Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#98660
Hallo,

Ik heb twee (hoog)loopse teven. Dit resulteert in nachtelijke en dagelijkse huilconcerten van mijn reuen en eentje die weigert te eten.....
Normaal doet hij een moord voor zijn vlees, maar nu doet hij niet eens de moeite om op te staan als ik zijn bak neerzet... >:(
Aangezien het een reu is die wel wat extra kan gebruiken en snel mager is baal ik hier een beetje van en probeer alles om hem te laten eten.
Nu blijkt dus dat hij wel als een speer zijn kippennekken eruit vist en opeet en de rest laat liggen.... ;D
Maar....alleen maar kippennekken is natuurlijk te eenzijdig. Of kan dit geen kwaad, want dan kan ik hem meer kippennekken laten eten. Dan eet hij tenminste IETS...
Of toch maar laten hongeren en wachten tot de teven klaar zijn ?
Ben blij dat mijn andere twee reuen echte mannen zijn waarbij de liefde gewoon door de maag gaat.. ;D ;D
Die laten hun vlees niet staan maar janken gewoon wat harder daarna... ;D

groetjes
marit
Door Paul_Barte
#98681
Marit, een zeer bekend verschijnsel LOL.

Je zou eens kunnen kijken wat Prodier geslachtsdrift van VSM in dit geval bij jouw honden doet.

Denk dat een hond niet dood gaat van en paar weken kippennekken ;)
Door Lizzy
#99322
Het moet niet te lang duren, denk ik. Je zou kunnen overwegen om een multivitamine tabletje in de kippennek te verstoppen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#99350
Lizzy schreef: Het moet niet te lang duren, denk ik. Je zou kunnen overwegen om een multivitamine tabletje in de kippennek te verstoppen.
Dat "feest" duurt meestal maar hooguit één week.
Hier wordt er door meneer dan ook 1 á 2 dagen gevast, maar dat is natuurlijk niet zo'n ramp. Wat ze afvallen/tekortkomen wordt naderhand wel weer bijgegeten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#99352
Paul_Barte schreef: Marit, een zeer bekend verschijnsel LOL.

Je zou eens kunnen kijken wat Prodier geslachtsdrift van VSM in dit geval bij jouw honden doet.

Denk dat een hond niet dood gaat van en paar weken kippennekken ;)
Voor volgende keer dan, want daar moet je iets ruimer mee beginnen. B.v. aan het begin van de loopsheid.
Door serradomar
#99381
oké, bedankt voor de tips !!
hoop ook dat het snel voorbij is want de één weigert nu echt te eten en de andere twee houden ons al 3 nachten wakker..... >:(
maar op zich geven ze meestal echt alleen 'het' moment aan, dus dan kan het niet al te lang duren...
de volgende keer zal ik ook de druppels eens proberen, misschien dat het ons wat slaap kan opleveren.... ;)

groetjes
een vermoeide marit
Door Breezer
#99395
Hier ook een verliefde reu, maar op dit moment gaat het weer helemaal goed dus de teven in de buurt zullen wel uit gedruppeld zijn. Ik kreeg van mijn da de tip om een flesje Bach Bloesem Resque te halen bij de reformzaak. Heb ik dus gedaan en binnen een aantal dagen was Breezer z´n hormoon huishouding weer normaal. Als ik nu merk dat meneer weer al smakkend en slurpend mij alle kanten op sleurt dan geef ik hem weer een aantal dagen die druppels en dan is er niks meer aan de hand.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#99411
Breezer schreef: Hier ook een verliefde reu, maar op dit moment gaat het weer helemaal goed dus de teven in de buurt zullen wel uit gedruppeld zijn. Ik kreeg van mijn da de tip om een flesje Bach Bloesem Resque te halen bij de reformzaak. Heb ik dus gedaan en binnen een aantal dagen was Breezer z´n hormoon huishouding weer normaal. Als ik nu merk dat meneer weer al smakkend en slurpend mij alle kanten op sleurt dan geef ik hem weer een aantal dagen die druppels en dan is er niks meer aan de hand.
Met alle respect voor BBR, maar deze problemen zijn altijd na een paar dagen weer over.
En BBR helpt je over de schrik heen,maar regelt geen hormoonhuishoudingen. Dat gaat allemaal vanzelf.
Hier helpt dat misschien alleen als ik er een halve liter ( 27% alc.) ingooi, dan slaapt die misschien even een uurtje LOL
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door