Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sonja
Ja, even afwachten wat er uit die echo komt...

Als ik teruglees in deze topic heb ik niet de indruk dat je veel ziet in de behandelwijze die Tannetje al eerder heeft voorgesteld, maar als je er via de reguliere da niet uitkomt valt het toch altijd te proberen?
Ik heb vorig jaar met Snowball ook ontzettend lopen tobben. En homeopathie heeft hem er van af geholpen. En ik zie wel overeenkomsten met Moby. Ook Snowball is een gecastreerde kater met overgewicht en ook hij was niet zo lang voor de klachten ontstonden overgestapt van brokken op vers. Stress als oorzaak voor de blaasontsteking vond ik bij hem ook niet zo waarschijnlijk (of het moet zijn gekomen door dat krolse kitten), want hij is echt de meest relaxte kat die ik ooit heb meegemaakt. Ik ben toen met hem bij Tannetje geweest en ook zij dacht bij hem niet direct aan stress en heeft hem wat anders voorgeschreven.

Ik wens jou en Moby veel sterkte en wijsheid!
Door Ivonne
echo is gemaakt en het zag er allemaal rustig uit; er zat een steentje in en ook nog gruis, de blaaswand was niet verdikt, geen poliepen oid.

De blaas is voor de zekerheid nog maar weer een keer gespoeld en de urine nagekeken. Hier zaten een paar ontstekingscellen in maar niet echt spectaculair.

Toch maar weer AB mee en maar heel hard hopen dat het hierna echt over is.

Het is niet dat ik niet veel zie in de behandelwijze van Tannetje (over het algemeen probeer ik dingen eerst via de "grootmoedersmiddeltjes" op te lossen; mijn kast staat "vol" met diverse homeopatische middeltjes) en ook omdat ik die Cranberrie en VitC ben gaan toevoegen en als je teveel in 1x probeert weet je niet wat de truc was. En het zat/zit er meer in dat ik nog steeds niet geloof in stress bij Moby. Maar; omdat dit nu toch echt een keer moet stoppen zal ik me nog een keer verdiepen in haar advies en wellicht het eea bestellen.
Door Hitam
Ik heb Snowball zijn homeopathische constutiemiddel gegeven. Dat is wat anders dan huismiddeltjes.
Door Sonja
Ja, ik had voordat ik naar Tannetje ging ook al de gewone homeopatische middeltjes gebruikt, zoals echinacea en cats claw om zijn weerstand wat te verhogen en cranberry had ik 'm ook al gegeven. Maar dat hielp dus allemaal niet afdoende.
Het middel dat hij toen na consult voorgeschreven heeft gekregen, gaf naar mijn idee een spectaculair resultaat: Na ongeveer twee weken kreeg hij opnieuw hele heftige blaasontstekingsklachten, maar de klachten waren wel wat anders dan de keren daarvoor. Hij had duidelijk pijn bij het plassen en moest heel vaak, maar er kwam wel veel urine uit en hij had zelfs last van incontinentie, terwijl hij de keren daarvoor alleen maar zat te persen en er dan nauwelijks drie druppels uitkwamen. Hij is een dag lang echt verschrikkelijk beroerd geweest. Wilde niet eten, wel heel veel drinken en lag alleen maar op de koude badkamervloer (het was toen net 30 graden). De volgende dag knapte hij op en de blaasontsteking is daarna nooit meer teruggekomen.
Na al het getob en de reguliere medicatie van de maanden daarvoor, vond ik dit resultaat verbluffend. En ik ben er nog steeds heel blij mee. Ik zou je dus echt aanraden om eens met Moby op consult te gaan. Stress is vaak een veroorzaker van blaasklachten bij katten, maar het hoeft niet en ook dan kan homeopathie een oplossing bieden.
Door Ivonne
we zijn nu ruim drie weken verder en het gaat nog steeds goed ;D (ff hard afkloppen) Wat de truc nu geweest is weet ik niet; misschien toch nog die laatste spoeling ? de antibiotica die ik de laatste keer had meegekregen heb ik maar voor de helft gebruikt (maw heeeeel snel afgebouwd); hoe dan ook, HET GAAT GOED.
Door sylvia
Gefeliciteerd Ivonne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geweldig want anders had je toch een groot probleem gehad, want wat kun je nog meer doen als niets helpt :-\ Geef hem een dikke :-* van mij, en Bas één van Donna ;D
Door Mayka
Dat is fijn nieuws! Dikke knuffel voor Moby (al heeft hij daar geen zin in ;D).

Heel toevallig dat je het nu verteld, ik had vanochtend nog aan jullie gedacht en wilde het nog gaan vragen ;D
Door Ivonne
sylvia schreef: Geef hem een dikke :-* van mij, en Bas één van Donna ;D
is doorgegeven ;) en Bas is erg gelukkig met zijn zoen van Donna :-*

Mayka, ik zal hem vanavond ff knuffen (hij ligt eerder in bed dan ik ;D) en als ie dan zo half in slaap is dan vind ie het wel helemaal goed.

Anyway, ik ben ook errgu blij hiermee en Moby denk ik ook wel.
Door Ivonne
thanks, ik dacht ik zal het toch maar ff melden... als je vanaf februari zo'n beetje er mee bezig bent geweest dat het niet goed ging maar nu wel dan is het ook aardig om dat ff te laten weten niet waar?
Door sylvia
Ivonne schreef: thanks, ik dacht ik zal het toch maar ff melden... als je vanaf februari zo'n beetje er mee bezig bent geweest dat het niet goed ging maar nu wel dan is het ook aardig om dat ff te laten weten niet waar?
Inderdaad, ik hoop echt dat het ook hierbij blijft dat het vanaf nu gewoon lekker blijft gaan met Moby.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door