Hai,
De reacties verbazen mij enigzins, daar ik het idee om spekvet toe te voegen van BP heb ::)http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 6;start=15
Doeggg,
Bep
Moderator: Lizzy
the dude schreef: Ja dat begrijp ik.Nee je begrijpt het verkeerd, ik geef het niet aan mijn honden omdat varkensvlees en dus ook vet een hoog risico op reacties geeft bij dier zowel als mens (in principe zijn wij ook maar een zoogdier) Varkensvlees is geen goeie vleessoort daarom krijgen mijn honden niks van Varken, daarbij lust ik erg graag varkensvet maar krijg er last van , omdat varkensvlees een hoog risico op reacties geeft en ik dus last heb van 1 van die reacties, terwijl ik het voorheen wel heb kunnen eten, wat ik at het gestold op brood met stukjes spek erin, maar varkensvlees is gewoon risico vlees veel honden krijgen er ook brand van , ik ga dat dus niet uitproberen of mijn honden er last van hebben omdat het zo leuk is om varkensvet door een koekje te doen omdat iemand dat in een receptje heeft gezet, zeker niet als ze alle koekjes gewoon lekker vinden.
Jij vind het lekker maar je hebt er last van.
Daarom wil je het niet uitproberen op je honden.
Dat vind ik een rare vergelijking, ik weet bijvoorbeeld zeker dat mij maag in een rolstuip gaat als ik er een rauwe sardien in zou schuiven terwijl dit voor mij hond geen probleem is. Ik denk met niets wat ik paco geef of het wel goed voor mij is.
Dat sommige honden allergische reactie krijgen op varkensvlees is weer een heel ander verhaal. Dat veel varkensvlees vol met rotzooi zit ook. En natuurlijk lusten honden ook koekjes zonder spekvet.
Voor de duidelijkheid: Iedereen moet zelf weten hoe die denkt over spekvet/varkensvlees, het enige wat ik wil zeggen is dat je niet je eigen maag/darmkanaal met dat van de hond moet vergelijken.
RuBep schreef: Hai,Het is waarschijnlijk een Amerikaans koekjes recept (hoewel je dat aan Cujo zou moeten vragen). En in Amerika voeren ze ook rauw varkensvlees dus waarom geen spekvet. Ik heb overigens niks tegen op een beetje spekvet, als je dat zou willen gebruiken. Spekvet is verhit geweest (volgens mij - en anders zou je het moeten verhitten) en er is dus geen kans op Aujeszky. Spekvet heeft wel andere nadelen en dat is de kans op allergische reacties. Maar ach, aan de andere kant: het gemiddelde blik Pal staat stijf van het gekookte varkensvlees (vandaar ook dat zoveel honden er ziek van worden), dus een klein beetje spekvet in koekjes die je zo af en toe maar geeft: als je hond ertegen kan moet het kunnen, denk ik. Als ie er van aan de race gaat, dan zie je dat vanzelf!
De reacties verbazen mij enigzins, daar ik het idee om spekvet toe te voegen van BP heb ::)http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 6;start=15
Doeggg,
Bep
sylvia schreef: Ik zou geen spekvet in mijn hondenkoekjes willen, ik vind het zelf heel erg lekker spekvet maar ik heb daarna 24 uur maagkrampen ervan. Dus lijkt het me ook wel heftig vet voor de honden.Je zegt hier toch IK krijg er 24 uur maagkrampen van DUS lijkt het met heftig vet voor honden ?
the dude schreef: Beste sylvia, ik lees wat er staat, lees zelf je eerste reactie nog maar eens: Je zegt hier toch IK krijg er 24 uur maagkrampen van DUS lijkt het met heftig vet voor honden ?He dude je hebt helemaal gelijk , dat is het enige waar je voor gaat dus bij deze krijg je hem ,ben je nu blij , fijn heb ik ook mijn goeie daad voor de dag weer gedaan
the dude schreef: Beste sylvia, ik lees wat er staat, lees zelf je eerste reactie nog maar eens: Je zegt hier toch IK krijg er 24 uur maagkrampen van DUS lijkt het met heftig vet voor honden ?Ja MIJ lijkt dat een logische redenatie. Je hebt het hier namelijk wel over onnatuurlijk vet. Verhit vet. En als dat zo'n heftige reactie bij jezelf geeft, waarom zou je je hond er dan aan blootstellen? Het gaat hier toch niet om natuurlijke voeding, maar om onnatuurlijke voeding?
