Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandra43
#986108
Ik ben idd bang voor wat komen gaat, maar er moet snel iets gebeuren want hij kan erg moeilijk gaan liggen,
het zijn nml. de lymfeklieren in haar buik die flink vergroot zijn en pijnlijk. Morgen is het twee weken geleden dat
ze last kreeg, een dag later zat ik al bij de DA maar de klachten waren vaag dus even aanzien maar, zaterdag weer terug en dinsdag voor een echo en nu zijn we dus twee weken verder. Misschien wel te laat.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#986251
Bij Gitte is in november 2006 een grote tumor in haar lies weggehaald, en daarbij is haar buikhuid naar de operatie wond getransplanteerd (een flap-operatie heet dat geloof ik). Dit is een foto daarvan, 4 weken na de operatie: http://s75.photobucket.com/albums/i292/ ... G_4509.jpg
Johan heeft ook chemo voorgesteld, maar dat heb ik geweigerd omdat de kans op uitzaaiingen na mijn idee erg groot was (we waren al 2 jaar aan het dokteren, Johan heeft uiteindelijk de tumor gevonden en weggehaald) en dan heeft chemo weinig nut was mijn idee. Ondertussen zijn er al weer veel nieuwe tumoren bij gekomen, maar verder gaat het aardig goed met haar.
Door sandra43
#986274
Goh die Gitte... niet niks geweest zeg die operatie, even schrikken als je dan je hond zo mee naar huis moet nemen. Hopenlijk blijft het goed met haar gaan!
Ik ga slapen. Morgen optijd weg want we moeten een uur rijden, wel lang voor onze zieke Maud (zo heet mijn
blonde labrador) hopenlijk niet voor niets.
Iedereen bedankt voor de reactie. 
Door DJARA
#986437
Hoi Sandra.
Ik lees je berichtje helaas vandaag pas.
Ik ben ook in het trotse bezit van een hond ( Beauceron man van 5 jaar oud) en deze heeft ook lymfeklier kanker.

Na wat onderzoekjes en heeeeeeeel wat telefoontjes, kon ik terecht bij de heer Rutteman.
Deze man is oncoloog en professor bij de dierenfaculteit in Utrecht en werkt bij de Wagenrenk in Wageningen, www.wagenrenk.com
Ik weet niet waar je woont maar Wageningen ligt vrij centraal in het land.

GAIA had vuistgrote lymfeklieren voor in zijn borst en kippeneieren in zijn hals en achterpoten, en een hele trits onder zijn buik, waardoor hij moeite had met poepen.
Hij kon moeilijk ademen, dit omdat de lymfeklieren in de borstholte de longen samendrukte

Na de eerste injectie met L-Asparaginase, slonken de Lymfeklieren binnen een paar dagen met zeker 60%!!!!!!!!!!!!!!!
Vorige week maandag heeft hij zijn eerste chemo gehad, en ook dit draagt hij verbijsterend goed.
Tot nog toe heeft hij alleen "last"van diaree.
En is het zoeken naar de knopen die eerst zo duidelijk aanwezig waren.

Nu heeft hij weer veel meer energie en zijn conditie begint langzaam weer te groeien.
Ook wij waren in mijn ogen vrij laat met het hele gebeuren (buiten mijn "schuld"), zeker drie weken, maar tot nog toe lijkt dit gelukkig niet uit te maken.

Ga van het positieve uit, echt doen, want ik ben er van overtuigd dat je dit over brengt op je hond, en op deze manier geef je hem/ haar goeie energie.
De echte genezings kans is maar 3%, maar GAIA en ik gaan daar 4%vanmaken!!!!!
Ik wens jou en je hond heel veel sterkte, en ben benieuwd naar de resultaten.
Groet Jeroen en MIJN glow in de dark hond!! :o
Door Kuszco
#986502
Hoi Jeroen, ik vind je instelling helemaal geweldig en ik deel hem.
Ook ik denk dat je met een positieve houdng veel dingen op je hond overbrengt.
Zo zie je maar ,er is tegenwoordig ook bij honden veel meer mogelijk,zodat we op een fijne manier nog langer van onze lievelingen kunnen genieten.
Ik hoop dat Sandra je berichtje nog heeft gelezen voordat ze vertrokken.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#986874
Hai Jeroen, Ik geloof ook zeker dat je als 'baas' een positieve (of negatieve) instelling/ energie over kunt brengen op je hond. Heel veel sterkte en beterschap voor jou en je ventje :-*.
Door sandra43
#987436
We weten nog steeds heel weinig. Er is een nieuwe bioptie gedaan van de 3 vergrote lymfeklieren in de
buikholte en van de milt om te bepalen om wat voor soort kanker het gaat. Verder heeft Maud  een spuit met een aminozuur gehad om kankercellen te doden, en na een uur merkte je al dat hij wat opknapte en dat vond ik
het allerbelangrijkste. Helaas gaan niet alle kankercellen hiermee dood dus er zal toch chemo nodig zijn. Morgenavond hebben we een uitgebreider gesprek met Johan en dan zullen er waarschijnlijk al wat uitslagen
bekend zijn, er is ook nog bloed geprikt. Ik ben heel gelukkig om het feit dat ze zich een stuk beter voelt maar
heel verdrietig omdat ze niet oud gaat worden, vind ik heel moeilijk te accepteren, want ook al doen we chemo,
50 % sterft toch binnen een jaar en 75% binnen twee jaar. Je schuift het allemaal een beetje op maar oud wordt ze niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door