Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bonnie
#98711
Hallo :)

Ik zit met een probleempje waar ik even niet goed raad mee weet.
Mijn honden krijgen Carnibest maar daarnaast train ik ook met ze. En hiervoor wil ik beloningen gebruiken. Voorheen gebruikte ik altijd brokjes oid, maar daar wil ik echt vanaf nu. Ik wil ook dat de beloningen uit een natuurlijk voer bestaat.
Nu kan ik genoeg bedenken om als beloning te gebruiken en ik heb hier ook al een heleboel leuke nieuwe ideeen opgedaan :) . Maar ik vroeg mij af of ik de balans niet verstoor door ze naast hun maaltijd die beloningen te geven? Ik las hier namelijk ergens dat door te vaak iets anders te geven het evenwicht in het voer verstoord wordt. En dat wil ik natuurlijk niet!! Nu krijgen 2 van mijn honden een paar extra beloningen per dag maar met mijn 3e hond moet ik erg intensief trainen en zij krijgt dus best wel het een ander erbij. Zou het een idee zijn om elke dag iets anders te gebruiken? De ene dag blokjes ei, en dan weer komkommer en dan stukjes lever enz? Of ook gemengde beloningen per dag?
Misschien maak ik me druk om niks maar ik wil het graag zeker weten ;D .
Alvast heel erg bedankt! Ik ben erg blij met dit forum! Ik lees hier heel vaak alleen schrijf eigenlijk nooit, maar nu moet ik toch echt iets weten ;D


Groetjes Bonnie ;)
Door Janet
#98719
Als je hond groenten lekker vindt, lijkt het mij dat stukjes tomaat, komkommer e.a. gewoon kunt geven. Afwisselende dingen kunne ook wel. Of gewoon de minikoekjes waar hier ergens een recept van staat.
Als je hond heel intensief traint, zou ik proberen de voedselbeloningen af te bouwen en meer met 'sociale' beloningen te gaan werken.
Door Bonnie
#98747
Janet schreef: Als je hond groenten lekker vindt, lijkt het mij dat stukjes tomaat, komkommer e.a. gewoon kunt geven. Afwisselende dingen kunne ook wel. Of gewoon de minikoekjes waar hier ergens een recept van staat.
Als je hond heel intensief traint, zou ik proberen de voedselbeloningen af te bouwen en meer met 'sociale' beloningen te gaan werken.
Okee dank je wel! Ik gebruik ook veel "sociale" beloningen alleen heb ik bij haar ook de nodige voertjes nodig om haar door bepaalde situaties heen te loodsen. Dat lukt (nog) niet met alleen een stem of speeltje. Het is ook vooral voor haar dat ik me dit afvroeg. De andere krijgen iets van 5 beloningen per dag, dat zal dus wel niet zo'n vaart lopen, maar zij krijgt er aanzienlijk meer!
Door yalla
#98775
balupa schreef: ... soms gerookte kippenborst filet :P
Zo zo doe maar duur. Ik geef ze ook gewoon Frolicje hoor. Zijn ze gek op. En nou niet slaan hoor..... ;D
Door Lizzy
#98788
Ik geef kaas, rauwe noten (vooral walnoten vinden ze een traktatie), kaas, komkommer, gedroogd fruit (banaan, vijg, dadel), stukjes geroosterd brood.
Door Bonnie
#98800
Dank jullie, ik heb er weer wat ideeetjes bij nu :) .
Maar het is dus geen bezwaar om dat naast de gewone voeding te geven? Naast een complete voeding? En dan dagelijks?
Ik heb trouwens vanmiddag zelf van die hondenkoekjes gebakken :P Tis een beeeetje mislukt ;D het hele huis stonk ervan maar ze vinden ze wel lekker geloof ik ;D
Door Bonnie
#98803
yalla schreef:

Zo zo doe maar duur. Ik geef ze ook gewoon Frolicje hoor. Zijn ze gek op. En nou niet slaan hoor..... ;D
Ik heb hier ook nog een zak Frolic staan ;D ik vind het zo zonde om hem weg te gooien. Ik denk dat ik ze er maar 1 per week geef en zo heel langzaam die zak leegmaak. Want het is echt troep toch?
Door essie
#98835
Ik gebruik om te belonen nog wel eens gedroogde long, wordt niet zo klef als kaas of worst in de zomer.
Volgens mij is daar niks aan toegevoegd, maar dat weet ik niet zeker.

Esther
Door Mister T
#98838
Pfffffff,ik beloonde met rodiworst maar ik heb zo'n mislukte labber die liever beloond wordt met een bal :-\ 8)maar kaas,appel en kk oid lijkt mij,als je hond het lust,ook prima om te belonen hoor ;)
Hij "werkt" duidelijk beter als de bal mee doet terwijl als ik wosrt oid meeneem,z'n concentratie stukken minder is :-\
Laatst gewijzigd door Mister T op wo 19 mei 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#98845
pam schreef: Pfffffff,ik beloonde met rodiworst maar ik heb zo'n mislukte labber die liever beloond wordt met een bal :-\ 8)
Zo eentje heb ik er ook thuis zitten
Door Lizzy
#98973
Anja schreef: Ik geef mijn honden altijd een stukje wortel, en daar doen ze alles voor ;D
Hahaha, het zijn eigenlijk konijnen die zich voordoen als honden ;D.

Grappig toch he, die van jou doen alles voor wortel en die van mij voor komkommer. En dat noemt zichzelf dan een carnivoor ;D
Door ~anna~
#98977
De jongste hier eet graag fruit ,de hollander is gek op een klokhuis,maar als ze de kans krijgt jat ze de schillen ook van kiwi.
Ik hou van zachte beloningen ik ga het eens proberen met stukjes banaan ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door