Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

mmm, wel vrij veel vitamine c dus. Dan vrees ik dat onze kat er niet tegen kan, is te zuur voor z'n maag, geeft 'ie gelijk weer over. Deed 'ie ook met glucosaminecomplex van de groene os..
Karin & Pyrs schreef: Er is een nieuw supplement GLUCOBEST verkrijgbaar .
Een supplement in poedervorm.
rarara wie produceert het ;) ;)

Jammergenoeg had Corine het afgelopen zaterdag nog niet in huis, toen ik daar was .....
Sinds vandaag is het echter verkrijgbaar heeft ze me net verteld ...
Binnenkort gaat haar nieuwe website de lucht in en daar staat alle informatie te lezen .....
Het schijnt een heel "puur" produkt te zijn en nog voordelig in gebruik ook .....
Niet alleen voor honden, want ik heb het ook voor mezelf besteld ;)
Oh, dat hou ik ff in de gaten. Ben ook wel geintresseerd. :)
Door Peet
Owww, dat moet ik ook hebben voor Beau!

Bianc, laten we niet vergeten er om te vragen als we er volgende week zijn :P...

Ik heb net bij De Tuinen Gluco+Chrond+MSM en een aparte pot Vit C met rozebottel gehaald, maar alles in 1 is natuurlijk veel makkelijker!
Peet schreef: Bianc, laten we niet vergeten er om te vragen als we er volgende week zijn :P...
Als ik voor die tijd nog contact heb met Corine zal ik het alvast vragen en anders doen we het de idd de 23ste gewoon. :)
Jo, dat moet ik ook hebben, voor mij :-X ;D *oud en stijf*

Een tijdje terug verkochten ze bij het Kruidvat marmeren vijzels, voor 3,5 euri ofzo. Ideaal om pilletjes mee te vergruizen. Voorheen hakte ik ze altijd met mijn grote slagersmes in brokjes en plette ze dan met de achterkant van het mes.
amber2 schreef: mmm, wel vrij veel vitamine c dus. Dan vrees ik dat onze kat er niet tegen kan, is te zuur voor z'n maag, geeft 'ie gelijk weer over. Deed 'ie ook met glucosaminecomplex van de groene os..
De waardes die in het bericht van Karin staan zijn van 1 maatschep en die is voor honden van rond 60 kilo. Als je dit wegrekend naar formaat kat, dan moet je toch op een heel acceptabel gehalte vit. C voor de poes komen.
Het complex van de Groene Os, bevatte beduidend meer Vit. C.
Door Lizzy
Elise schreef: Ik had Spike gister een capsule borage-olie bij zijn eten gedaan en daar had hij vanochtend toch een beetje dunne poep van...zou 1 capsule teveel zijn ???
Zou kunnen hoor Elise. Meestal moeten ze even wennen. Misschien kun je beter eerst een halve capsule geven.

Jammer trouwens, dat in Glucobest vitamine C zit. Misschien kunnen ze ook zonder vitamine C gaan produceren! Dat zou wel ideaal zijn.
ja dat vroeg ik me ook af waarom dat erin zit, ik geef liever niet zomaar vitamine C , ze maken zelf vit C aan en ik heb zoiets van waarom de eigen aanmaak compromiteren als het niet nodig is.
Karin & Pyrs schreef: Dit is wat er in zit ............
1 maatschep Glucobest van 5,5 gram bevat o.a.:

1300 mg Glucosamine-sulfaat (95% >)
500 mg Chondroïtine-sulfaat (95% >)
500 mg MSM
500 mg Vitamine C
80 mg Magnesium
4 mg Mangaan
Hoe nauwkeurig kan je dit afmeten en kan je gauw overdoseren? Mijn hond weegt tussen de 36 en 40 kg. Dus val tussen een halve en driekwart maatschep.
Geven jullie dit ook als preventief aan pups van grotere rassen en zo ja, vanaf en tot welke leeftijd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door