Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Juul
#962244
Mag je ook een halve milbemax tablet geven?

2 tabletten voor een hond tussen de 25 en 50 kg. dat is nogal een ruime marge, vin ik.
Falco weegt 33.5 kg. Dan zou 1.5 tablet in principe moeten voldoende zijn?

Of mag je ze niet doormidden breken omdat ze dan te snel oplossen of maagklachten geven?
Door audier
#962276
Ik heb het toevallig vrijdag gegeven hier. De hond van 26 kilo moest ik anderhalf tablet geven en de honden vanaf 35 kilo 2 tabletten.
Door audier
#962422
Zou ik wel doen ja...als het niet sterk genoeg werkt komen ze er niet uit misschien....da's ook niks
Door Juul
#962598
en daarbij vanmorgen nog eens gewogen, die 35 kilo halen we nu wel. Geef jij probiotica van te voren??
Door audier
#962645
Nee......ik gaf niks van te voren...ze krijgen bij mij ook nooit ontworming meer na 6 maanden maar er spuugde er vorige week 1 (die van 6,5 maand) en daar zat 1 worm in....vandaar dat ze allemaal even een pilletje hebben gekregen...nadat ik die pillen heb gegeven is er verder niets uitgekomen....vond ik op zich wel vreemd....maar misschien hebben ze het niet overleefd in die maag en is die ene worm gewoon "ontsnapt" ;D
Door Chaos
#965088
jalukrifa schreef: Mag je ook een halve milbemax tablet geven?

2 tabletten voor een hond tussen de 25 en 50 kg. dat is nogal een ruime marge, vin ik.
Falco weegt 33.5 kg. Dan zou 1.5 tablet in principe moeten voldoende zijn?

Of mag je ze niet doormidden breken omdat ze dan te snel oplossen of maagklachten geven?

Je hebt van milbemax grote en kleine tabletten. De grote zijn voor 25 kilo hond, en de kleine voor 5 kilo hond.
Mijn hond van 30 kilo kreeg 1 groot en 1 klein tablet. De hond van 31 kilo kreeg 1 groot en 2 kleine tabletten (vond ik wat overdreven, maar ja.)

De tabletten zaten standaard in bij de jaarlijkse check-up, coctail enz. Maar ik heb ze niet gegeven. Preventief ontwormen is vlns mij onzin. Mocht er 1 wormen krijgen, dan geef ik de tabletten alsnog aan beide honden, en diegene met wormen krijgt twee weken later nog een keer.

Bovendien geef ik liever geen enting en wormkuur op dezelfde dag. Da's een dubbele last voor het lichaam.
Gebruikersavatar
Door pike
#971239
mijn pup is ontwormd met milbemax en kreeg 1,5 tabletje, mocht het gewoon doorbreken van de da
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door