Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Nathascha schreef: Dat is een goed ding! Mensen die allergies zijn, kunnen misschien dmv versvoeren toch hun huisdier houden/hebben! Goed om te weten!
onze buuv kan door haar kattenallergie normaal niet langer dan een uurtje in een huis met katten zijn. Bij Flip heeft ze nergens last van. Zij zorgt altijd voor Flip als wij op vakantie zijn, doet ze vol overgave met heel veel knuffelen.  1x heeft Flip een week brokken bij de andere buuv geschranst, toen wij weg waren. Dat is de enige keer geweest dat de buuv last kreeg van haar allergie.

Denk dat dat echt wel te maken heeft met het verharen en de huidschilfers.
wow geen idee dat kvv zoveel kan uitmaken op allergie. Ik ben zelf ook allergisch voor katten en ik reageerde in het begin heel heftig op Sam, zwaar ademen en rode ogen. Na een paar dagen hebben we hem overgezet op kvv en ik heb er ook bijna geen last meer van. Wel chronisch een loopneus s ochtends (want hij slaap ook bij ons in bed) en als mijn weerstand minder is krijg is soms uitslag in mijn gezicht. Maar prima mee te leven en ik kan met hem knuffelen zonder dat mijn ogen meteen gaan jeuken. Wat fijn om te horen dat hij zich zo op zijn gemak voelt en dat hij zich beter voelt!
Dahras eet zo slecht! De laatste dagen heeft hij wel trek, hij komt aanrennen naar zijn kvv maar eet niet. Ik moet heel veel moeite doen om hem er wat aan te laten likken, maar daar blijft het dan ook bij. Hij drinkt wel water, hij eet gras. Als ik een stuk runderlap geef eet hij wel, als ik een blikje schesir opentrek komt hij ook. Maar kvv.....? Ho maar..... Ik heb er nu wat van de schesir door heen geprakt. dan likt hij dat er tussen uit. De rest laat hij liggen. Zo moeilijk om katten over te krijgen op vers... In het begin leek het goed te gaan, de verandering van de verhuizing werkte blijkbaar mee om hem ook opeens anders te doen eten. Maar nu eet hij niet van de kvv. Ik heb al zoveel verschillende smaken aangeboden. In het begin at hij ze wel. maar nu  niet , al probeer ik het 2 dagen achter elkaar...... dan laat ik hem toch echt wel honger hebben zodat je denkt dat hij zal eten.
Maar nee........ Lastig hoor!!!
Ja een runderlap is ook vers.... misschien vind hij die kvv mixen niks...... ik ga een lamsrib proberen..... en nog meer uit de kast halen wat barf is. wie weet. .... al denk ik dat ik met een karkas of nek niet aan moet komen.... maar wie weet is hij wel een barf-er.....
Heb je een makro pas? zag dat ze daar 4 kwartels op een schaaltje hadden voor weinig.
Ik hak die kwartels altijd doormidden. De helft is genoeg voor Mira ( Alice krijgt hem gemalen, die heeft geen tanden meer) Prima karkas om mee te beginnen, en er zit zoveel spiervlees op, dat ik er nooit extra bijgeef.

Ook konijnribbetjes gaan er bij Mira nu goed in. Dus zou als ik jou was gewoon eens wat uit proberen. Lamsrib zou ik nu juist weer niet geven. Ze komen niet door het bot heen, qua vleesbot heb je er helemaal niets aan.

Succes met Dahras. Las pas ook iemand die een soort mouseblikvoer had. Dat mengt beter met kvv. Wie weet lukt dat beter!
Dat was ik.
Gaat over Miamor paté. Maar ik denk niet dat dat hier het probleem is.  Die Shesir zal ook wel prima werken.
Ik zou ook even wat barf proberen. En dan met kippennekjes of kwartelkarkas beginnen. En gewoon spier en orgaan natuurlijk.
Ben terug van de islamitische slager. Daar hebben ze niet zo veel keus als kwartels en kipnekken en karkassen. Maar ik heb dus die lamsribjes meegenomen en meteen gegeven. Daar zit hij nu dus heerlijk aan te knagen. Hij eet een beetje vreemd : Hij zet met zijn ene poot het vlees vast op de grond en trekt er met zijn voortanden aan. Om het te snijden gaat hij wel naar zijn knipkiezen. Maar wel grappig om te zien hoe hij zijn poot op het vlees zet en er dan aan trekt. Ik heb dat geen van mijn katten ooit zien doen. Het doet wel zeer aan zijn voetje, want hij trekt zijn voet weg en schut er mee. Daarna probeert hij het zonder zijn voet er op te zetten.

