Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
Heeft iemand ervaring met het bewerken van Rotan met de Sloantechniek?

Welke vernis(sen) worden buiten de reguliere lak voor krijtverf ook gebruikt? (heb o.a. Glitsa gezien..)
We hebben hier zeer goede ervaringen met Silvatane (een slijtvaste vernis) maar we stellen ons de vraag hoe deze zal werken samen met krijtverf.

Eettafel gezien / stoeltjes passen niet en zo begint het...

Enne.... Miet schiet het al op?? Een fototje vormt voor ons beslist geen bezwaar...  :biggrin2: :biggrin2:
Ik denk dat je iedere watergedragen aflak kan gebruiken. Ze zullen, in tegenstelling tot de Annie sloanlak, wellicht wel afbreuk doen aan het matte chalkpaintuiterlijk.

Ik zou een rotanstoel gewoon met wax afwerken. Lak wordt eigenlijk alleen gebruikt als het oppervlak warmtebestendig moet zijn of bij zwaar gebruik (vloeren/keukenkasten)
Met wax is het ook goed afneembaar, echter zal met de tijd de waxlaag wat verdwijnen, maar dat is natuurlijk simpel bij te werken.
BusKay schreef:

Enne.... Miet schiet het al op?? Een fototje vormt voor ons beslist geen bezwaar...  :biggrin2: :biggrin2:
Ja en nee.  D. w .z.  dat  de kleine tafels geverfd zijn, maar ik ben alles behalve tevreden met het resultaat van de tafelbladen  :-\ . Ik ga ze opnieuw afschuren en  dan opnieuw doen  en kijken of t wat wordt.
Door BusKay
Thnxxx Angelique!!
nova schreef: Ja en nee.  D. w .z.  dat  de kleine tafels geverfd zijn, maar ik ben alles behalve tevreden met het resultaat van de tafelbladen  :-\ . Ik ga ze opnieuw afschuren en  dan opnieuw doen  en kijken of t wat wordt.
What's the problem?? Stof? Kleur?
Op een tafelblad doe ik voor de laatste laag altijd even licht opschuren met fijn staalwol (in de richting van de nerf) waarna ik hem stofvrij maak door het af te doen met wat terpentine.. Vervolgens lak ik hem..
Rustig aan en op tijd een bakkie tussendoor geeft een prima resultaat...    ;) ;) ;)

Schilderen is zoooo rustgevend  ;D ;D
BusKay schreef: Thnxxx Angelique!!

What's the problem?? Stof? Kleur?
Op een tafelblad doe ik voor de laatste laag altijd even licht opschuren met fijn staalwol (in de richting van de nerf) waarna ik hem stofvrij maak door het af te doen met wat terpentine.. Vervolgens lak ik hem..
Rustig aan en op tijd een bakkie tussendoor geeft een prima resultaat...    ;) ;) ;)

Schilderen is zoooo rustgevend  ;D ;D
Je ziet duidelijk waar de rolaanzet is geweest,  of de randen van de rol kan ook. In elk geval een resultaat waar ik me  niet jarenlang aan storen ga.
In t ergste geval worden mijn tafels gebombardeerd tot  kachelhout en komt er gewoon wat anders.. Die gedachte is ook rustgevend  ::)
Door BusKay
nova schreef: Je ziet duidelijk waar de rolaanzet is geweest,  of de randen van de rol kan ook. In elk geval een resultaat waar ik me  niet jarenlang aan storen ga.
In t ergste geval worden mijn tafels gebombardeerd tot  kachelhout en komt er gewoon wat anders.. Die gedachte is ook rustgevend  ::)
Ken het probleem. Lichtjes opschuren. Bij de rolaanzetten wat meer. Dan niet te dik kruislings opzetten (horizontaal/verticaal) waarbij je de laatste maal met de nerf mee gaat. Beter 3 lagen of 4 lagen schilderen die dun zijn dan 2 die dik zijn.

Geduuuuuuullllllldddddd is een skone zaak...  :biggrin2: :biggrin2:
BusKay schreef: Ken het probleem. Lichtjes opschuren. Bij de rolaanzetten wat meer. Dan niet te dik kruislings opzetten (horizontaal/verticaal) waarbij je de laatste maal met de nerf mee gaat. Beter 3 lagen of 4 lagen schilderen die dun zijn dan 2 die dik zijn.
En laat me het nu net gedaan hebben zoals jij het hier neer zet...
Door BusKay
nova schreef: En laat me het nu net gedaan hebben zoals jij het hier neer zet...
Dan heb je niet genoeg lagen...  :biggrin2: :biggrin2:

Nee, zonder dolle. Dan die laatste streek wat minder drukken... ik kan er dan bij wijze van spreken overheen zweven..

Alsof je bij die stinkverf al niet sowieso snel zweeft!!  :angel: :angel: :angel:

Hmm... kleine tafels zei je hè... Een roller pakken van 60cm breed!! Ietsjes lastig in het blikje maar de tandarts en de gynaecoloog hebben ook niet zoveel ruimte dussss....  :-\ :-\ :-\ :-\

@Angelique: Is dat spul ook te spuiten??
Laatst gewijzigd door BusKay op zo 21 sep 2014, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
Ik ben altijd in voor minder werk, dus geprobeerd ut te spuiten maar niet met annie sloan, wel lachen hoor al die rare spetters op je mooie tafel.
Ach je moet wat proberen, en als het gewerkt had dan waren mijn deuren en kozijnen al klaar :P
De eetkamerstoelen en bank zijn vanmiddag gearriveerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De poten krijgen een andere kleur en er wordt een stukje afgezaagd, ondanks het opmeten van de tafel en de stoelleuningen in de wikel zijn de stoelleuningen net even te hoog. Helemaal niet erg want mijn benen bungelen ook....

Nu nog wat plantjes het de boel is klaar!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door