Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nieuwtje vanuit deze kant:
Bassie en Adriaan groeien allebei helemaal geweldig, beiden P50! Alsof ik per ongeluk tegelijk 2 eenlingzwangerschappen heb. Alle onderdelen van ze (buik, hoofd, benen, etc) zijn ook precies gemiddeld. En daarbij hebben ze ieder een royaal zwembad, dus ik klap nu met 27 weken bijna uit elkaar. Ik kreeg vorige week al vragen hoe lang ik al over de datum was....
De gyn zei ook al dat ik qua formaat buik en gewicht daarvan nu over het `a terme-formaat aan het gaan was. Komt erbij dat ik niet mager en niet overdreven klein ben, dus qua postuur en formaat zelf wel wat buik kan hebben voordat het er te imposant uitziet :-\

Op de fiets word ik inmiddels ook door bejaarden met een niet-elektrische fiets ingehaald. De school van Vera ligt op zo'n 1-1,5 km afstand. Ik doe daar inmiddels bijna 20 minuten over :biggrin2: En dan kom ik nog hijgend en hoestend aan :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Omdat, als ik van huis moet, ik wil dat mevrouw op verzoek gevoed kan worden. En ik zal niet altijd bij haar kunnen zijn, vandaar.

Maar ik kan wel weer verder met de tips, ik zie ze inderdaad staan bij Meleda.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ow, je hebt haar niet altijd bij.
je zou ook kunnen invriezen in de flesjes waarin het gegeven wordt. Vaak zit daar wel een afdekdinges bij om bijv in de vries te bewaren. Er zijn ook merken en soorten zonder bpa of van rvs of glas. Ik geloof dat wordt geadviseerd dat je beter 2 halve dan 1 vol flesje kan invriezen. Dit om verspilling tegen te gaan.
Ik ben helaas echt niet genoeg thuis in kolven en flessen om je hierin verder te adviseren. Ik heb die dingen nooit gebruikt.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kan dat niet in zo'n zipzakje dan?

Of ijsblokjeszakjes? Van die doordrukzakjes zijn dat.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

koekje schreef:Nieuwtje vanuit deze kant:
Bassie en Adriaan groeien allebei helemaal geweldig, beiden P50! Alsof ik per ongeluk tegelijk 2 eenlingzwangerschappen heb. Alle onderdelen van ze (buik, hoofd, benen, etc) zijn ook precies gemiddeld. En daarbij hebben ze ieder een royaal zwembad, dus ik klap nu met 27 weken bijna uit elkaar. Ik kreeg vorige week al vragen hoe lang ik al over de datum was....
De gyn zei ook al dat ik qua formaat buik en gewicht daarvan nu over het `a terme-formaat aan het gaan was. Komt erbij dat ik niet mager en niet overdreven klein ben, dus qua postuur en formaat zelf wel wat buik kan hebben voordat het er te imposant uitziet :-\

Op de fiets word ik inmiddels ook door bejaarden met een niet-elektrische fiets ingehaald. De school van Vera ligt op zo'n 1-1,5 km afstand. Ik doe daar inmiddels bijna 20 minuten over :biggrin2: En dan kom ik nog hijgend en hoestend aan :biggrin2:

Ik heb beeld.
Pfff... sterkte ermee hoor. Ik zou echt niet willen ruilen.
Ik kan alleen maar voor je hopen dat het op een keertje wat wil stagneren. Dat kan he, maar zal je zien dat dat bij jou dan weer niet gebeurt.
Staat er geen grens op hoeveel je zo kan uitzetten?
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Ik had in het ziekenhuis een boel medela kolfbakjes mee genomen. Ik moest kolven om de borstvoeding ol gang te krijgen. Je mocht ivm hygiëne zo'n bakje maar 1 keer gebruiken. Ik heb ze afgewassen en mee naar huis genomen. Heb er zelfs nog een aantal nieuw in de verpakking. Ik kolf niet meer omdat het geen zin heeft hier. Fleur blieft geen melk buiten de oorspronkelijke verpakking en met kolven komt er bijna niks (medela kolf, met horichen gaat het beter maar die heb ik zelf niet).
Mocht je die bakjes nieuw in de verpakking willen hebben.....het is wel echt voor het begin, past maar 35cc in volgens mij
Laatst gewijzigd door suzanne 1 op za 22 apr 2017, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

koekje schreef:Nieuwtje vanuit deze kant:

Oh koek, heftig zeg. Bassie en Adriaan worden in de watten gelegd daarbinnen. Hoop dat je buik ietswat beheerster gaat groeien.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Het grote babytopic

Bericht door hannabelgje »

Hope schreef:Omdat, als ik van huis moet, ik wil dat mevrouw op verzoek gevoed kan worden. En ik zal niet altijd bij haar kunnen zijn, vandaar.

