Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

''dus het komt er eerder uit als kleine snippers''
''Ik maal er echter voornamelijk vleesbot mee en dan heb je dus snippers met bot even simpel gezegd. Botstukjes zullen ca 1-3mm zijn''

mmm... ik weet niet wat ik mij hierbij moet voorstellen. Bedoel jij ''snippers met bot'' zoiets als ''houtsnippers'' of als gewoon korte stukjes bot?
Door Cindy de Wolf
Annemarie Rijnveld schreef: ''dus het komt er eerder uit als kleine snippers''
''Ik maal er echter voornamelijk vleesbot mee en dan heb je dus snippers met bot even simpel gezegd. Botstukjes zullen ca 1-3mm zijn''

mmm... ik weet niet wat ik mij hierbij moet voorstellen. Bedoel jij ''snippers met bot'' zoiets als ''houtsnippers'' of als gewoon korte stukjes bot?
Kleins stukjes bot moet ik daar op antwoorden maar dan wel verpakt in en rondom vlees.
Hebben jullie ook het volgende probleem? De hoeveelheid die ik door de vleesmolen gooi, is niet dezelfde hoeveelheid die eruit komt!
Er zit wel een verschil in van 20-30 gram. (Hele kwartels)
Zou dat komen omdat ik met een schijf maal, waarvan de gaten eigenlijk te klein zijn (handmolen)?
Door Linsey
Foto's van hoe het er gemalen uit ziet met de schijf van Cindy:
Konijnkarkas:
Afbeelding

Hele parelhoen (in stukken uiteraard):
Afbeelding

Hazenrug plus kalkoenfilet:
Afbeelding

Ribbetjes komen er soms redelijk groot mee terug door, maar dat kauwen ze gewoon.
Annemarie Rijnveld schreef: Hebben jullie ook het volgende probleem? De hoeveelheid die ik door de vleesmolen gooi, is niet dezelfde hoeveelheid die eruit komt!
Er zit wel een verschil in van 20-30 gram. (Hele kwartels)
Zou dat komen omdat ik met een schijf maal, waarvan de gaten eigenlijk te klein zijn (handmolen)?
Hier is de hoeveelheid gewoon hetzelfde.
Door nova
Dank voor het posten van de plaatjes.Heb je er ook een van  de  wel en niet aangepaste schijf?

Ik weet  wat ik me qua verschil moet voorstellen

Ik  wil  ook  een Kenwood aanschaffen  :)
Door nova
Nadia schreef: Miet, je mag ook eens bij mij thuis komen kijken/voelen aan de kenwood. Is wellicht een idee voor een aanschaf van zo'n prijzig aparaat :)
dank je wel, ik wil gebruik maken van jouw aanbod  :-*
Laatst gewijzigd door nova op ma 23 apr 2012, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door madeleine
Vandaag een aantal kilo's rundhart en paardenvlees door de kenwood gehaald. Morgen ochtend gaat er een konijnenkarkas doorheen.. Wat een heerlijk apperaat is het toch. Ben er erg blij mee.  :D
Door Cindy de Wolf
madeleine schreef: Vandaag een aantal kilo's rundhart en paardenvlees door de kenwood gehaald. Morgen ochtend gaat er een konijnenkarkas doorheen.. Wat een heerlijk apperaat is het toch. Ben er erg blij mee.  :D
Dat is fijn om te lezen dat iedereen zo tevreden is :D

Ik heb van het weekend 50kg kvv a la mama gemaakt voor de grote vakantie (anders past het niet in mijn campingvriezer ;D), hij hapt alles zo soepel weg. Deze week mag hij weer logeren bij Sammy1980 en daar zijn werk doen.

Ik ben er ook nog steeds erg blij mee, heb hem nu ruim 1.5 jaar dus er zal grofweg 600kg mee gemalen zijn en hij vertoond geen spoortje slijtage of iets dergelijks :D :D
Door Linsey
Hier valt de molen wel ietsje stil als ik er hazenruggen door doe, je merkt dat hij er meer moeite mee heeft, ik weet niet of dat eigenlijk kwaad kan voor de machine. Ik maal nogal veel haas, want dat eten ze hier graag.

Ik vraag me af, heeft er iemand als eens iets met vacht gemalen? Ik heb nog hele konijnen liggen, Kai eet dat graag, maar de laatste keer ging dat minder goed (pootje bleef in zijn keel hangen ondanks goed kauwen). Zou dat lukken met die vacht of toch maar niet doen? Ik kan ook die vacht eraf doen, maar het rare is dat Kai het dan niet meer moet hebben.
Annemarie Rijnveld schreef: Dank je voor de foto's. Dat ziet er wel goed uit zeg. Het zijn dus eigenlijk lange slierten?
Echt slierten niet, dat heeft een beetje sliertvorm, maar als dat naar beneden valt is dat weg.
Laatst gewijzigd door Linsey op vr 27 apr 2012, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door madeleine
Gisteren heb ik er hele konijnen (wel zonder kop) doorheen gehaald. Zonder problemen werkt de kenwood.. Hij maalt alles zo ontzettend makkelijk, het is grwoon een monster  :biggrin2:
Door Aura
Ik weet niet of dit het juiste topic is...

Een Bomann-molen kan dus geen wilde ganskarkas aan. De moter begon opeens te gillen (zo klonk het echt) en ik ben bang dat hij nu voorgoed dood is  :'(
Nou moet ik toegeven dat ik wel wat druk gaf steeds, maar hij maalde wel de hele tijd gewoon.

Mijn andere ervaringen:
Eendenkarkas ging prima. BIO-kip ook, maar dat was duidelijk ietsje harder.
Vliezen in het vlees vond hij niet leuk, die gingen om de spiraal zitten. Zelfde geldt voor die dikke stukken vet in geitenpens. Maar verder vloog alles er supergoed doorheen. Behalve de gans dus...
Door ands
Is tijdje terug dat ik hier postte.

Met de schijf van Cindy gaat het inderdaad vlot.  Laatste keer 10 kg makreel gemalen.  Maar ook kippenekken, eendenekken, fazantenkarkas, paard, rund, allerlei orgaan, zalmsnippers en graat enz zijn reeds de revue gepasseerd.  Hier wordt gemalen voor de katten en de dingen die Casper moeilijk eet.

Links van Louistool, werken momenteel niet.  Ik heb de vleesmolen van kenwood op deze site besteld : http://www.comtech.de/
Maar vind het er niet meer op terug.  Ook op ander sites hier aangegeven is hij blijkbaar niet meer beschikbaar. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door