Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dogsunlimited
202spots schreef: Gelukkig alles okay vannacht,maar dat onzekere is niet zo leuk.
Het is hier NU nog heel vroeg in de ochtend, en de eerste en die van gistermorgen waren alle 2 tussen 6-7 uur s'morgens..
Tor ligt nu nog te snurken op de bank, en ik wacht dus nog maar effe af of er wat gaat gebeuren, of dat 't deze keer hopelijk bij 1 blijft.

Ja Tannetje, wanneer er maar 1 seizure om de zoveel maanden komt, dan heb ik er geen probleem mee om zonder meds te doen, daarom lijkt het me ook beter om eerst op 'n patroon te wachten...
Nu was het bijna 7 weken geleden de eerste keer....wanneer er vandaag niks meer gebeurd, en wanneer het dat opnieuw 6-7 weken duurd tot de volgende.....ja dan denk ik dat we 'n patroon hebben wat dan waarschijnlijk elke 6-7 weken herhaald zal worden... :-\
Dus eerst nog maar afwachten is het beste denk ik...

las net ook de kruiden topic...dus even 'n aanvulling.
We zitten nog steeds te pracizeren of er "iets" kan zijn waar Tor op reageerd.....en ik moest toen aan rosemarijn denken..

Rosemarijn is 1 van die kruiden waarvan niet alleen de essential oils, maar bij sommige honden zelf alleen de geur al, ook seizure kan veroorzaken .....
Ik heb geen idee of dit de reden kan zijn dat Tor nu seizures heeft gekregen, maar dacht er gisteren aan dat we 'n paar maanden geleden 3 grote rosemarijn planten bij de voordeur hebben geplant.....mooie paarse bloemetjes en ruikt lekker.....
We lopen er natuurlijk langs en wanneer de voordeur open staat (meestal dus) dan ruik ik de rosemarijn ook in huis...
ja ik vind het wel lekker ruiken hoor, maar je weet niet wat die neus van Tor doet.......dus voor de zekerheid worden de planten vandaag  uit de grond gehaald en  verhuizen ze in grote potten naar de buren .....wie weet....
Wat ontzettend rot allemaal. Als die tussenpozen aanhouden van 6-7 weken, dan is het volgens mensen met ervaring wel verstandig om met medicatie te beginnen.
Die trigger van Rozemarijn kan heel goed. Verstandig dat je dat weg hebt gehaald.
Schijnt dat veel epihonden triggeren op geuren en andere indrukken als drukte en omgevingsveranderingen. Misschien heeft jouw hond dat net iets sterker bij geuren van planten en kruiden.
Heel veel sterkte en dikke knuffel voor je hond.
Door 202Spots
tieneke schreef: Hoop dat alles goed is met Tor?
Thanks allemaal voor de knuffels! :-*
Gelukkig nog steeds rustig gebleven, dus het kan in ieder geval geen cluster meer worden, en we hopen dat het deze keer dus alleen deze ene geweest is...
Nou alleen maar weer afwachten..... :-\ :(

De rosemarijn is gistermiddag naar de buren verhuist....dus ook maar afwachten of dat helpt...ik ruik het niet meer, dus Tor zal het hopelijk ook niet meer ruiken...
Door Lizzy
202spots schreef: Thanks allemaal voor de knuffels! :-*
Gelukkig nog steeds rustig gebleven, dus het kan in ieder geval geen cluster meer worden, en we hopen dat het deze keer dus alleen deze ene geweest is...
Nou alleen maar weer afwachten..... :-\ :(

De rosemarijn is gistermiddag naar de buren verhuist....dus ook maar afwachten of dat helpt...ik ruik het niet meer, dus Tor zal het hopelijk ook niet meer ruiken...
Gelukkig dat het hier bij is gebleven Dory..... En niet onverstandig, dat je een nieuw baasje voor de struik hebt! Beter het zekere voor het onzekere....
Door tieneke
Lizzy schreef: Gelukkig dat het hier bij is gebleven Dory..... En niet onverstandig, dat je een nieuw baasje voor de struik hebt! Beter het zekere voor het onzekere....
Zelf ben ik aardig voorzichtig om zomaar kruiden en/of olien te gebruiken en zeer zeker voor de honden/paarden, dit omdat ik van iemand(haast) alle verborgen geheimen hebt geleerd....het ene kruid/olie werkt de andere weer tegen en met ziektes etc moet je heel erg voorzichtig zijn....helaas kopen de meeste mensen zomaar even een olie of andere tinctuur en klooien maar wat aan....met alle gevolgen van dien....
Ik had ook van die grote  Rozemarijnplanten in onze vorige tuin.... :-\
Door ~Joke~
Honden kunnen idd met een aanval op sterke geuren reageren.
Interieur geurtjes, wierook, parfum etc kunnen ook triggers zijn.
Door Lizzy
Joke Miedema schreef: Honden kunnen idd met een aanval op sterke geuren reageren.
Interieur geurtjes, wierook, parfum etc kunnen ook triggers zijn.
En niet alleen honden.....

Ik hoef maar ergens binnen te komen waar mensen van die huis-parfums te hebben staan en ik kan met een migraine op bed gaan liggen..... Ik hoef maar met een dame of heer in bijv. de lift te staan die veel aftershave/parfum op hebben en ik zie sterretjes.... Waar ik helemaal van moet overgeven, echt zonder dollen: geurkaarsjes.....

Volgens mij beseffen wij mensen niet half hoe geur en allerlei stoffen bepalend is voor hoe we ons voelen!
Door tieneke
Lizzy schreef: En niet alleen honden.....