Maar ik kan wel weer verder met de tips, ik zie ze inderdaad staan bij Meleda.
Goed testen vantevoren. Neefje dronk geen ingevroren melk. Mijn nichtje is wat makkelijker en die doet dat wel.
Maar het is altijd praktisch om wat voorraad in de vriezer te hebben. Ook voor als je plotseling medicijnen moet hebben terwijl je borstvoeding geeft. Je weet tenslotte maar nooit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Iemand heeft 2 voedingen over geslagen vannacht, werd wakker met flink volle en pijnlijk borsten :-X
Ik zou het toch wel prettig vinden als ze dat niet meer doet, ik word amper wakker als ze drinkt dus het niet als ik nu opeens wel door kan slapen.

Nee echt geef mij maar een nachtdrinker want dit is niet grappig :-X
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

https://www.moedermelknetwerk-borstkolf ... 43860.html

Ik had deze flesjes van Nuk. Ze zijn er in verschillende maten en pasten ook op mijn kolf (Medela).
Op de website staat dat de levensduur 3 maanden is, maar ik heb ze toch zeker 1,5 jaar gebruikt en ze zijn nog steeds goed. Zal er ook aan liggen hoe vaak je ze gebruikt. Ik had een voorraad voor een half jaar in de vriezer, dus ze zijn niet vaak gevuld. Wel lang in de vriezer gestaan :biggrin2:
Had zelf ook Aventbekers, maar die vond ik een stuk minder. Lastig overgieten, passen niet op de kolf en inderdaad soms lekken.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Voor nu ben ik er uit. Ik heb een enorme overproductie en ben, op advies van een lactatiekundige, toch gaan kolven. Klinkt tegenstrijdig, lang verhaal maar het lijkt het enige wat werkt en baby en ik zijn weer blij.

Ik ben nu donormelk-mama en gebruik de richtlijnen van de donorbank voor bewaren en invriezen.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

O wat goed dat je iets gevonden hebt dat werkt :thumbdown:

Ook echt super dat je donor-mama bent, kunnen meer baby'tjes genieten van jou melk.

Heb dat zelf ook een tijdje gedaan voor de zus van mijn zwager en zit te twijfelen of ik dat ook voor een anderen mama wil doen.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Hope schreef:Voor nu ben ik er uit. Ik heb een enorme overproductie en ben, op advies van een lactatiekundige, toch gaan kolven. Klinkt tegenstrijdig, lang verhaal maar het lijkt het enige wat werkt en baby en ik zijn weer blij.

Ik ben nu donormelk-mama en gebruik de richtlijnen van de donorbank voor bewaren en invriezen.
Wat goed van je! Heb zelf ook overproductie gehad en dat is echt niet grappig. Helaas trappen mijn borsten niet goed in een nepbaby (kolf) dus nooit zoiets kunnen doen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Er is hier precies een overproductie-virus op bp.
Kunnen jullie mij ook eens niet besmetten? Ik heb weer te weinig vanavond. :-\
Ik kan me het gevoel van mooie volle borsten al niet meer herinneren... laat staan het gevoel van stuwing. Ik weet wel nog dat ik het een heerlijk gevoel van rijkdom vond...

Ik begrijp wel dat overproductie niet grappig is, maar ik vind het toch moeilijk me voor te stellen dat het een grotere last is dan tekort... :-[
Toch wens ik iedereen een oplossing toe die hen ligt. ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hope schreef:Voor nu ben ik er uit. Ik heb een enorme overproductie en ben, op advies van een lactatiekundige, toch gaan kolven. Klinkt tegenstrijdig, lang verhaal maar het lijkt het enige wat werkt en baby en ik zijn weer blij.

Waah, je bent nu dus gewoon een Playboy-model - graatmager maar met zúkke memmen! ;D

Plaats reactie