Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
Hoe lang van te voren hadden ze gegeten, toen hij begon te spugen ?
Geef jij alles in één schaal of krijgen ze apart in een bakje ?

In het eerste geval heeft hij misschien TE veel en TE snel gegeten ............
Hij zit dan zo mutje, dat het er weer uitkomt.

Dat is de reden dat ik mijn pupjes, zodra ze weten HOE ze moeten eten, uit APARTE bakjes te eten geef.
Ik weeg de porties af en sta erbij als een waakhond om er op toe te zien, dat ze allemaal hun eigen protie binnen krijgen. Niet meer, maar ook niet minder ......
Langzame eters zet ik apart ...................
Door Ine
Karin & Pyrs schreef: Hoe lang van te voren hadden ze gegeten, toen hij begon te spugen ?
Geef jij alles in één schaal of krijgen ze apart in een bakje ?

In het eerste geval heeft hij misschien TE veel en TE snel gegeten ............
Hij zit dan zo mutje, dat het er weer uitkomt.

Dat is de reden dat ik mijn pupjes, zodra ze weten HOE ze moeten eten, uit APARTE bakjes te eten geef.
Ik weeg de porties af en sta erbij als een waakhond om er op toe te zien, dat ze allemaal hun eigen protie binnen krijgen. Niet meer, maar ook niet minder ......
Langzame eters zet ik apart ...................
Hier hetzelfde!! Ze eten 2 aan 2 en ik sta er direct achter om in te grijpen bij die grote gulzigerds.
Hij gaf ongeveer een uur na het eten over en at het ook weer op. Toen het er daarna weer uitkwam, heb ik het weggehaald. Hij kotste elke 10 minuten wel en uiteindelijk was het alleen wat slijm.
Hij heeft net wat gepoept, dat was dunner en grijzer (ze hebben bijna zwarte ontlasting allemaal). Heb geen zichtbare wormen gezien.
De temp blijft goed.
Omdat hij lag te slapen, heb ik hem niet om 21.00 uur gegeven, maar gewacht, tot hij wakker werd. Helaas, hij werd om 22.00 wakker en kotste 2x, zonder dat er iets uitkwam. Hij heeft dus net weer iets okugest gehad.
Door tieneke
Jeetje..das balen..... zeker omdat alles
konstant goed gaat :-\
Hopelijk gaat het morgen ietsjes beter :-*
Door Ine
Elfy schreef: Jammer, er staat niet bij wat het is en wat het doet; alleen hoe te bestellen.
In ieder geval bedankt voor de link :)
Zie het als Norrit, het heeft dezelfde werking ongeveer.
Kijk anders eens via Google.

Hier is het al!

Omschrijving van VSM Okugest:

Samenstelling van VSM Okugest:
Per tablet:
Okoubaka aubrevillei D3 50 mg,
Arsenicum album D12 25 mg,
Carbo vegetabilis D6 25 mg,
Croton tiglium D6 25 mg,
Veratrum album D12 25 mg, tabletmassa ad 250 mg.

Toepassing van VSM Okugest:
Okugest tabletten is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij misselijkheid, diarree, opgeblazen gevoel en ter verbetering van de spijsvertering. Diarree en misselijkheid kunnen optreden bij spijsverteringsstoornissen ten gevolge van virale- en bacteriële infecties of verkeerde voeding. Met diarree verliest u veel vocht. Het is daarom belangrijk om extra te drinken.
Kenmerkend voor de klachten bij het homeopathische geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Okugest tabletten zijn misselijkheid, diarree, een opgeblazen gevoel en winderigheid.

Dosering van VSM Okugest:
Volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar: Bij acute klachten 2 tabletten per uur innemen, maximaal 12 tabletten per dag. Als de klachten verminderen 3 maal daags 2 tabletten innemen.
Kinderen van 6 tot 12 jaar: Bij acute klachten 1 tablet per uur innemen, maximaal 6 tabletten per dag. Als de klachten verminderen 3 maal daags 1 tablet innemen. De tabletten bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd in de mond uiteen laten vallen, even in de mond houden en dan doorslikken.
Laatst gewijzigd door Ine op zo 10 apr 2005, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
ine schreef: Zie het als Norrit, het heeft dezelfde werking ongeveer.
Kijk anders eens via Google.

Hier is het al!

Omschrijving van VSM Okugest:

Samenstelling van VSM Okugest:
Per tablet:
Okoubaka aubrevillei D3 50 mg,
Arsenicum album D12 25 mg,
Carbo vegetabilis D6 25 mg,
Croton tiglium D6 25 mg,
Veratrum album D12 25 mg, tabletmassa ad 250 mg.

Toepassing van VSM Okugest:
Okugest tabletten is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij misselijkheid, diarree, opgeblazen gevoel en ter verbetering van de spijsvertering. Diarree en misselijkheid kunnen optreden bij spijsverteringsstoornissen ten gevolge van virale- en bacteriële infecties of verkeerde voeding. Met diarree verliest u veel vocht. Het is daarom belangrijk om extra te drinken.
Kenmerkend voor de klachten bij het homeopathische geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Okugest tabletten zijn misselijkheid, diarree, een opgeblazen gevoel en winderigheid.

