Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#95589
[quote="callas"]
Zakkenvullerij vind ik persoonlijk weer erg kort door de bocht. Ik heb toch wel vertrouwen in mijn DA en vind hem een integere man die niet zomaar uit zijn nek klets. Wanneer er nieuwe inzichten zijn zal hij ze zeker toepassen. En zover ik weet zijn die er op dit moment niet.....
Ik zou graag wat meer gegevens hebben over de voor en nadelen, cijfers/gegevens bedoel ik dan, daar kun je dan een mening op baseren.

Een entreactie is nooit helemaal uit te sluiten, kijk maar bij kinderen, daar zijn vreselijke gevallen over bekend, Toch lijkt het het beste om toch ook kinderen te blijven enten. Die vreselijke kinderziektes die zijn er daardoor gelukkig (praktisch) niet meer.

Wanneer iemand op internet een interessante site weet met veel info over dit onderwerp, graag! :)

groet Callas

[/quote]

In japan zijn bepaalde kinderentingen vervallen en worden kinderen later geent en daardoor is wiegedood drastisch in aantal verlaagd,maar we houden nog steeds vast dat wiegedood dan door onder een deken slapen komt dat baby's onder dekbedjes moeten,dan ligt het aan de dekbedjes en liggen ze weer een paar jaar onder een deken,alles is acceptabel behalve dat die entingen misschien toch meer risico's hebben als dat we zouden willen.
Wat ik mij afvraag is dirt ,je vraagt om bewijzen,om sites waar je de bewezen nadelen kan lezen...heb je die ook van de wetenschappelijk bewezen voordelen?
Zijn er sites die wetenschappelijk bewijzen dat die kennelhoest spray en de 8 enting (of welke enting dan ook) gegarandeerd werken al is het maar voor 80%,zijn er sites waar valt te lezen dat het wetenschappelijk bewezen geen risico of heel weinig risico met zich meebrengt en dat die enting dus vrijwel zonder latere gevolgen gegeven kan worden?
Ik zal je de zoektocht bewaren...nee want die zijn er niet.Klakkeloos wordt geleerd dat enten goed is en geen student die eraan denkt dat is te gaan onderzoeken of dat wel zo is,en geen prof die erover denkt om daar opdracht toe te geven.Zwart is zwart en wit is wit ,als iets rood is heb je pech we hebben geen rood geleerd het is zwart of wit.
Gelukkig zijn er steeds meer pensions waar je deze enting niet verplicht hoeft te geven,en misschien als er meer eigenaren wakker worden en de pensions met kennelhoest eis gaan mijden dat het dan wel zonder enting kan.
Door jeanne
#95829
ben zojuist met Bessy bij de da geweest voor de 2e enting.
Ze is nu geent voor Parvo en Weil. Geen kennelhoest dus, heb er ook niet om gevraagd, gna gna. (Ik houd me op de club wel van de domme)
Maar ik vroeg dus wel, wat er bij de 3e enting in zit, daar zit dan dus wel die kennelhoest in. Dus ik zei, dat ik liever geen kennelhoest enting wil.
Hij: Ja, maar die zit al in de cocktail.
Ik: nou, dan wil ik geen coctail. Het is bewezen dat de entingen trouwens langer als 1 jaar werkzaam zijn!
Hij: ja dat klopt, sommige zelfs 3 jaar !!!!
Ik: waarom moeten ze dan ieder jaar een cocktail enting?
Hij: omdat en cocktail goedkoper is dan allemaal aparte entstoffen!
Ik: maar als ik dat nu perse wil
Hij: dan zouden we dat moeten bestellen, maar dan moeten we dat per 10 bestellen en aangezien daar niemand om vraagt.............
Ik: nou, en toch wil ik dat.
(het zou ook weer eens geen centenkwestie zijn >:()

Ben toen maar op een ander onderwerp overgegaan, want hij wist volgens mij ook niet goed meer wat te antwoorden.
Dus, ga voor de volgende enting maar op zoek naar een da die wél de 3e puppyenting kan zetten zonder die domme kennelhoest erin :-\

Hij vond het overigens wel een heeeeeeeele mooie pup ;D
Door callas
#95833
Sylvia, ik vroeg enkel om gegevens om de voor en nadelen tegen elkaar af te kunnen wegen meer niet..
Ik ben geen voor of tegenstander. Ik pas enkel toe hetgeen mij geleerd is en sta altijd open voor nieuwe gegevens/feiten maar niet altijd voor meningen.

