Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Tjonge, misschien zijn de mensen wel hartstikke druk bezig met de hond. Zonder te weten wat de eigenaren wel of niet doen, lijkt mij dat je daar niet naar moet gissen.
Door MarijeJoanne
Lizzy schreef: Tjonge, misschien zijn de mensen wel hartstikke druk bezig met de hond. Zonder te weten wat de eigenaren wel of niet doen, lijkt mij dat je daar niet naar moet gissen.
Ik gis er niet naar, ik lees wat de TS hier schrijft en op andere forums.
Veel willen dus, weinig doen.

Misschien is het idd zoals Roefus zegt, onmacht van Lillian die niet tegen haar ouders op kan boksen, maar het verhaal blijft dan helaas nog hetzelfde.
Oftewel, er wordt weinig aan gedaan om die hond een prettiger leven te gunnen.
Hopen op beter weer werkt niet in dit geval.

Misschien een te harde reactie in jullie ogen, maar als ik zo'n hond zie zoals ik op de foto's van haar heb gezien, dan draait mijn maag om en wordt ik boos.
Boos omdat er weinig tot niets voor de hond wordt gedaan.
Boos dat ze die hond zo verder durven laten leven.
Boos als ik er aan denk wat voor leven die hond moet hebben.
Boos door de onmacht, omdat je zelf niks kan doen, en zo hard hoopt dat die eigenaars wel wat gaan doen.
Boos omdat blijkbaar hun ogen nog steeds niet geopend zijn.

Ik snap best dat als je al vele dierenartsen en nog meer onderzoeken hebt gehad met deze hond, dat je er moedeloos van wordt en 'ho' zegt tegen de geldverslindende onderzoeken.
Maar wees dan ook zo eerlijk om te zorgen dat deze hond geen pijn en jeuk meer kent.
Door tieneke
MarijeJoanne schreef: Ik gis er niet naar, ik lees wat de TS hier schrijft en op andere forums.

Ik snap best dat als je al vele dierenartsen en nog meer onderzoeken hebt gehad met deze hond, dat je er moedeloos van wordt en 'ho' zegt tegen de geldverslindende onderzoeken.
Maar wees dan ook zo eerlijk om te zorgen dat deze hond geen pijn en jeuk meer kent.
Juistem  ;)
Een spuitje zou de hond ongetwijfeld mee geholpen zijn als er verder toch niets meer wordt ondernomen en het beest kapot gaat van de jeuk en pijn.
Door Boefke
MarijeJoanne schreef: Ik gis er niet naar, ik lees wat de TS hier schrijft en op andere forums.

Misschien is het idd zoals Roefus zegt, onmacht van Lillian die niet tegen haar ouders op kan boksen, maar het verhaal blijft dan helaas nog hetzelfde.
Oftewel, er wordt weinig aan gedaan om die hond een prettiger leven te gunnen.
Hopen op beter weer werkt niet in dit geval.

Misschien een te harde reactie in jullie ogen, maar als ik zo'n hond zie zoals ik op de foto's van haar heb gezien, dan draait mijn maag om en wordt ik boos.
Boos omdat er weinig tot niets voor de hond wordt gedaan.
Boos dat ze die hond zo verder durven laten leven.
Boos als ik er aan denk wat voor leven die hond moet hebben.
Boos door de onmacht, omdat je zelf niks kan doen, en zo hard hoopt dat die eigenaars wel wat gaan doen.
Boos omdat blijkbaar hun ogen nog steeds niet geopend zijn.

We leven hier allemaal heel erg mee met deze hond en andere honden die er slecht aan toe zijn. Je gevoelens vind ik heel begrijpelijk. Maar persoonlijk vind ik het niet netjes om iets over iemand te rapporteren wat je op een ander forum hebt gelezen. Iig niet zonder toestemming van die persoon. Ik vind dat een kwestie van fatsoen. Als LilianR ons wil laten weten hoe het verder gaat dan post ze zelf wel een berichtje.
Door Lizzy
Dat vind ik dus ook. Ik ga dit topic dus ook sluiten. Alleen op verzoek van de topic opener kan het geopend worden.
Door LilianR
Hallo mensen,

Omdat ik Pfeiffer heb en dus niet veel tijd heb om te reageren, en daarbuiten eigenlijk best wel druk bezig ben, heb ik geen tijd gehad erop te reageren. Inderdaad woon ik nog thuis, wisten jullie dat nog niet? Maar ik heb eindelijk afgelopen maandag m'n moeder zover gekregen dat ze met me meeging naar de dierenarts. Een andere. We zijn nog niet op kkv overgestapt, ben dit zelf wel van plan, maar je moet natuurlijk moeders mee hebben. Ze zit er wel over te denken, maar wil eerst deze zak Eukanuba op hebben, omdat het aardig kostbaar voer is, en het 'gekke' is, met dit soort voer gaat hij er iets op vooruit. Zn kringen om de ogen zijn niet meer rood. Maar daar laten we het natuurlijk niet bij. Hier een verslagje over t dierenarts bezoek, had het al op een ander forum geplaatst, dus het is een kwestie van knippen en plakken.

