Kosten per maand...
Moderator: Lizzy
Re: Kosten per maand...
In eerste instantie wel ja, totdat er mensen waren (en ik was in ieder geval niet de eerste) die begonnen te vergelijken met de prijs van brokken.
ah, zo..
dat wil 'k ook wel doen hoor, maar 'k kan alleen de botte prijs berekenen,
niet de gezondheid van m'n katzels op brok garanderen..gezien hun struviet verleden
brok: 90 gr per dag adh; 0.45 euro per dag per kat (zgn A-merken, en anti-struviet brok à 50 euro/ 10 kg)
vers: 120 gr per dag; 0.48 euro per dag per kat ( gemiddeld 4 euro p/kg)
dat wil 'k ook wel doen hoor, maar 'k kan alleen de botte prijs berekenen,
niet de gezondheid van m'n katzels op brok garanderen..gezien hun struviet verleden
brok: 90 gr per dag adh; 0.45 euro per dag per kat (zgn A-merken, en anti-struviet brok à 50 euro/ 10 kg)
vers: 120 gr per dag; 0.48 euro per dag per kat ( gemiddeld 4 euro p/kg)
Wat een gezever zeg!Dit is een rauwforum en GEEN bro*kenforum ::)BSS schreef: In eerste instantie wel ja, totdat er mensen waren (en ik was in ieder geval niet de eerste) die begonnen te vergelijken met de prijs van brokken.
Degene die nu nog lopen te vergelijken met de good-old-bro*kentijd zitten denk ik nog steeds in de twijfelfase oid.
Na onze vorige hond met al zijn ziektes wil ik eerlijk gezegd dat rotwoord nooit meer horen.
Hier alleen maar barf.
O ja ze eten hier voor ruim 100 euro in de maand,daar zitten de 4 buitenpoezen bij.
Echt een schijntje vergeleken bij het bro*kentijdperk ;)
Onze oude Da kan nu veel minder op vakantie!
Alsof het een schande is als je je honden brokken voert.... tjongejonge zeg....
Als er niet op een normale manier gediscussieerd kan worden over iets anders dan vers vlees, dan kan je het forum net zo goed sluiten. Als ik als twijfelaar hier zou meelezen in deze discussie en ik zou alle ongefundeerde en denigrerende opmerkingen over brokkenvoerders lezen, dan zou ik me hier niet eens meer durven aanmelden. Jemig, je zal toch het lef hebben om te zeggen dat je (nog) brokken voert.... krijg je het hele forum over je heen zeg.
Probeer eens een beetje respect te hebben voor mensen die om wat voor reden dan ook (nog) brokken voeren. Dan zou de sfeer er hier een stuk beter op worden!
Als er niet op een normale manier gediscussieerd kan worden over iets anders dan vers vlees, dan kan je het forum net zo goed sluiten. Als ik als twijfelaar hier zou meelezen in deze discussie en ik zou alle ongefundeerde en denigrerende opmerkingen over brokkenvoerders lezen, dan zou ik me hier niet eens meer durven aanmelden. Jemig, je zal toch het lef hebben om te zeggen dat je (nog) brokken voert.... krijg je het hele forum over je heen zeg.
Probeer eens een beetje respect te hebben voor mensen die om wat voor reden dan ook (nog) brokken voeren. Dan zou de sfeer er hier een stuk beter op worden!
Ik bemoei me normaal niet met reakties als deze...want waar is nu het respect voor mensen die vers voeren
Ik ben het toch voor een deel wel met Tieneke eens: Het is een barf-forum, eventueel kvv, maar ik denk dat er idd mensen zijn geweest dat jij het bedoelde verschil tussen brok en vers
Ik heb de keuze gemaakt om vers te voeren omdat ik vind dat de honden die ik ken op vers er gewoon beter uitzien dan die geen vers krijgen
De kosten hierin zijn voor mij niet relevant.
Na het verdiepen in de materie is voor mij duidelijk geworden dat wij mensen ook niet leven op alleen Junkfood met vitamine-preparaten, waarom dan onze dierne wel??
Wij kunnen er ook oud mee worden, mankeren dan wel eea, maar ach, we eten en overleven....
Zo gun ik niemand een leven, zeker mn dieren niet. Onze katzels willen gewoon niet barfen, en dus ben ik nu langzaam bezig ze over te zetten op zelf malen
Kijken of dat werkt. Want ook voor hen wil ik het beste!!!
Respect is iets dat je moet VERDIENEN, en met sommige van jouw antwoorden BSS kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die meteen in de verdediging schieten, en dan anders reageren dan dat jij had gehoopt.
Je krijgt wat je geeft zeggen ze toch???
