valessie schreef:
ik weet niet of ik namen mag noemen . maar ik ben met mijn hond voor foto s bij een da geweest en die klonk aan de tel alsof ie zijn laatste dagen had gehad en hij misschien geopereerd moest worden ook hd zei hij. toen ben ik naar orthopeed crama in rotterdam gegaan en die heeft op nieuw foto s gemaakt en zei dat het helemaal geen hd is en dat ze in nl alles hd noemen op gebied van heupen. hij gag me 1-2 %kans op opereren. ates was toen 7 mnd. ates is nu 1,8 mnd en het is bijna verdwenen!!!!!! en het leukste crama heeft mij het barfen geleerd!!!! en de juiste bewegiingen ik kreeg een lijstkje met voedingsmiddelen mee en ook waarom hij dat moest eten. eindelijk een da die ook niet van brokken houd!!!!!
Ik ben ook zeer te spreken over Crama's kundigheid, maar als het op voeding aankomt ben ik het lang niet altijd met hem eens.
Het is ook maar net weer waar die nu weer vol van is, want de ene keer is vlees goed en dan adviseert ie weer brokken (en bevat vlees weer teveel eiwitten

), etc, etc.
Hij heeft het bij de kern van het verhaal steeds wèl goed moet ik zeggen en hij is ook verre van commercieel en adviseert wel ook groentes/fruit en tafelrestjes e.d., maar pro vers is hij nou ook weer niet.
Zo adviseerde hij nog geen 2 mnd geleden blikvoeding (omdat dit meer vocht bevat dan brok en de kans op overvoeding ook minder groot is). Ook raadde hij aan regelmatig een GEKOOKT bot

van de slager te geven....en dan een gewricht, vanwege het kraakbeen en aanverwante stoffen die in die gewrichten zitten en goed zijn voor de gewrichten van de hond.
Dus zoals ik al zei zit er een kern van waarheid in zijn adviezen, maar het schort er verder nog behoorlijk aan!
Neemt zeker niet weg dat het verder een wereldvent is hoor!!! Dankzij hem heb ik een hondje die ondanks ED/HD/gescheurde kniebanden en bandenslapte weer vrolijk rond rent!!!
Ik weet eerlijk gezegd niet of ze er nog wel geweest was als ik niet bij hem terecht was gekomen....
Ik ben hem dan ook eeuwig dankbaar!!!