Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke schreef:Nee dat gaat niet steeds, of tenminste, het kan wel, maar steeds een naald in die poot geeft weer verder infectie gevaar dus dat is ook niet zo bevorderlijk.

Dierenarts aan de lijn gehad, extra metacam staat klaar, eventueel tramadol voor erbij (volgens mij heb ik daar nog een paar tabletten van liggen, dus even kijken of dat genoeg is voor 2 dagen, mocht hij ineens in het weekend veel pijn krijgen) en ze begrijpt de beslissing van niet verder behandelen. Ze denkt dat de poot langzaam achteruit zal gaan, of hij moet toch ineens een rare beweging maken waardoor er echt ineens wat acuut is.
Zoals ik heb begrepen weinig bijzonderheden rondom thuis inslapen, het is een kliniek met 24 uurs dienst, en doen ook veel vee dus gewend om naar locatie te gaan, dus altijd wel iemand beschikbaar mits het geen echte spoed is. En dan nog zijn ze er best snel, toen het paard ineens erg ziek was was er ook binnen 3 kwartier een dierenarts, kan ik me herinneren.

Zo, plan klaar, staat in zijn dossier, en als het op zijn Gijs' gaat zal er toch wel niks van komen op die manier ;) maar nu sowieso rust en blijheid zolang het gaat. Fijn.
Goed om te horen dat je er wat meer rust rond hebt. Het is altijd een moeilijke afweging om te maken, maar ik denk dat ik in jouw plaats nu ook voor kwaliteit zou kiezen en hem lekker zichzelf laten zijn, ook als het fysiek misschien niet goed is.
Door Lizzy
Dikke kus. Ik lees mee, ik leef mee maar ik weet soms niet wat ik moet zeggen. Dit is zo moeilijk. Maar ik heb zoveel respect voor je :-*

Voor nu genieten van Gijs en per uur en per dag leven. Dikke knuf :-*
Door baileys
Wat een rot topic, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar wel fijn dat het dan "gewoon" bespreekbaar is op bp.
En volgens mij is het ook fijn voor je om het van je af te kunnen schrijven.
Diep respect dat je nadenkt over en voor je maatje.
Veel sterkte voor de komende tijd en dat jullie samen nog maar een hoop mooie herinneringen mogen maken.
Door eelke
Lizzy schreef:Dikke kus. Ik lees mee, ik leef mee maar ik weet soms niet wat ik moet zeggen. Dit is zo moeilijk. Maar ik heb zoveel respect voor je :-*

Voor nu genieten van Gijs en per uur en per dag leven. Dikke knuf :-*

Maar dat hoeft toch ook niet? Ik ben al lang blij dat ik mijn verhaal kwijt kan, zoals Baileys ook al zegt, én dat ik een soort check heb van een boel mensen met honden-verstand, dat geeft toch ook wel een soort van zekerheid of bevestiging, ook al beslissen we dingen natuurlijk zelf.

We gaan inderdaad lekker per dag leven en lol hebben, en we zien wel waar het schip strand :)
Door Borke
Het feit dat je het samen eens bent en ook met de dierenarts, dat geeft vast rust. Bij ons was dat met Sofi in ieder geval wel zo half augustus. Toen hebben we nog 3 maanden samen gehad en van haar genoten. Met pijnstilling leefde ze op en we konden meer onbevangen van haar genieten.
Toen het toch opeens snel zover was, waren wij - voor zover dat kan - heel rustig en kalm.

Ik wens jullie een fijne tijd, als je het ergste verwacht valt het soms best nog even een tijdj mee :-*
Door Martine-Tom
eelke schreef:Ja. En dat blijft hij ook krijgen, is nu het plan, eventueel met tramadol erbij.
En qua gedrag gaat ie nu lekker he?

Tom heeft onlangs een week meta gehad en hij werd steeds sipper, wilde niet lopen, niet eten en alleen maar in zijn mand liggen en niks doen. Na het stoppen met meta was dat binnen 48 uur weg, dus hij werd gewoon depri van metacam (de pijnklacht was namelijk nog niet verdwenen dus was dat niet de reden van de depressieve houding).
Mijn pleegkat had er ook last van, dus ik dacht ik geef het je even mee dat als ie sipperig word het ook aan de meta kan liggen ;)
Door eelke
Ohhh nee dat idee heb ik inderdaad niet. Hij krijgt het nu 2 weken en sindsdien mag ie ook weer lekker lopen zoals ie wil, en dat heeft m juist goed opgeknapt denk ik :) in zijn hoofd is hij gewoon een pup die moet kunnen spelen ;)

Maar goed dat je het zegt, wie weet heeft een ander er wat aan.
Door Martine-Tom
eelke schreef:Ohhh nee dat idee heb ik inderdaad niet. Hij krijgt het nu 2 weken en sindsdien mag ie ook weer lekker lopen zoals ie wil, en dat heeft m juist goed opgeknapt denk ik :) in zijn hoofd is hij gewoon een pup die moet kunnen spelen ;)

Maar goed dat je het zegt, wie weet heeft een ander er wat aan.
Dat denk ik ook hoor dat hem dat heel goed doet.
Vind het ook een zeer moedig besluit. We roepen het allemaal heel makkelijk "liever nog 6 maanden gelukkig dan 5 jaar in een gouden kooitje" maar ga er maar aan staan...
Ik hoop met alles dat jullie nog jaren gegund zijn :-*
Door eelke
Martine-Tom schreef:Dat denk ik ook hoor dat hem dat heel goed doet.
Vind het ook een zeer moedig besluit. We roepen het allemaal heel makkelijk "liever nog 6 maanden gelukkig dan 5 jaar in een gouden kooitje" maar ga er maar aan staan...
Ik hoop met alles dat jullie nog jaren gegund zijn :-*

Ja, maar Gijs laat het ook heel goed zelf zien, dat scheelt natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door