Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#998195
even een vraagje, een vriendin van mij heeft een welsh corgi die momenteel vlooien heeft, ik ben er zelf niet genoeg in thuis.. ze heeft inmiddels omgevingsspray voor thuis en gedruppeld met advantage.. ik weet dat de advantage niet altijd even goed werkt..

nu lees ik de laatste tijd hier regelmatig goede berichten over practic.. en practic zou veilig zijn icm program.. dan bestrijd je dus met practic de vlooien zelf en met program pak je de voortplanting aan, toch?
daarnaast heb ik haar geadviseerd om daarbij ook Ctenovetsem van VSM te gebruiken..

zouden jullie zelf nog iets anders doen? evt wassen met scalibor voor een betere uitgangssituatie? en zou je nog iets homeopathisch/ etherische olien zelf maken tegen vlooien?

heel het huis wordt al behandeld, dekentjes zijn weg, kennels zijn ontsmet en met omgevingsspray behandeld.. ze heeft nog 2 duitse herder rondlopen die nog geen tekenen van vlooien laten zien.. wel behandelen???
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#998231
Ik krijg eigenlijk nooit klachten over advantage, ik vind het een prima middel.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#998744
Advantage was toen ze hier vorig jaar last hadden het eerste middel dat echt afdoende was.
(na eerst een bolvo vlooienband en shampoo gepobeerd te hebben)
Door Lizzy
#998816
Heeft ze katten?

Ik gooi geen gif over mijn honden. Dus ik kan je niet adviseren.

Ctenovetsem is alleen interessant wanneer de honden een vlooienallergie hebben. Dat helpt beslist niet preventief tegen vlooien.

Ik weet niet wat voor vloerbedekking ze heeft? Indien houten vloeren of vloerbedekking: dan denk ik dat de nadruk moet liggen op vlooienbestrijding op de vloeren. Als je plavuizen hebt is het veel eenvoudiger. Goed stofzuigen en dweilen en klaar is kees. Maar houten vloeren of vloerbedekking: die kun je volgens mij beter vroeg in het seizoen al behandelen met omgevingsspray.

Eet de hond vers? Een goed versgevoerde hond heeft minder last van vlooien, heb ik het idee, dan een brok-etende hond.
Door bloemetje
#998905
Ik heb ze toen eerst in bad gezet. Met net hun koppie nog boven water en de rest onder water. Dan is alles tenminste dood. Of ze verzuipen of je kan ze zo van hun koppie afplukken.

Ik gebruik zelf alleen Prac-tic. Met program erbij vind ik dubbelop. Advantage werkt hier ook prima. Daarna heb ik omgevingsspray gebruikt. Boven op tapijt en ook beneden op de tegels op de moeilijke hoekjes (onder de bank etc).
Ik heb ook alle mandjes bespoten en daarna gewassen op een zo hoog mogelijke temperatuur.

Toen heb ik ze nog een week lang elke dag gekamt met een vlooienkam en een bakje zeepsop ernaast.

Tegenwoordig doe ik preventief de bovenverdieping met tapijt eens in de zoveel tijd met omgevingsspray.
Door Mevroi Kruim
#999064
Vlooien verzuipen door de hond in bad te zetten gaat je niet lukken. Ze zitten of allemaal op de koppies en verstoppen zich of ze zwemmen vrolijk rond. Ze kunnen zelfs gewoon blijven zitten in de vacht, ze kunnen behoorlijk lang zonder zuurstof. Verzuipen doen ze in water met een verlaagde oppervlaktespanning (zeep erin) en dan nog duurt het uuuuuuuren.
Door bloemetje
#999080
Kruimel schreef: Vlooien verzuipen door de hond in bad te zetten gaat je niet lukken. Ze zitten of allemaal op de koppies en verstoppen zich of ze zwemmen vrolijk rond. Ze kunnen zelfs gewoon blijven zitten in de vacht, ze kunnen behoorlijk lang zonder zuurstof. Verzuipen doen ze in water met een verlaagde oppervlaktespanning (zeep erin) en dan nog duurt het uuuuuuuren.
Eerlijk waar ???
'T is ook een beetje ouderwets dat is wel zo
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1009519
dan heb ik nog een vraagje over vlooien bestrijding..
bij mijn katten die ik regelmatig kam kom ik geen vlooien en poepjes tegen..
dus volgens mij valt het bij hen wel mee..
maar ik heb wel de indruk dat kiek er wel een paar heeft..
ze bijt zich bij de binnenkant van haar dijen..
echt knabbelen zeg maar..

ik ben een beetje huiverig voor vlooienmiddelen.. zowel omgevingstroep als druppels e.d.
vw het feit dat ik hier een sanootje van 1,5 heb rondlopen die overal met zijn fikkies aanzit..
dus ook aan kiki die evt. vlooiendruppels in haar nek zou hebben..