Ik hoef maar ergens binnen te komen waar mensen van die huis-parfums te hebben staan en ik kan met een migraine op bed gaan liggen..... Ik hoef maar met een dame of heer in bijv. de lift te staan die veel aftershave/parfum op hebben en ik zie sterretjes.... Waar ik helemaal van moet overgeven, echt zonder dollen: geurkaarsjes.....

Volgens mij beseffen wij mensen niet half hoe geur en allerlei stoffen bepalend is voor hoe we ons voelen!
Ja die geurkaarsjes en huisparfums...echt vreselijk!!!
Wat meurt die tinnuf- zooi zeg!!!
Er staat ook op de verpakking dat je tijdens/na gebruik de kamer goed moet luchten....hoeveel mensen doen dit?
Door ~Joke~
Lizzy schreef: En niet alleen honden.....

Dat heb ik nu precies hetzelfde, ik wordt echt kotsmisselijk van aftershave, parfum en andere geurtjes die mensen in huis gebruiken. Als ik te lang in zo'n geur moet verkeren wordt het migraine  :-\
Door Mevroi Kruim
Joke Miedema schreef: Dat heb ik nu precies hetzelfde, ik wordt echt kotsmisselijk van aftershave, parfum en andere geurtjes die mensen in huis gebruiken. Als ik te lang in zo'n geur moet verkeren wordt het migraine  :-\
Hier nog zo iemand. Zelfs in het bos kun je op een kilometer afstand ruiken dat er iemand met een luchtje voorbij gekomen is  >:(
Door Cathelijn
fijn dat het tot nu toe bij een is gebleven.
Geuren kunnen voor ons mensen al zo heftig zijn (herinneringen oproepen of lichamelijke klachten), laat staan voor het veel beter ontwikkelde reukvermogen van een hond. Dat een geur een seizure kan oproepen, zou mij zeker niet verbazen.

Ik kan echt niet tegen de geur van een Bodyshop oid. Zelfs al zou ik buiten bij de deur blijven staan, word ik al misselijk. Ik zou ook nooit Ambi-pur in huis halen of geurkaarsen  :-X
Door 202Spots
Ja ik weet natuurlijk nog niet zeker of dit de trigger is of niet...we hebben de planten eruit gehaald omdat het misschien de trigger is...ik weet het echt niet hoor,
maar ik gooi liever die rosemary er als voorzorg uit, dan dat ik ga zitten wachten op de volgende seizure...
Wanneer er toch weer seizures komen....dan weet ik dat de rosemarijn waarschijnlijk niet de trigger was,maar dan haal ik ze evengoed niet terug hoor!
Maar gewoon wachten/afwachten is het enig wat we nu kunnen doen.... :-\

btw...ik zeg altijd al dat Tor veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer snuffeld dan Cis of mijn vorige honden....hij loopt altijd als 'n bloedhond met z'n neus op de grond, trekt me zelfs naar 't midden van de straat waar het asphalt op 'n bepaalde plek in ander ruikie heeft...ik heb geen idee wat er onder zit,maar hij loop op spoor....dus ik denk dat Tor zijn reuk vermogen sterker is dan normaal....
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 01 sep 2006, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Ach jeetje Dory, sterkte met Tor :-* Dat over die rosemarijn ga ik vertellen aan iemand op ons veldje, wie weet helpt het ook voor die hond ;)
Door Timmy
Lees nu net dit (loop een beetje achter), maar dat is wel belen, zeg! Ik hoop dat het nu wegblijft. Wie weet helpt de verhuizing van die struik wel.... dat zou hartstikke fijn zijn!
Knuffels voor de spikkels!

Gr.
Linda
Door 202Spots
Helaas....was 't vanacht weer raak... :-\
Werden om 2:30 wakker gemaakt want Tor stond naast ons bed te piepen...ik aaide ze snoet en voelde gelijk dat ie nat was,maar hoopte dat ie net water had gedronken of zo...hij wilde niet op bed komen maar bleef onrustig heen en weer lopen, ik er maar uit en met hem mee naar buiten om te laten plassen (en hij moest ook nog poepen)
Weer binnen,bleef ie maar onrustig en wilde niet gaan liggen en bleef maar heen en weer lopen...
en toen werd ik eindelijk 'n beetje wakker en ik voelde op de bank....en ja hoor 't kleed wat er op ligt was nat...dus toen wist ik dat ie weer 'n seizure had gehad en dat hij had ook weer plas had laten gaan...was niet zoveel hoor, en ik heb 'n idee dat het ook maar 1 seizure was, en geen harde of lange is geweest..... maar z'n snoet was natuurlijk ook nat geworden van de schuim tijdens seizure.
Na nog 'n beetje heen en weer lopen en weer opnieuw in de tuin wezen struinen, toen toch maar weer terug naar bed.
Duurde even voordat ie op bed bleef liggen en eindelijk in slaap viel, wij moesten er om 5 uur weer uit,Tor bleef effe langer leggen en is inmiddels ook uit bed,en rustig geworden.
ik had 'm net beetje R-R en alvast wat te eten gegeven, en nu ligt ie weer lekker te knorren..

Dus het is jammer dat er toch weer 'n seizure is gekomen.
Tussen de eerste en 2de aanval zaten 46 dagen, en nu was het 55 dagen geleden,dus in ieder geval niet met kortere tussenpoos gekomen.

Ik begon juist te denken dat de rosemarijn dan toch misschien de oorzaak geweest was van de vorige,maar dat klopt nu dan ook niet meer....nou ja,ik ga ze niet terug planten.

Weet alleen niet meer of ik nou maar weer op de volgende seizure moet wachten...
of toch maar aan meds moet beginnen... ???
Door tieneke
Jeetje wat een rot nieuws  :-X
Maar er zit duidelijk een lijn in de aanvallen,wat is dan verstandig he?  :-\
Medicijnen of niets?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door