Ik heb helaas geen pasje van de Makro. Als het goed is heb ik nog een kwartel in de vriezer liggen. Ooit bij mijn zus besteld, zij barft ook met haar honden.

Hij eet het bot van de lamsrib trouwens ook op, dus qua bot zit dat ook wel goed. Ik heb van meer kattenmensen gehoord dat hun kat ook het bot van de lamsrib naar binnen knagen.

Die Dahras..... Ik geloof dat ik een barf-er in huis heb ;)
Lamsrib zou ik toch bij de ver-gevorderde botten rekenen...  :-\
Ook bij katten heb je beginnersbotten en gevorderde botten. Ik hoop dat alles mooi verteerd.
Ik zou toch even veilig met kippennekjes beginnen. Die kan je overal wel krijgen. Maar misschien niet in de mensen-winkels. ;)

Hier ook katten die hun voorpoten gebruiken. Niets vreemds aan.  Maar ik heb dan ook barfkatten  8)
Ik had het gebruiken van de voorpoten nog nooit gezien. Maar ik heb dan al langere tijd geen barf producten meer gegeven.
Als ik het wel gaf deden ze er niks mee of ik moest het zo ver bewerken met een bijltje dat er eigenlijk nog weinig te knagen viel.

Hier zijn kippennekken niet te koop. Morgen zal ik eens een paar dorpen/steden verderop kijken. Op de markt in de grotere stad hebben ze het vast wel. Het liefst koop ik dat biologisch, maar dat wordt weer moeilijker. Mijn ervaring met kippennekken is sowieso dat ze er niks mee doen of ik moet het plat slaan met een bijl. Niks mis mee natuurlijk voor een beginner.

Zojuist heeft Dahras weer een stuk van zijn lamsrib gegeten en een stuk runderlap. Deze laatste heeft toch zijn voorkeur.
Twee van mijn meiden hebben ook lamsrib gegeten en twee andere poezen runderlap en een ander wil het geen van tweeën eten dus heeft zij wat kvv gehad.
Het zijn zulke tutten... als ze maar even een geluid horen kijken ze op van hun bordje en zijn ze uit hun doen. Het eten wordt dan afgebroken en een ander gaat er mee aan de haal als ik niet oplet.
Dit kost mij enorm veel energie, want zo gaat het elke maaltijd en hier krijgen ze ongeveer 4x per dag een beetje.
Ik hoop dat de lamsrib er dan normaal verteerd uitkomt. Zou het zelf eng vinden. Maar als het goed gaat, ach waarom dan ook niet.

En kipkarkas/kiprug? Die moeten ze ook wel hebben bij de islam slagter. Probeer ook of hij orgaan eet Hart, lever en nier zijn de belangrijkste. Bij de islamslagter kun je die 3 zowiezo van lam, geit en kip krijgen. Rund zou ik niet doen qua orgaan.

Probeer op 4 diersoorten te komen met hem! Dan gaat het heus goed komen!

Is zijn gebit wel in orde? geen ontsteking ed? Omdat je schreef dat hij raar kauwd. Misschien even goed nakijken?
Dahras is pas naar de dierenarts geweest waar hij grondig onderzocht is. Ook zijn gebit is goed bevonden. Een beetje tandsteen dat de arts met zijn nagel er af wipte.

Hart eet hij ook. Ik zal later in de week lever en maag proberen . dat heb ik ook in huis.
Morgen het kwarteltje uit de vriezer halen zodat hij daar aan mag beginnen.

Waarom zou de lamsrib er niet goed uit komen? Als hij het bot goed kauwt maakt het toch geen verschil tussen bot uit kvv?
Vandaag heeft hij trouwens het ribje kaal gegeten en het bot laten liggen.

Geit heeft hij nog niet gegeten. Ik zal er een volgende keer ook naar vragen bij de Islam slager.
Bot lijkt me nog het meest een probleem om voldoende naar binnen te krijgen.
Mijn ervaring is dat ze niet happig zijn op kipkarkassen, kip kvv en kippennekken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door