Dosering van VSM Okugest:
Volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar: Bij acute klachten 2 tabletten per uur innemen, maximaal 12 tabletten per dag. Als de klachten verminderen 3 maal daags 2 tabletten innemen.
Kinderen van 6 tot 12 jaar: Bij acute klachten 1 tablet per uur innemen, maximaal 6 tabletten per dag. Als de klachten verminderen 3 maal daags 1 tablet innemen. De tabletten bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd in de mond uiteen laten vallen, even in de mond houden en dan doorslikken.
Zet dit stukje even in de bieb Ine ;)
Door Elfy
Echt super! Hardstikke bedankt voor de info! Ik heb zelf Bogena darmreiniger in huis en Prodier Diarree, maar dat is echt voor darmproblemen. Dit helpt dus ook bij misselijkheid; altijd goed om in huis te hebben.
Door chooky
ine schreef: Hier hetzelfde!! Ze eten 2 aan 2 en ik sta er direct achter om in te grijpen bij die grote gulzigerds.
Hij gaf ongeveer een uur na het eten over en at het ook weer op. Toen het er daarna weer uitkwam, heb ik het weggehaald. Hij kotste elke 10 minuten wel en uiteindelijk was het alleen wat slijm.
Hij heeft net wat gepoept, dat was dunner en grijzer (ze hebben bijna zwarte ontlasting allemaal). Heb geen zichtbare wormen gezien.
De temp blijft goed.
Omdat hij lag te slapen, heb ik hem niet om 21.00 uur gegeven, maar gewacht, tot hij wakker werd. Helaas, hij werd om 22.00 wakker en kotste 2x, zonder dat er iets uitkwam. Hij heeft dus net weer iets okugest gehad.
Hoe is het nu?
Hou het goed in de gaten Ine, grijze ontlasting doet bij mij een 'giardia'belletje rinkelen. Hoeft natuurlijk helemaal niet, maar hou het wel in je achterhoofd, vooral omdat de meeste DA daar niet aan denken.
Door gonny
hoe is t met de pup, Ine???
vind t zó zielig.... :(
Door Ine
Eva, ik zal het in m'n hoofd houden! Dank je :-*

Vanochtend alle poep geruimd en alles zag er goed uit.
Bram, want die is het, stond met de rest tegen het hek op te springen om aandacht en eten natuurlijk.
Ze moesten ontwormd, heb dus even getwijfeld, maar heb Bram dus ook gewoon gedaan met daarbij nog een kwart okugestpilletje. Ze hebben om beurten met 2 tegelijk even buiten de ren gegeten, zodat ik goed kon zien, dat ieder in het eigen bakje bleef.
Bram als eerste. Die at zo traag, dat ik die een stukje verder heb gezet en daarna weer 2 puppen achter een bakje heb gezet. Toen de laatste pup in de ren stond, was Bram net klaar. Die heeft er echt alle tijd voor genomen, terwijl hij zelfs iets minder had.
Helaas vond Lisa het na haar bak eten met Drontalpil, nodig om bij de puppen alles weer op te geven. Ik schrok, maar meer van: "Waar is die pil?". Gelukkig vond ik die op tijd en heb hem weer in haar bek gedaan. Het eten is dus door de puppen opgegeten.
Als Lisa eten heeft gehad, zal ik haar voortaan even in de bench leggen, want ook al is het natuurlijk gedrag, ze is veel te mager aan het worden en de puppen krijgen zo veel te veel.
Heel verhaal, maar het lijkt nu, alsof het beter gaat, ik zit er bovenop. Ben ook niet naar de training gegaan vanochtend.
Door Lizzy
Fijn dat het weer beter lijkt te gaan!! (ik vraag me altijd gelijk af wat het nou geweest kan zijn, maar daar komen we vast niet achter). Ongelofelijk he, dat Lisa zo mager is en dan toch nog haar eten op geeft he... Het is ergens zo schattig!
Door gonny
ine schreef: Eva, ik zal het in m'n hoofd houden! Dank je :-*

Vanochtend alle poep geruimd en alles zag er goed uit.
Bram, want die is het, stond met de rest tegen het hek op te springen om aandacht en eten natuurlijk.
Ze moesten ontwormd, heb dus even getwijfeld, maar heb Bram dus ook gewoon gedaan met daarbij nog een kwart okugestpilletje. Ze hebben om beurten met 2 tegelijk even buiten de ren gegeten, zodat ik goed kon zien, dat ieder in het eigen bakje bleef.
Bram als eerste. Die at zo traag, dat ik die een stukje verder heb gezet en daarna weer 2 puppen achter een bakje heb gezet. Toen de laatste pup in de ren stond, was Bram net klaar. Die heeft er echt alle tijd voor genomen, terwijl hij zelfs iets minder had.
Helaas vond Lisa het na haar bak eten met Drontalpil, nodig om bij de puppen alles weer op te geven. Ik schrok, maar meer van: "Waar is die pil?". Gelukkig vond ik die op tijd en heb hem weer in haar bek gedaan. Het eten is dus door de puppen opgegeten.
Als Lisa eten heeft gehad, zal ik haar voortaan even in de bench leggen, want ook al is het natuurlijk gedrag, ze is veel te mager aan het worden en de puppen krijgen zo veel te veel.
Heel verhaal, maar het lijkt nu, alsof het beter gaat, ik zit er bovenop. Ben ook niet naar de training gegaan vanochtend.
ik blijf gewoon vandaag ff lekker duimen voor Brammetje!!! :-*
en maar goed dat je die pil vond!!! ;) snelle Ine...
Door K@rin
Gelukkig gaat het weer beter !!
Is toch altijd eng met die kleintjes ..............
Je schrikt heel erg en de volgende dag doet die kleine net of er nooit wat gebeurd is .............. ::) ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door