Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eowyn
#95397
ik dacht dat poes aan zou komen van de carnibest, maar ik vind haar akelig mager :-\ en ze krijgt bijna een hele verpakking cb per dag! ??? :o
Ze zoogt 4 jongen en dat vreet natuurlijk energie, maar dit is niet leuk meer. :(
het is altijd al een tenger en iel ding geweest met maar 3,5 kilo, maar nu...

van bovenaf kun je zien dar haar heupen helemaal ingevallen zijn, :o maar haar buik enzo voelt wel weer heel gespierd...ik weet het niet, iemand advies.... ??? ??? ???

Eowyn
Door Rosita
#95501
Tja, volgens mij krijgen lacterende poezen altijd kitten voer. Vaak kunnen ze tijdens het zogen wel drie keer zo veel eten als voor die tijd. Dit geld voor brokken, maar misschien ook voor versvlees. Normaal zou Figaro met haar 3.5 kilo tussen de 70 en 105 gram per dag mogen hebben. Uitgaande van drie keer deze hoeveelheid zit je tussen de 210 en 315 gram per dag. Misschien toch nog iets meer voeren ???. Als het en kwestie is van meer energie zou je ook iets meer koolhydraten kunnen toevoegen in de vorm van witte rijst of zilvervlies rijst (ben ik zelf niet zo'n voorstander van).

Groetjes Rosita
Door Eowyn
#95507
ik kan haar wel kittenbrokken bijvoeren, maar of het daar nou beter van word..... :-\dan krijg je weer dat gezeur met vers en brokken en tijd die daartussen moet zitten, of ik moet haar snachts brokken klaarzetten en overdag carnibest.
En ik wil haar best meer voeren, maar op dit moment raakt de protomonnaie aardig leeg als ze een pakje per dag eet a E1,60 :o :-[
Plus hond en fretten nog..... :-\

Eowyn
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95539
Ik zou haar gewoon geven zoveel ze wil eten,ik doe dt met zogende teven ook tot dat ik zie dat ze vet worden maar dat is zelden.Zogen vraagt onnoemeijk veel van het lichaam op zo'n moment moet je je beslist niet aan richtlijnen houden.
Door Rosita
#95636
Nog even een reactie op de ingevallen heupen. Wat ik bij mijn katten merk is dat ze sinds versvlees er meer ingevallen uitzien (vlak voor de heupen waar de darmen dus zitten). Versvlees geeft minder ontlasting dus de darmen zijn ook minder vol. Mijn Nero ziet er nog het meest ingevallen uit vooral nadat hij gepoept heeft (hij poept ook niet iedere dag). Zijn gewicht is mooi (was vroeger echt te dik) en hij ziet er iets gespierder uit. Je moet dus niet alleen afgaan op het uiterlijk. Misschien moet je Figaro eens wegen en kijken of ze inderdaad is afgevallen.

Groetjes Rosita
Door Lizzy
#96874
Yup. Dit ervaar ik ook. Ze veranderen sowieso erg van figuur. Mijn kat had een hele rare dikke buik. Ze zag er niet uit. Zo langzamerhand begint zij een (16 jarige!) gestroomlijnde poes te worden!

Maar goed, om op magere Figaro te komen: lacterende poezen verbruiken erg veel voeding. Da's dus heel normaal. Misschien kun je kijken of ze volvette yoghurt of kwark lust? Of volle rauwe melk?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#97152
Lizzy schreef: Yup. Dit ervaar ik ook. Ze veranderen sowieso erg van figuur. Mijn kat had een hele rare dikke buik. Ze zag er niet uit. Zo langzamerhand begint zij een (16 jarige!) gestroomlijnde poes te worden!

Maar goed, om op magere Figaro te komen: lacterende poezen verbruiken erg veel voeding. Da's dus heel normaal. Misschien kun je kijken of ze volvette yoghurt of kwark lust? Of volle rauwe melk?
voor katten is dat helemaal niet zo gezond zuivel.
Room kan of verdunde koffiemelk,maar het draagt niet echt bij voor de gezondheid
Door Eowyn
#97195
Ik heb het idee dat ze de omslag heeft gehad, ik tilde haar gisteren op en verrek, ze was in mijn ogen een beetje zwaarder. ;D
Ik heb geen weegschaal, dus kan haar niet wegen, maar haar buik volede vol, zij voelde zwaarder en nu ik gelezen heb over die ingevallen heupen denk ik dat het wel goedkomt met haar. ;)

Groetjes, Eowyn
Gebruikersavatar
Door sylvia
#97203
Eowyn schreef: Ik heb het idee dat ze de omslag heeft gehad, ik tilde haar gisteren op en verrek, ze was in mijn ogen een beetje zwaarder. ;D
Ik heb geen weegschaal, dus kan haar niet wegen, maar haar buik volede vol, zij voelde zwaarder en nu ik gelezen heb over die ingevallen heupen denk ik dat het wel goedkomt met haar. ;)

Groetjes, Eowyn
Dat denk ik ook wel :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door