Lizzy schreef: Ja MIJ lijkt dat een logische redenatie. Je hebt het hier namelijk wel over onnatuurlijk vet. Verhit vet. En als dat zo'n heftige reactie bij jezelf geeft, waarom zou je je hond er dan aan blootstellen? Het gaat hier toch niet om natuurlijke voeding, maar om onnatuurlijke voeding?Het is onnatuurlijke voeding, en dat zou een goede reden zijn om het niet te geven.
the dude schreef: Het is onnatuurlijke voeding, en dat zou een goede reden zijn om het niet te geven.Nee, dat is dus niet geheel appels en peren vergelijken en dat heb ik zojuist geprobeerd uit te leggen. Wanneer je natuurlijke voeding in je hond stopt, dan is dat wat anders als dat je een onnatuurlijke voeding in je hond stopt. Bij een onnatuurlijke (troep) voeding vind ik dat je best als leidraad mag nemen wat je zelf wel of niet goed bekomt. Je moet het tenslotte ERGENS aan afmeten (aangezien het geen normale, gezonde, natuurlijke voeding is). Dus de een gebruikt daar misschien voor hoe het hem zelf bekomt, de ander beredeneert het weer op een andere manier. Maar wanneer je dus iets onnatuurlijks wil gebruiken, dan kun je het verschil in spijsverteringssysteem NIET als leidraad nemen, in mijn ogen.
Maar het is toch geen goede reden om te stellen dat als jij er last van hebt dat je hond er dan ook last van zou hebben ? Dat is appels met peren vergelijken omdat een hondenmaag-darmstelsel compleet anders is dan het onze, daar hebben we allemaal uitgebreid over gelezen.
Ik heb zelf nooit last van spekvet (ik eet het niet op een boterham zoals sylvia, maar bijvoorbeeld bi jde zuurkool) of van varkensvlees, maar dat is voor mij geen reden om te zeggen: spekvet zal wel goed zijn voor mijn hond.
the dude schreef: Het is onnatuurlijke voeding, en dat zou een goede reden zijn om het niet te geven.pffffffffffff wat ben jij een drammer zeg , het maakt niet uit in hoeveel postings ik het je uitlegt je hebt bedacht dat dit zo is en ook al leg ik 20 keer uit dat dit zo niet bedoeld is blijf je erover doorzagen.
Maar het is toch geen goede reden om te stellen dat als jij er last van hebt dat je hond er dan ook last van zou hebben ? Dat is appels met peren vergelijken omdat een hondenmaag-darmstelsel compleet anders is dan het onze, daar hebben we allemaal uitgebreid over gelezen.
Ik heb zelf nooit last van spekvet (ik eet het niet op een boterham zoals sylvia, maar bijvoorbeeld bi jde zuurkool) of van varkensvlees, maar dat is voor mij geen reden om te zeggen: spekvet zal wel goed zijn voor mijn hond.
Lizzy schreef:Wanneer je natuurlijke voeding in je hond stopt, dan is dat wat anders als dat je een onnatuurlijke voeding in je hond stopt.Helemaal mee eens !
Lizzy schreef:Bij een onnatuurlijke (troep) voeding vind ik dat je best als leidraad mag nemen wat je zelf wel of niet goed bekomt. Je moet het tenslotte ERGENS aan afmeten (aangezien het geen normale, gezonde, natuurlijke voeding is). Dus de een gebruikt daar misschien voor hoe het hem zelf bekomt, de ander beredeneert het weer op een andere manier.Het is inderdaad lastig te bepalen of voedsel in dat geval goed voor je honden is of niet, en ik behoor tot de groep mensen die het op een andere manier beredeneert.
the dude schreef: Helemaal mee eens !Het is inderdaad lastig te bepalen of voedsel in dat geval goed voor je honden is of niet, en ik behoor tot de groep mensen die het op een andere manier beredeneert.Ok... fijn...het is duidelijk.....kunnen we dit nu verder sluiten? Ieder zijn meug, en verder draagt dit niet bij aan het topic.
the dude schreef:Ik ben ook niet boos hoor, maar ik vind het geen discusieren met iemand die alleen leest wat hij wil lezen en de rest negeerd, dat noem ik geen discussie dat noem ik kortzichtig.
Ik ben trouwens niet boos hoor mocht iemand dat denken, vind het juist fijn om erover te discussieren op dit forum (als je het met elkaar eens ben is er weinig te discussieren)