Laten we dat allemaal proberen, en leg jij dan nog eens duidelijk uit waarom je deze prijzen wilt vergelijken, en wat je heeft doen besluiten om te gaan vergelijken...
Want de originele vraag komt niet bij jou weg, maar bij JolandaB waarin ze alleen vraagt of zij producten te duur inkoopt.......
Ik ben het toch voor een deel wel met Tieneke eens: Het is een barf-forum, eventueel kvv, maar ik denk dat er idd mensen zijn geweest dat jij het bedoelde verschil tussen brok en vers
Ik heb de keuze gemaakt om vers te voeren omdat ik vind dat de honden die ik ken op vers er gewoon beter uitzien dan die geen vers krijgen
De kosten hierin zijn voor mij niet relevant.
Na het verdiepen in de materie is voor mij duidelijk geworden dat wij mensen ook niet leven op alleen Junkfood met vitamine-preparaten, waarom dan onze dierne wel??
Wij kunnen er ook oud mee worden, mankeren dan wel eea, maar ach, we eten en overleven....
Zo gun ik niemand een leven, zeker mn dieren niet. Onze katzels willen gewoon niet barfen, en dus ben ik nu langzaam bezig ze over te zetten op zelf malen
Kijken of dat werkt. Want ook voor hen wil ik het beste!!!
Respect is iets dat je moet VERDIENEN, en met sommige van jouw antwoorden BSS kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die meteen in de verdediging schieten, en dan anders reageren dan dat jij had gehoopt.
Je krijgt wat je geeft zeggen ze toch???
Laten we dat allemaal proberen, en leg jij dan nog eens duidelijk uit waarom je deze prijzen wilt vergelijken, en wat je heeft doen besluiten om te gaan vergelijken...
Want de originele vraag komt niet bij jou weg, maar bij JolandaB waarin ze alleen vraagt of zij producten te duur inkoopt.......
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Wel als je op een BARF-forum zit.BSS schreef: Alsof het een schande is als je je honden brokken voert.... tjongejonge zeg....
Er kan hier juist over heel veel gediscussieerd worden, in een prima sfeer, maar niet over brokken. Die discussie zijn de meeste BP-leden namelijk al ver voorbij ;) En de enkeling die zich hier aanmeldt en nog brokken voert, meldt zich over het algemeen aan om meer te weten te komen over vers voeren, over de voordelen daarvan. Dus ik vind het een beetje raar dat je verwacht hier positieve geluiden over brokken te horen. Dan kun je je inderdaad beter op http://www.brokkenforum.nl aanmelden.BSS schreef: Alsof het een schande is als je je honden brokken voert.... tjongejonge zeg....
Ik vind een discussie over brokken hier op Barfplaats een beetje hetzelfde als dat je op een BMW-forum gaat proberen te verkondigen wat de voordelen van een Opel zijn. Dan zul je ook niet veel medestanders vinden :-\
Ik hoef niet zo nodig de prijzen te vergelijken, daar zijn anderen mee begonnen en ik heb daar op gereageerd. Want als je dan wilt vergelijken, moet je het wel goed doen en niet zomaar even de kiloprijzen naast elkaar neerleggen. Ik heb aangegeven op wat voor manier je volgens mij de prijzen zou moeten vergelijken, áls je dat zou willen (en kennelijk wilden jullie dat want jullie zijn er mee begonnen). En heb vervolgens mijn vergelijking/conclusie aangegeven. Niks meer en niks minder.
Wanneer er mensen zijn die zich beledigd voelen door wat ik heb geschreven hoor ik dat graag rechtstreeks van hen via een pb. Want het is niet mijn bedoeling mensen te beledigen. Maar laat ik dan in ieder geval dit zeggen: ik voel mij absoluut zwaar beledigd door degene(n) die van mening is/zijn dat je geen huisdieren waard bent als je het niet zou kunnen betalen om volledig te barfen. Mijn honden hebben het absoluut goed bij mij, ook al barf ik niet volledig.
Als je het hier alleen maar goed doet als je volledig vers geeft, dan ben ik dus duidelijk op het verkeerde forum terecht gekomen...
Wanneer er mensen zijn die zich beledigd voelen door wat ik heb geschreven hoor ik dat graag rechtstreeks van hen via een pb. Want het is niet mijn bedoeling mensen te beledigen. Maar laat ik dan in ieder geval dit zeggen: ik voel mij absoluut zwaar beledigd door degene(n) die van mening is/zijn dat je geen huisdieren waard bent als je het niet zou kunnen betalen om volledig te barfen. Mijn honden hebben het absoluut goed bij mij, ook al barf ik niet volledig.