'Zo...

Wat een fijne dierenarts! Ze was heel erg aardig ook tegen de hond.
Ze had nog even een schraapseltje genomen, ze zegt: het kan zijn dat er toch beestjes inzitten die niet over het hele lichaam zitten en de andere dierenarts niet heeft gezien.
Daarin heeft ze niks kunnen ontdekken. Ze vroeg of hij erg gestresst was of moeilijk als ze iets zou doen, ja dat wel, oke dan zou het met narcose moeten, heeft U tijd om nu even meteen biopjes te nemen? Ja hoor, laten we dat maar in een keer doen . Denk je dat Laska daarin makkelijk was?! Nee meneer bleef half wakker, extatie noemde ze dat geloof ik. Hij heeft voor 30 kilo honden narcode gehad eer hij ging 'slapen', zelf weegt hij 15 kg.  Dus, biopjes genomen. Daarin zouden ook beestjes te zien zijn, als hij ze had die dieper in de huid zitten. Meteen bloed geprikt voor het geval dat we door moesten naar een allergie test, dan kon dat in een moeite door, hoefde we hem niet nog
een keer 'te pesten'. Dus ze houden het bloed achter, als ze niks uit de biopten kunnen halen gaan ze verder met een allergie test. Deze dierenarts onderneemt tenminste.

Afijn, over 10 dagen terug komen voor de hechtingen eruit te halen. Dus we wachten af. Verder geen medicijnen, vond ze niet nodig. '

Zijn jullie ook weer op de hoogte, ben zo blij dat er nu eindelijk wat aan gedaan gaat worden :D
Door LilianR
Anneke V schreef: Heeft deze hond al 5 jaar zo'n jeuk???  :'( :'( :'(
Hopelijk heeft ze dan iets aan deze site & wordt ie nu snel beter :-\
Nee 5 jaar geleden is het gedoe begonnen met zn oren. Toen steeds verder gegaan. Die 5 á 6 jaar geleden dat het begon, heeft de eerste dierenarts die we hadden hem onder narcose gebracht, waarnaar het hem in zn bol is geslagen, hij kon niet meer onder een hoge ruimte liggen. Dan zat als maar om zit heen te kijken, echt of hij ze zag vliegen, nu duikt hij ook het liefst onder de tafels o.i.d.

Oja, en ja ik heb wel iets aan deze site  ;D
Laatst gewijzigd door LilianR op do 01 mar 2007, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door LilianR
Ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Weet je wat ik heb zitten denken?

Ons huidige bankstel hebben we nu zo'n 5 jaar, toevallig paar weken geleden een nieuwe besteld, dus deze gaat de deur uit (staat te koop trouwens) Voor ons huidige bankstel hadden we een leren bank. Dit bankstel is van een of andere stof, zou het kunnen dat hij hier allergies voor is? Ons nieuwe bankstel is weer van leer, dus misschien merken we wel verschil.
Door Anita*
LilianR schreef: Ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Weet je wat ik heb zitten denken?

Ons huidige bankstel hebben we nu zo'n 5 jaar, toevallig paar weken geleden een nieuwe besteld, dus deze gaat de deur uit (staat te koop trouwens) Voor ons huidige bankstel hadden we een leren bank. Dit bankstel is van een of andere stof, zou het kunnen dat hij hier allergies voor is? Ons nieuwe bankstel is weer van leer, dus misschien merken we wel verschil.
Zou een oorzaak kunnen zijn, ligt ie veel op de bank? Het is wel toevallig dat het dan ook 5 jaar geleden begonnen is de jeuk, het zou wel een makkelijke oplossing zijn, maar ik koop je bank niet hoor ;)
Door LilianR
Anita* schreef: Zou een oorzaak kunnen zijn, ligt ie veel op de bank? Het is wel toevallig dat het dan ook 5 jaar geleden begonnen is de jeuk, het zou wel een makkelijke oplossing zijn, maar ik koop je bank niet hoor ;)
Haha. Hij ligt niet veel op de bank, staat of loopt er welleens tegenaan/langs. Hij ligt het liefst in de gang of in de garage. Misschien heeft hij daar dan geen last van de bank ofzo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door