iemand een ideetje over hoe ik dat evt zou kunnen doen??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1009533
kijk eerst even of je id vlooien of poepjes van die kan vinden.
Als je ze wel ziet, zou ik toch vlooien druppels geven, die krengen zijn zo moeilijk uit te roeien.
Ik geef de honden 2x per jaar een pipet met practic, dat geef ik dan s'avonds als de kids op bed liggen, de volgende ochtend laat ik ze niet aaien en s'middags is het weer oke.
Wel borstel ik de jongens de dag erna even goed in de nek zodat er geen restjes op de vacht zit.
Geef enkel de druppels in juni en dan in augustus als we met het spul op vakantie gaan.
Dit vanwege de teken die ze zouden kunnen oplopen.
Verder geef ik de jongens de rest van 't jaar niets wbt vlooienbestrijding.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1009545
als ik kiek kam dan zie ik niks..
ook tussen haar vacht zie ik niks..
maar bij haar roze dijbenen zie ik wel rode vlekjes alsof het bultjes zijn en verder bijt ze er wel aan..

druppels is van die smerige bende..
kiek dr nek blijft nog lang vettig en plakkerig ervan..
bij paap zag je het 3 dagen later nog..

sano bij kiek weghouden lukt tot op zekere hoogte..
ze lopen toch de hele dag langs elkaar heen..
brr..

misschien knoflook door haar groentenmixje
zou dat afdoende zijn?
of is dat alleen ter preventie..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1009547
spreeuwtje schreef: dan heb ik nog een vraagje over vlooien bestrijding..
bij mijn katten die ik regelmatig kam kom ik geen vlooien en poepjes tegen..
dus volgens mij valt het bij hen wel mee..
maar ik heb wel de indruk dat kiek er wel een paar heeft..
ze bijt zich bij de binnenkant van haar dijen..
echt knabbelen zeg maar..

ik ben een beetje huiverig voor vlooienmiddelen.. zowel omgevingstroep als druppels e.d.
vw het feit dat ik hier een sanootje van 1,5 heb rondlopen die overal met zijn fikkies aanzit..
dus ook aan kiki die evt. vlooiendruppels in haar nek zou hebben..

iemand een ideetje over hoe ik dat evt zou kunnen doen??

Aan de binnenkant van de dijen knabbelen klinkt meer als een allergie.
Ik zou inderdaad eerst eens op zoek gaan naar vlooien voordat ik iets zou gaan geven.
Ik heb bij mijn dalmaten nog nooit een vlo gezien gelukkig.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1009549
klinkt mij niet als vlooien, anders had je ze vast wel gezien of iig de poepjes.
Nee, dan zou ik niets geven wbt vlooienbestrijding, misschien kan je iets verzachtends op die plekken smeren/
calendula oid
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1009561
ok..
ja kiek heeft met vlagen wel eens een plek dat ze stuklikt..
word je de volgende dag wakker is ze helemaal stuk en rood op 1 plek..
waar dat nou van komt weet ik niet precies..
soms denk ik wel eens dat het nervositeit is..
ook bijt ze heel af en toe haar poten helemaal stuk..
(nu 2x gebeurt in de bijna 1,5 jaar dat ik haar heb)
als ik zeg dat ze moet stoppen komt het weer goed..

maar deze kleine plekjes leken me jeuk plekjes..
naja..
idd.. even insmeren en in de gaten houden maar..
ik kreeg alleen al griebels van het idee van vlooien..  :(
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#1015007
Ik dacht dat knoflook ook hielp tegen vlooien.

Paika eet dus zo af en toe een teen knoflook door d'r eten heen en ik moet zeggen weinig tot geen vlooien.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1015583
ik krijg altijd jeuk van omgevingsspray. het zal best de pietjes om zeep helpen, maar je huisdiertje ademt ook behoorlijk wat in, en ligt in het mandje wat je hebt volgespoten.

toen ik sien kreeg, kreeg ik er gratis vlooien en wormen bij. ze heeft eerst een weekje hier binnen zitten vlooien, voordat we naar de dokter gingen. daar kreeg ze eerst een pipetje stronghold, en het advies om een week later pas terug te komen voor entingen. omgevingsspray enzo (en andere manieren van ontpieten) heb ik niet gebruikt, alleen dat ene pipetje. die avond moest sien overgeven en kreeg ze een dag later beetje diarree. 2 dagen later begonnen alle vlooien dood neer te vallen en langzaam te creperen.
na een week was sien helemaal vlooivrij, en heeft nooit meer vlooien gehad. sien was een wandelende vlooienbaal (je zag de pietjes zitten en springen) en ik heb geen plaag in mn bed of bank gehad, en alleen met zo'n pipetje behandeld.
eens in de zoveel tijd (tegenwoordig niet vaker dan 2 tot 3 x per jaar) krijgen ze hier weer zo'n pipetje, eigenlijk meer voor de sier, want sinds ik vers voer, heb ik geen pietje of wormenbuik/wormendiarree meer gezien.

ik hoor wel eens verhalen van mensen die een vlooi zien. ik weet dat vlooien zich bijzonder snel vermenigvuldigen, en dat ze graag in je eigen bed en bank wonen.
die mensen gaan die vlooi dan te lijf met spray en badderen en minimaal 2 soorten spot-on producten. naderhand zal de vlooi best dood zijn, maar je huisdiertje heeft een overdosis gif gehad.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door