Als je het hier alleen maar goed doet als je volledig vers geeft, dan ben ik dus duidelijk op het verkeerde forum terecht gekomen...
Jammer dat je je niet verder verdiept in waarom wij vinden dat vers het beste voor je hond is, en dat je je daarin zo voelt
maar dan zul je inderdaad verder moeten zoeken.
Ik voer vers uit overtuiging, en dan is het gewoon geen andere dingen, en daar wil ik ook niet mee vergelijken.
Het is hier begonnen(dit topic) met prijsvergelijking tussen wat de 1 voert, en wat een ander daarvoor betaald
En daar wil ik het in ieder geval graag bij houden
Ik voer compleet gerekend ong voor 40 ct per dag(hond weegt 8,5 kilo) en als ik het met kvv doe ligt dat tussen de 60 en 75 ct.
Ik voer vers uit overtuiging, en dan is het gewoon geen andere dingen, en daar wil ik ook niet mee vergelijken.
Het is hier begonnen(dit topic) met prijsvergelijking tussen wat de 1 voert, en wat een ander daarvoor betaald
En daar wil ik het in ieder geval graag bij houden
Ik voer compleet gerekend ong voor 40 ct per dag(hond weegt 8,5 kilo) en als ik het met kvv doe ligt dat tussen de 60 en 75 ct.
Volgens mij was ik de eerste die het vergelijk maakte met de prijzen van brokken
Excuses dat ik hiermee de originele vraag een andere richting uit heb gestuurd!
Ik ben dan ook een kersverse barfer, dus de brokken zitten nog op hun ingesleten plekje in mijn geheugen
Ik heb eerlijk gezegd nooit kosten met elkaar vergelijken, niet toen ik vorig jaar van brok naar kvv overging en ook niet toen ik een maand geleden van KVV+barf naar 100% barf overging.
Maar blij, trots en gelukkig als ik ben dat mijn hond nu barft, vertel ik vaak aan andere hondeneigenaren hoe dat nu gaat met barfen. Omdat ik vaak als opmerking krijg dat barfen voor dat ene kleine hondje dat ik heb, financieel wel te doen is, maar dat dat voor een grote hond onbetaalbaar is, heb ik eens globaal uitgerekend wat ik kwijt ben en wat dat zou zijn met brokken. Tuurlijk is het geen goed argument om over te stappen, maar ja.... als het een argument zou zijn om het NIET te doen ben ik er als de kippen bij om dat te ontkrachten! Vandaar dus dat ik het er zomaar achter tikte, ik bedoelde er verder niks mee...
Ik ben dan ook een kersverse barfer, dus de brokken zitten nog op hun ingesleten plekje in mijn geheugen
Maar blij, trots en gelukkig als ik ben dat mijn hond nu barft, vertel ik vaak aan andere hondeneigenaren hoe dat nu gaat met barfen. Omdat ik vaak als opmerking krijg dat barfen voor dat ene kleine hondje dat ik heb, financieel wel te doen is, maar dat dat voor een grote hond onbetaalbaar is, heb ik eens globaal uitgerekend wat ik kwijt ben en wat dat zou zijn met brokken. Tuurlijk is het geen goed argument om over te stappen, maar ja.... als het een argument zou zijn om het NIET te doen ben ik er als de kippen bij om dat te ontkrachten! Vandaar dus dat ik het er zomaar achter tikte, ik bedoelde er verder niks mee...
Helemaal mee eensIk voer vers uit overtuiging, en dan is het gewoon geen andere dingen, en daar wil ik ook niet mee vergelijken.
Wat de kosten betreft daar hebben manlief en ik bewust voor gekozen
Ik voer rond € 1,- per hond per dag en er lopen er hier 8
-
** Angela **
- 1-ster

JolandaB schreef: Ik heb net eens zitten rekenen en "schrok" toch wel een beetje van de uitkomst.
Ik voer mijn hond dagelijks en dan krijgt hij om en de nabij 600 gr per dag.
Ik ben per maand voor mn hond van 30 kilo zo'n 40 euro kwijt alleen aan vlees, bot en orgaan.
Is dit gemiddeld of heb ik vrij dure produkten?
Ik ben voor 2 honden €47 per maand kwijt. Dat is dan alleen t vlees.
Ze krijgen ook nog 2x per week brok, en met een zak van 20 kg doe ik ong 5 mnd mee.
Als ik dan t bedrag van de brokken deel door die 5 mnd kom ik op €8 per maand uit wat dus nog bij t vlees gaat. Dat is dan bij elkaar zo'n €55
Kenji krijgt 1,5 kg vlees per dag en Leentje 500 gram
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="hetty2"]
Volgens mij was ik de eerste die het vergelijk maakte met de prijzen van brokken
Excuses dat ik hiermee de originele vraag een andere richting uit heb gestuurd!
welnee meid, niks van aantrekken ik maakte die vergelijking ook, en daar schaam ik me dus helemaal niet voor!
