Ik ga ze niet ontwormen, als er geen wormen zijn!

Moderator: Lizzy
ChantalKrijn schreef: Maar als ze wormen hebben ontworm je toch? Anders niet. Dat is ook wat er in de mail staat namelijk, alleen ontwormen als er wormen zijn en dan dus alleen voor die specifieke wormen.in het stuk geschreven door Utrecht hebben ze het over 4 x ontwormen en dat het mogelijk meer zou kunnen zijn en misschien soms iets minder .
henneke schreef: in het stuk geschreven door Utrecht hebben ze het over 4 x ontwormen en dat het mogelijk meer zou kunnen zijn en misschien soms iets minder .Henneke,
en weet je zeker dat ze je een middel toe gaan sturen specifiek voor alleen spoelwormen of zullen ze alle gangbare middelen gaan uitproberen ( ze willen nl de werking , of geen werking achterhalen van verschillende middelen dus je zou zomaar een breed werkend middel toegestuurd kunnen krijgen )
Als er hier sprake is van een wormbesmetting dan ga ik eerst een kuurtje propolis geven , ik denk dat Utrecht dat geen strak plan vind .
Maar goed als je er geen problemen mee hebt om je hond te ontwormen met wat zij je opsturen prima toch , ik zou mijn hond niet zo aan andere over willen geven .
petramarcel schreef: In de mail geven ze zelfs aan dat je ook een ander middel mag gebruiken.waar in die mail lees jij dan dat je het zelf mag weten wat je geeft ? ze hebben het wel over de evt werking van anti vlooien en teken middelen op wormen maar niet over ont wormingsmiddelen volgens mij .
En als ik het niet eens ben met het middel dan stop je er toch gewoon weer mee?
Ik heb niets ondertekend hoor, je bent altijd nog zelf degene die iets wel of niet aan je hond geeft!
henneke schreef: waar in die mail lees jij dan dat je het zelf mag weten wat je geeft ? ze hebben het wel over de evt werking van anti vlooien en teken middelen op wormen maar niet over ont wormingsmiddelen volgens mij .ik mijn mail staat toch echt duidelijk dit.
petramarcel schreef: Tja ieder zijn keus hoor.Dat is inderdaad ook mijn gedachte. Daarbij, als mijn honden wormeieren blijken uit te scheiden moet ik wellicht toch eens flink gaan nadenken wat mijn verantwoordelijkheid is ten opzichte van de maatschappij. Het kan niet zo zijn dat mijn hond zoönosen rondgooit. Let wel, ik deze interne discussie heb ik nog niet helemaal met mezelf gevoerd ;-)
Maar nu heb ik ze al een jaar niet ontwormt en ook niet getest.
Daarvoor gaf ik ze elk jaar 1 x een ontworming en ja ik vraag me wel af in hoeverre het nodig is.
Op deze manier kun je op een leuke manier mee werken aan een onderzoek, wat voor jezelf en je honden ook nog eens goed kan uitpakken.
Als ze wormen hebben is ontwormen natuurlijk helemaal niet zo gek en we horen dan wel wat voor middel het word en of daar overleg over mogelijk is.
Als ik niets meer zou opsturen hebben ze ook niets aan ons, dus ...............
Ik heb net pakket nr 2 gehad, blijkbaar krijg je voor elke hond een apart pakket, dus er moet er nog 1 komen.
henneke schreef: http://www.parasietenwijzer.nl/hond/hond_onderzoek.htmldit bedoel jij dus.