Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door callas
#96945
Ik heb vorige week( voor het eerst!) een hele pens gekocht maar omdat ik geen tijd had om ermee af te werken heb ik het hele geval in de vriezer gekieperd.
Nu is het dus 1 blok beton. :-\
We hebben geprobeerd om er met de decoupeerzaag stukken van af te zagen maar dat lukte niet echt.
Hoe gaan jullie hier mee om???
Of het hele geval ontdooien, in stukken snijden en weer invriezen??? ???

Groet Callas
Door Marion
#96972
lukt het ook niet met een hakbijl om het in stukken te slaan? Of anders een beetje laten ontdooien tot je het kan verwerken en dan weer snel terug invriezen....

succes ;)
Door Janet
#96974
Volgens mij kun je het best 1 x ontdooien, in stukken knippen (gaat beter dan snijden) en de stukken per portie ontdooien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96979
Janet schreef: in stukken knippen (gaat beter dan snijden) en de
Een goed mes en een aanzetstaal, daar glij je mee door zo'n pens, daar kan geen schaar tegenop :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96980
callas schreef: Ik heb vorige week( voor het eerst!) een hele pens gekocht maar omdat ik geen tijd had om ermee af te werken heb ik het hele geval in de vriezer gekieperd.
Nu is het dus 1 blok beton. :-\
We hebben geprobeerd om er met de decoupeerzaag stukken van af te zagen maar dat lukte niet echt.
Hoe gaan jullie hier mee om???
Of het hele geval ontdooien, in stukken snijden en weer invriezen??? ???

Groet Callas
Doe maar ontdooien totdat ie te snijden is en dan weer de terug de vriezer in.
Door jeanne
#97035
Angelique schreef:

Een goed mes en een aanzetstaal, daar glij je mee door zo'n pens, daar kan geen schaar tegenop :D
wat is een aanzetstaal ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97036
jeanne schreef:
wat is een aanzetstaal ???
Dat is dat stuk ijzer met handvat waar de slager ( en ik ;D ) tussen het snijden door zijn messen aan scherpt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97045
jeanne schreef: oooooooooooooooooh, en dat heeft iedereen natuurlijk in huis ;D ;D ;D
Iedereen wiens hond Barf krijgt zou toch minimaal dit toch wel in huis mogen hebben. Anders krijg je dat armieterige gedoe met een keukenschaar/decoupeerzagen/cirkelzagen enz. ;D
Door jeanne
#97046
Angelique schreef:

Iedereen wiens hond Barf krijgt zou toch minimaal dit toch wel in huis mogen hebben. Anders krijg je dat armieterige gedoe met een keukenschaar/decoupeerzagen/cirkelzagen enz. ;D
of je moet net als Jan twee samoraizwaarden in huis hebben :P ;D ideaal als penssnijder!

maar goed, zo vaak hoef ik niet te hakken en te snijden, ik koop het meestel in hapklare stukken ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97059
jeanne schreef:
of je moet net als Jan twee samoraizwaarden in huis hebben :P ;D ideaal als penssnijder!

maar goed, zo vaak hoef ik niet te hakken en te snijden, ik koop het meestel in hapklare stukken ;)
Door callas
#97104
Ik heb een aanzetstaal, deze is trouwens om de braampjes van het snijvlak te halen heb ik me laten vertellen. ;)
Ik heb een set goede messen (Zwilling plus aanzetstaal) maar vlieg er niet mee door de pens helaas. Misschien doe ik iets niet goed??
De tip van het knippen ( schaar hoort ook bij bovenstaande set) ging uitstekend bij een stuk ontdooide pens dus dat ga ik vaker doen!

Luitjes bedankt voor de tips!

Groet Callas
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97148
callas schreef: Ik heb een aanzetstaal, deze is trouwens om de braampjes van het snijvlak te halen heb ik me laten vertellen. ;)
Ik heb een set goede messen (Zwilling plus aanzetstaal) maar vlieg er niet mee door de pens helaas. Misschien doe ik iets niet goed??
De tip van het knippen ( schaar hoort ook bij bovenstaande set) ging uitstekend bij een stuk ontdooide pens dus dat ga ik vaker doen!

Luitjes bedankt voor de tips!

Groet Callas
Dan denk ik dat je iets neit goed doet, toen ik dat aanzetstaal net had en uiteraard een paar misslagen maakt, waren mijn messen ipv scherp in één klap bot. Nu we de slag te pakken hebben heb ik altijd scherpe vleesmessen.
Door callas
#97569
Hoe ga jij dan te werk? Ik heb dat ding tenslotte niet voor niets bij m'n leuke ( DURE) setje aangeschaft!! ;D

Groet Callas
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door