Want ik geeft niet dubbel zoveel vlees als ik van br*kken gaf, geef dezelfde hoeveelheid en dan is het logisch dat als je het over prijzen heb, dat ook even vergelijk.
Verder is het mijn helemaal niet om de prijs te doen, ik zal zelf eerder droog brood eten als dat ik m'n honden wat te kort zou doen.
En ja, ik ben ook begonnen met barfen vanwege klachten van mijn honden op br*kken.
Dat zijn denk ik de meeste mensen wel die nu barfen die een slechte ervaring met br*kken hebben gehad, kijk maar eens in het voorstellen rubriek. En goddank ben ik hier terecht gekomen, onder de barfers en dan niet zo zeer voor mezelf als wel voor mijn honden die ik in een paar maanden tijd zo heb zien veranderen( zeer ten goede) sinds ze barfen.
Ik zeg niet dat het een schande is als je je hond br*kken voert, iedereen het zijne, maar dit is nu eenmaal een versforum, dus kan je verwachten dat hier mensen zitten die vers voeren en het niet zo op br*kken hebben.
Hier komt iig nooit en te nimmer meer een br*k binnen!
Denk dat je eerst fulltime moet barfen of eventueel kvv geven wil je overtuigd raken..
welnee meid, niks van aantrekken ik maakte die vergelijking ook, en daar schaam ik me dus helemaal niet voor!
Want ik geeft niet dubbel zoveel vlees als ik van br*kken gaf, geef dezelfde hoeveelheid en dan is het logisch dat als je het over prijzen heb, dat ook even vergelijk.
Verder is het mijn helemaal niet om de prijs te doen, ik zal zelf eerder droog brood eten als dat ik m'n honden wat te kort zou doen.
En ja, ik ben ook begonnen met barfen vanwege klachten van mijn honden op br*kken.
Dat zijn denk ik de meeste mensen wel die nu barfen die een slechte ervaring met br*kken hebben gehad, kijk maar eens in het voorstellen rubriek. En goddank ben ik hier terecht gekomen, onder de barfers en dan niet zo zeer voor mezelf als wel voor mijn honden die ik in een paar maanden tijd zo heb zien veranderen( zeer ten goede) sinds ze barfen.
Ik zeg niet dat het een schande is als je je hond br*kken voert, iedereen het zijne, maar dit is nu eenmaal een versforum, dus kan je verwachten dat hier mensen zitten die vers voeren en het niet zo op br*kken hebben.
Hier komt iig nooit en te nimmer meer een br*k binnen!
Denk dat je eerst fulltime moet barfen of eventueel kvv geven wil je overtuigd raken..
Ik probeer altijd uit te komen op een gemiddelde van 2 euro per kilo, het aparte spul is wat duurder en de kippennekken daar kom ik voordelig aan.
Mijn hond eet rond de 1250 gram per dag
en die kleine Shih zit nog op KVV, maar gaat ook over op BARF.
Ik denk dat ik straks met deze twee rond de 3 euro per dag kwijt ben.
Mijn hond eet rond de 1250 gram per dag
en die kleine Shih zit nog op KVV, maar gaat ook over op BARF.
Ik denk dat ik straks met deze twee rond de 3 euro per dag kwijt ben.
Ik heb nooit beweerd dat ik mij niet heb verdiept of wil verdiepen in waarom jullie vinden dat vers het beste is voor je hond. Zou ik anders zijn begonnen met vers voeren? Ook al zie ik best wel voordelen in vers voeren, dat wil nog niet zeggen dat ik jullie mening deel dat brokken dus waardeloos zijn en dat je het recht hebt om mensen die brokken voeren zo keihard te veroordelen.Beppie1 schreef: Jammer dat je je niet verder verdiept in waarom wij vinden dat vers het beste voor je hond is, en dat je je daarin zo voelt
Mocht ik mijn rasspecifieke opvang van de grond krijgen, dan is voor mij in ieder geval 1 ding duidelijk: dan vang ik liever 10 honden op die ik op brokken zet, dan dat ik persé vers vlees moet gaan voeren waardoor ik er vanwege de hogere kosten die dat met zich meebrengt maar 5 op zou kunnen vangen.
Ook al ben ik niet de enige die hier nog (gedeeltelijk) brokken geeft, kennelijk zijn brokken alleen bespreekbaar als je absoluut tegenstander bent. Dan zal ik wel de enige zijn die goeie ervaringen met brokken heeft. Het zij zo.