zijn de rekeningen voor hun poeze beest betaald uit een potje die eigenlijk voor een schuldaflossing is. Ze doen in ieder geval hun best.
TMG1961 schreef: Ik blijf duimen voor Spetter. Hoe gaat het nu met hem?
Thanks Theo, spetter doet zijn best om beter te worden, heeft zo zijn oplevingen, eerst ziekliggend, en wegkruipend, nu af en toe weer op schoot springend, of op de rugleuning van de bank, dus al met al iets actiever.
De kennis waar het om gaat woont een paar straten achter me, maar toch ga ik er niet bij langs, dit omdat ik ook niet weet wat hij mankeert, en ik niet zit te wachten dat ik iets mee naar huis neem, naar mijn ouwetjes, dus de updates gaan tot nu toe via mail, en zij zitten denk ik niet ieder dag achter hun pc dus de updates gaan ook niet snel.
Ik hoop ook zeker voor spetter dat hij er goed doorheen komt, en we blijven maar duimen he voor hem  ;)
Door Extreme
Gisteren stond mijn kennis voor de deur, met een mooie bos bloemen, als dank dat ik had geholpen, tips had gegeven.
Die bloemen, het kan helaas niet  ::), maar moet ik eigenlijk ook met jullie delen, tenslotte hebben julllie meegeholpen met het meedenken, tips enz. Het gaat goed met spetter, hij is sinds een dag of 2 weer helemaal de oude, hij was al een paar dagen bijna de oude maar had zijn dolmoment in de avond nog niet, die kwam 2 dagen geleden, dus zijn baasje zegt hij is weer helemaal de  oude, en ze is toch blij  :biggrin2:
Wat het is geweest blijft een heel groot ?, hij moet nog wel een keer terug om bloed te laten prikken. Spetter heeft denk ik inmiddels al een aantal van zijn levens verspeeld, maar goed hij is er nog, en laten we maar hopen dat hij de aankomende jaren wat zuiniger omgaat met zijn engeltjes  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door