eelke schreef:Nee dat gaat niet steeds, of tenminste, het kan wel, maar steeds een naald in die poot geeft weer verder infectie gevaar dus dat is ook niet zo bevorderlijk.Goed om te horen dat je er wat meer rust rond hebt. Het is altijd een moeilijke afweging om te maken, maar ik denk dat ik in jouw plaats nu ook voor kwaliteit zou kiezen en hem lekker zichzelf laten zijn, ook als het fysiek misschien niet goed is.
Dierenarts aan de lijn gehad, extra metacam staat klaar, eventueel tramadol voor erbij (volgens mij heb ik daar nog een paar tabletten van liggen, dus even kijken of dat genoeg is voor 2 dagen, mocht hij ineens in het weekend veel pijn krijgen) en ze begrijpt de beslissing van niet verder behandelen. Ze denkt dat de poot langzaam achteruit zal gaan, of hij moet toch ineens een rare beweging maken waardoor er echt ineens wat acuut is.
Zoals ik heb begrepen weinig bijzonderheden rondom thuis inslapen, het is een kliniek met 24 uurs dienst, en doen ook veel vee dus gewend om naar locatie te gaan, dus altijd wel iemand beschikbaar mits het geen echte spoed is. En dan nog zijn ze er best snel, toen het paard ineens erg ziek was was er ook binnen 3 kwartier een dierenarts, kan ik me herinneren.
Zo, plan klaar, staat in zijn dossier, en als het op zijn Gijs' gaat zal er toch wel niks van komen op die maniermaar nu sowieso rust en blijheid zolang het gaat. Fijn.