Even een forse update van onze kant:
Misschien was het gisteren niet helemaal duidelijk maar ik was gisteren ZO in paniek, dat ik niet meer helder kon denken/schrijven. Kom niet aan mijn meisje Plinga, want dan kom je aan mij dus als zij niet goed is, ben ik het ook niet...... Maar goed, gisterenmiddag, toen ik bij onze DA was, zat Dorothea in mijn auto te wachten op mij en in de tussentijd te passen op pupsel Biscuit. Te baby-sitten
Toen ik volstrekt verslagen de praktijk verliet, heb ik eerst een paar minuten bij Dorothea staan huilen, zijn we naar huis gereden en is Dorothea met de bloed/urine uitslagen haar collega gaan bellen en kwam Dorothea tot de conclusie dat een infuus, om Linga 'door te spoelen' en het ureum gehalte omlaag te krijgen, een goed idee was. Haar collega bevestigde dit. We wilde eerst gisterenavond al naar de praktijk van Dorothea rijden maar omdat ik zo overstuur was, besloot Dorothea dat morgenochtend (vanmorgen dus) vroeg genoeg was. Aangezien de waardes niet levensbedreigend waren.
Vanmorgen ben ik dus eerst Henneke gaan halen. Zij is zo lief geweest en zo fantastisch geweest om vandaag met me mee te gaan naar Dorothea, ondanks dat zij de hele nacht gewerkt heeft. Ik ben echt dolblij daarmee. Henneke, wat ben je toch een SCHAT

.
Goed, Dorothea heeft vanmorgen eerst urine gecontroleerd. SG (soorgelijk gewicht) is nog steeds niet goed, 1.010. Urine onder de microscoop bekeken, er zat wat uraat in en een eiwit/bloed (etc) test wees uit dat er behoorlijk wat bloed in de urine zit. Dorothea heeft daarna bloed afgenomen en daar kwam uit:
CREA : 133 umol/L (= normaal en lager dan gisteren, toen was ie 142)
UREA: 14.6 mmol/L(= te hoog, wel lager dan gisteren, toen was ie 19.1)
Totaal Eiwit: 71 g/ (= normaal volgens apparatuur bij Dorothea in de kliniek en ook lager dan gisteren, gisteren was ie 75).
Dorothea heeft daarna een infuus aangelegd. Dat is dus best een klote klus bij een hond maar het lukte gelukkig perfect. Linga onderging alles overigens probleemloos hoor. Ik ben echt trots op haar. Nou was iedereen ook even lief tegen haar hoor en Dorothea kent ze natuurlijk goed. Alleen niet als DA

. Linga heeft 1 liter vocht toegediend gekregen.
Dorothea heeft bloed naar lab. opgestuurd voor kalium en natriumbepaling, om te kijken of het misschien de ziekte van Addison is, waar Linga 'last van heeft'. Hoewel de cortisol-bepaling uitwees dat deze goed was. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar dat weet Dorothea exact.
Inmiddels heeft Dorothea een plan uitgestippeld, daar Erwin ook nog over gebeld. We gaan morgen eerst de echo afwachten van Linga's nieren en buik. Dan komt ook de uitslag van kalium/natrium binnen en aan de hand van die gegevens zullen we verdere acties bepalen.
Onwijze lieve Dorothea, dank je wel meis. Ik was vandaag echt onder de indruk van jou, als DA

(van jou als mens was ik al onder de indruk

). Lieve Henneke, dank je wel lieverd. Je bent een kanjer

. Ik ben zo blij dat je erbij was om mij en Linga te steunen. En lieve Edith/Erwin, bedankt voor jullie hulp/steun
Toen we zojuist thuis kwamen wilde Linga eerst heeeeel erg eten. En daarna spelen met Bisq. Nu ligt ze lekker te slapen. Ik ben afgeserveerd. Leo ook. We stikken van de zorgen om onze allerliefste meis. Allemachtig, wat houd ik veel van haar, het doet gewoon zeer. Ik hoop en bid (hoewel ik niet gelovig ben) dat zij iets heeft dat te behandelen is........... Morgen meer.