Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sammy_Shunka
#97945
Hoi!!!

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met tafelrestjes? Is dat dan bv ik eet deze avond bloemkool met biefstuk en aardappelen. ik heb over en geef dat aan mijn honden.

Maar dan is dat toch niet gezond want het is toch gekookt of gebakken?

Ik geef soms maar dan ook heel soms iets dat ik over heb aan mijn honden maar ik beschouw dat dan als een extra'tje en niet als een deel van hun menu.
Door Marion
#98044
Ik beschouw daaronder huttekase, karnemelk, verschillende noten, rauw ei; kortom alles wat niet onder een andere groep valt :P
Door Sammy_Shunka
#98113
Hoi!!!

oei oei dan zijn mijn honden hun groentenmixjes een echt tafelzootje ;) ;)
Altijd lekker aangevuld met melk, kwarteleitjes, cottage cheese, yogurth,...
Door Lizzy
#98222
Ik geef zelden tafelrestjes maar ik versta eronder: een beetje rijst of pasta, gekookte groentes, yoghurt (over van het toetje), stukje omelet dat over is, rauwkostsalade (waar geen ui of prei in zit), en zelfs een stukje gebakken vlees of vis, etc. Maar daarom is het percentage tafelrestjes ook zo ieniepienie klein!
Door tieneke
#99162
laura schreef: hmmmmmmmmm, gebakken aardappelschijfjes voor de geit :o
Ze eet zelfs stamppot met worst ;) ;D ;D
Door laura
#99304
Misschien rare vraag hoor, maar de hond probeer je zo gezond mogelijk te houden met vers vlees, waarom krijgt de geit dan (in mijn ogen) al deze ongezonde dingen ?????????????

Een geit MAG uberhaupt geen worst eten.... Dit ivm diermeel wat niet meer gegeven mag worden! Allemaal ivm de gekke koeienziekte!

Het is niet om je aan te vallen, maar wel om je te laten nadenken!
Door Jolly
#99511
ik denk zelf Laura, dat je het weer iets te letterlijk neemt, kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zijn grasvretende geit, stampot met worst gaan voeren :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#99520
Jolly schreef: ik denk zelf Laura, dat je het weer iets te letterlijk neemt, kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zijn grasvretende geit, stampot met worst gaan voeren :D
nou ik meer geiten die alle tafelresten eten worst of geen worst,en ik denk dat Tieneke d'r geit dat dus wel gewoon eet.
Door tieneke
#99652
De geit is niet eens van mij en is door verschillende buren geadopteerd ::)
De eigenaren die er normaal niet eens naar omkeken zijn een paar jaar terug verhuisd in de buurt.
T'is voor hun wel erg makkelijk zo ;)
Tafelresten krijgt hij van de 3 buren en in de winter als het koud is voer ik hem bij met paardenbiks en goed hooi,voederbietje etc,ik zorg dat als het vriest dat zij(Vlekkie)dik in het stro ligt.
Mijn eigen stro dus....
Als het heel hard vriest zorg ik dat er iedere dag vers water staat voor haar staat.
Ja of je die boerenkool met worst nu nog ongezond vindt ??? ;)
Door Janet
#99968
Toch zit er wel een kern van waarheid in. Dit forum is mede opgericht om gezonde en zo natuurlijk mogelijke voeding voor de hond te bespreken, maar voor de geit zou dergelijke voeding (gezond en natuurlijk) van minder belang in ???.

De moraal is hier geloof ik een beetje dubbel, de stelling dat "Vlekkie al dik over de 15 jaar" is ook. Hoeveel honden doen het immers "goed" op brokken... :-\
Door casangio
#101212
tieneke schreef: De geit is niet eens van mij en is door verschillende buren geadopteerd ::)
De eigenaren die er normaal niet eens naar omkeken zijn een paar jaar terug verhuisd in de buurt.
T'is voor hun wel erg makkelijk zo ;)
Tafelresten krijgt hij van de 3 buren en in de winter als het koud is voer ik hem bij met paardenbiks en goed hooi,voederbietje etc,ik zorg dat als het vriest dat zij(Vlekkie)dik in het stro ligt.
Mijn eigen stro dus....
Als het heel hard vriest zorg ik dat er iedere dag vers water staat voor haar staat.
Ja of je die boerenkool met worst nu nog ongezond vindt ??? ;)
Dat is pas dierenliefde, petje af hoor!!!!! De meesten zouden denken die geit is niet van mij dus...................................................................
Laatst gewijzigd door casangio op di 25 mei 2004, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door