Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandra43
#985473
Afgelopen vrijdag is er lymfeklierkanker geconstateerd bij mijn hond, een Labrador van bijna 8 jaar. Woensdag gaan we naar Johan de Vos in Terneuzen, is er iemand met ervaring.
Laatst gewijzigd door sandra43 op do 17 jul 2008, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#985514
Niet met Johan vos, wel met een hond die deze vorm van kanker had. Drie weken na de diagnose is ze overleden.

Veel sterkte, hopenlijk kan Vos nog iets voor je hond betekenen.
Door 202Spots
#985526
sandra43 schreef: Afgelopen vrijdag is er lymfeklierkanker geconstateerd bij mijn hond, een Labrador van bijna 8 jaar. Woensdag gaan we naar Johan de Vos in Terneuzen, is er iemand met ervaring.
Ja, Cis (toen 12 jaar) had 2 jaar geleden schildklier kanker en ook in 1 van de lymphklieren,
de halve schildklier met aangroeisel en de lymphnode die toen ook is verwijderd kan je hier zien.
http://pic80.picturetrail.com/VOL796/13 ... 057646.jpg
We hebben na de operatie elke 6 weken longfoto's gemaakt,en na 6 maand was er nergens uitzaaing te vinden en zou met deze soort kanker dan ook niet meer terug komen.
We hebben 'n hoop geluk gehad en natuurlijk 'n heel kundige DA!
Heel veel succes gewenst en ik hoop dat jullie uitslag net zo succesvol is als hier!
Door sandra43
#985574
Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer jullie op de hoogte te houden. Ik zit nog maar net bij dit forum en
ik vind het hartverwarmend hoe iedereen met elkaar meeleeft. 
Door Lizzy
#985629
Veel sterkte bij Johan de Vos. Johan is wel een aardige vent. Hij zal eerst gaan kijken hoe je hond er verder aan toe is. Waarschijnlijk maken ze een Thorax-foto en nemen ze bloed af en maken ze misschien nog iets van een echo van de buik. En als er geen uitzaaiingen zijn naar bijv. longen/lever enzo, dan denk ik dat hij mogelijk een chemo gaat adviseren. Dat is loodzwaar hoor. Niet zo zeer voor de hond (want honden kunnen chemo echt veel beter verdragen dan mensen en hebben er doorgaans weinig/geen last van) maar wel voor jezelf. Je moet met handschoenen aan de chemo toedienen, eventueel kots maar ook ontlasting moet netjes opgeruimd worden (in verband met schadelijke reststoffen van de chemo) en je moet dus met regelmaat terug naar de kliniek. Ik weet niet of je in de buurt van Terneuzen woont maar Johan heeft in NL diverse dierenartsen opgeleid die hetzelfde kunnen als hij. Maar dat hoor je daar allemaal wel. Zonder chemo en als het al 'te laat', is de ziekte helaas snel dodelijk. Met chemo en 'op tijd' behandeld en met wat geluk: zijn er honden die nog een aantal jaren na de behandeling leven. En met een goede kwaliteit van leven. Dus ik wens je heel veel succes morgen!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#985983
sandra43 schreef: Afgelopen vrijdag is er lymfeklierkanker geconstateerd bij mijn hond, een Labrador van bijna 8 jaar. Woensdag gaan we naar Johan de Vos in Terneuzen, is er iemand met ervaring.
Shit zeg, wat een klote diagnose :'(. Ik heb geen ervaring met lymfeklierkanker wel met Johan de Vos en hij is een hele aardige en kundige man, Gitte vond 'm ook goed te pruimen.
Wat ik van de behandeling van lymfeklierkanker weet is dat de prognose erg wisselend is, ik heb van honden gehoord die na de chemo weer flink opknapten maar ook van honden die binnen een paar weken overleden. Het kan dus alle kanten op. Heel veel sterkte morgen en doe Johan maar de groeten van Gitte de Rottweiler ;).
Door Do
#986080
een hond die ik ken heeft lymfklier kanker
6 maanden geleden gekonstadeerd
hij krijgt chemo en het gaat perfect met hem(tot nu toe dan)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door