Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#96539
Hoi,

Mijn pup is echt een ontzettende schrokkop :o.
Ze staat op de Carnibest en krijgt af en toe een maaltijd met mij andere honden mee. Echter ze schrokt alles op, grote brokken vlees, pens het maakt haar allemaal niet uit. Ze schrokt alles gewoon naar binnen. Af en toe jankt ze het uit, maar ze leert er echt niet van. Het volgende brok vlees gaat net zo snel naar binnen. Idem is dit het geval met nekjes etc. Ze kauwt er absoluut niet op,maar slokt het ding zo op. Heeft iemand tips ??? ???

Isabelle
Gebruikersavatar
Door Nitus
#96566
Misschien kun je haar in een andere ruimte als de andere honden te eten geven? Het kan zijn dat ze door de aanwezigheid van die andere honden gaat schrokken (bang dat het afgepakt zal worden).
Door isabelle
#96567
Ik geef haar altijd in een andere ruimte eten :-\. Dit omdat ze anders naar elke pak van mijn andere honden vliegt en mijn andere honden dan uitvallen :'(
Dus misschien nog een andere tip ???


Gr. isabelle
Door Ollie
#96568
:o Ja dat is echt vervelend, ik heb hier ook een pup die schrokt, en kauwt ook nergens op. :-\ Ik moet de nekjes in stukjes knippen, anders word het ook heel doorgeslikt. Ik hoop dat iemand je advies kan geven. :-\ Want ik zou ook niet weten hoe je ze dat af moet leren.
Door ~anna~
#96574
Mijn jongste was ook een schrokkerige pup wat geholpen heeft is haar te voeren vanuit mijn hand.
Dus deed ik het voer steeds een beetje in mijn hand deed ze te hebberig hand dicht was ze rustig dan deed ik mijn hand open en mocht ze eten.
Michien kwam het omdat ze brokken gewend was en omdat vers zo lekker is in ieder geval is ze hierdoor wel rustiger gaan eten.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 15 mei 2004, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#96586
isabelle schreef: Ik geef haar altijd in een andere ruimte eten :-\. Dit omdat ze anders naar elke pak van mijn andere honden vliegt en mijn andere honden dan uitvallen :'(
Dus misschien nog een andere tip ???


Gr. isabelle
Oeps, die had je dus al geprobeerd :o, ik vind Balupa's idee ook wel goed. En anders ga je haar buiten te eten geven, maar dan doe je haar eten niet meer in een bak, je verspreid het over een groot oppervlak. Zou het eten wel in kleinere stukjes aanbieden. Dus nog geen hele kippenek geven.
Door Ollie
#96592
Ik heb ook wel eens gehoord om een baksteen in de voerbak te leggen, of helpt dat alleen met brokken? ::)
Door Lizzy
#96597
Ik heb ook een hond die van pup af aan alles naar binnen schrokt. Hij is nu 7 jaar en doet het nog steeds. Verdomt vervelend maar ik heb er nooit iets aan kunnen doen, dus helaas heb ik geen tips....
Door Lupa
#96623
een baksteen in de bak, of een grote steen, het voer om de steen heen drapperen( ;D)
Door casangio
#96672
Hoi,

Vorig jaar heb ik ook een pup gekocht en die hapte en slikte ook alles meteen naar binnen, hij jankte ook soms en zat maar te slikken. Het kon allemaal niet vlug genoeg totdat op een gegeven moment er een bot dwars in zijn keel bleef zitten dat we gelukkig zelf meteen hebben kunnen verhelpen. Nu doet hij het niet meer en eet gewoon net als de anderen. Toen hadden we er eigenlijk ook geen oplossing voor dan alleen steeds maar afwachten of alles goed zou gaan. Zelf had ik toen nog geen vleesmolen maar je zou bijv. ook het eten kunnen malen totdat de pup wat ouder is, dan kunnen er in ieder geval geen grote stukken blijven zitten in de keel.

groetjes, alma
Door Wil
#96703
Hoi,

Een van mijn honden schrokt ook alles naar binnen. Ik hou de kippennekjes bij haar gewoon vast terwijl zij kauwt en de ruggen knip ik een paar keer in met een snoeischaar en dan hou ik ze ook nog vast.

Laatst probeerde ze nog een heel lamshart in te slikken. Dat zat even overdwars en kwam met een hoop kabaal weer terug.

Vreemd genoeg doet ze dat niet met botten, die kauwt ze heel netjes op. Ik kan haar gewoon lamribben geven zonder problemen. Daar was ik in het begin ook wel bang voor. Ik heb er echt naast gezeten klaar om in te grijpen indien nodig en ik nam in die tijd wel eens het laatste stukje in beslag.

Wil
Door callas
#97033
"onze" Sting! is ook een grote schrokop!!
Een tip is inderdaad b.v het kippennekje vasthouden.
Dat heb ik geweten!!! :o :o
Hij zag mijn hand ook aan voor kippennek,auw auw!!
En dacht je dat 'ie los wilde laten?
Eens maar nooit weer!
Aan stukjes knippen en wachten tot de pups vanzelf rustiger worden lijkt me.

Groet Callas
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door