groet Callas
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95845
[quote="callas"]
Sylvia, ik vroeg enkel om gegevens om de voor en nadelen tegen elkaar af te kunnen wegen meer niet..
Ik ben geen voor of tegenstander. Ik pas enkel toe hetgeen mij geleerd is en sta altijd open voor nieuwe gegevens/feiten maar niet altijd voor meningen.

groet Callas

[/quote]
Maar gegevens en feiten zijn er dus eigenlijk niet ,als je het geheel wetenschappelijk bekijkt is de hele materie een mening.
Ik bedoelde te zeggen dat er inderdaad geleerd wordt dat je moet enten ,dat enten goed is voor de gezondheid van het dier,maar dat is helemaal nooit onderzocht.Sites met feiten zijn er dan ook op de letter gezien niet.Want er is geen deugdelijk onderzoek gedaan wat aantoont dat het allemaal alleen maar mooi en gezond is.
Ik ben niet tegen enten,mijn honden hebben entingen gehad mijn kinderen zijn ook geent,alleen vind ik de jaarlijkse herentingen onzin en gezondheid ondermijnend,als ik bij mijn kinderen ieder jaar de entingen zou moeten herhalen zou ik dat dus ook niet doen.
Door qyan
#95859
hoi callas,
ik vindt de kennelhoest enting idd onzin.
waarom?
de keren dat qyan werd geent voor kennelhoest, zat ik met een doodzieke hond, en van de enting en echt ziek door kennelhoest.
de laatste keer dat ik qyan niet heb geent, en er een kennelhoestuitbraak op de vereniging was, was qyan de enige niet geente hond.
alle geente honden hadden kennelhoest gekregen en qyan had helemaal niets.

de keus is voor mij dus erg makkelijk. en hij heeft niets gekregen tijdens ene uitbraak als enige niet geente hond, + en die reden is voor mij nog belangrijker, hij wordt heel ziek van de enting met alle gevolgen van dien.

gr wendy
Door yalla
#95872
[quote="geer"]
En anders kan je natuurlijk altijd de regel instellen: "Oude honden, pups en honden met een zwakke gezondheid moeten geent zijn tegen kennelhoest"... [/quote]

Ik vind juist dat je oude honden en honden met een zwakke gezondheid helemaal niet moet inenten.... ook niet voor kennelhoest.
Door Lupa
#96010
giesteren bij nova een interview gezin met directuur van vaccinatie nogwat.(voor mensen)
er is een tendens om kinderen niet meer te laten enten en dat vond deze meneer een zeer kwalijke zaak, en het is reinste oonzien dat bijwerkingen zijn en dat er kinderen zijn die in coma liggen vanwegen vaccins is niet waar, bla bla bla.
ik denk dat het nog steeds een taboe is en ook voor hondenvaccinatie.
dus het is gewoon wat je zelf in gelooft en wat je mening erover is.
ik ben er nog steeds niet uit.
Door Paul_Barte
#96034
Ik ook niet!!

Loop nu al dik 1 1/2 jaar te denken of ik ze wel of niet moet laten enten ;D
Door Lizzy
#96090
[quote="jeanne"]
ben zojuist met Bessy bij de da geweest voor de 2e enting.
Ze is nu geent voor Parvo en Weil. Geen kennelhoest dus, heb er ook niet om gevraagd, gna gna. (Ik houd me op de club wel van de domme)
Maar ik vroeg dus wel, wat er bij de 3e enting in zit, daar zit dan dus wel die kennelhoest in. Dus ik zei, dat ik liever geen kennelhoest enting wil.
Hij: Ja, maar die zit al in de cocktail.
Ik: nou, dan wil ik geen coctail. Het is bewezen dat de entingen trouwens langer als 1 jaar werkzaam zijn!
Hij: ja dat klopt, sommige zelfs 3 jaar !!!!
Ik: waarom moeten ze dan ieder jaar een cocktail enting?
Hij: omdat en cocktail goedkoper is dan allemaal aparte entstoffen!
Ik: maar als ik dat nu perse wil
Hij: dan zouden we dat moeten bestellen, maar dan moeten we dat per 10 bestellen en aangezien daar niemand om vraagt.............
Ik: nou, en toch wil ik dat.
(het zou ook weer eens geen centenkwestie zijn >:()

Ben toen maar op een ander onderwerp overgegaan, want hij wist volgens mij ook niet goed meer wat te antwoorden.
Dus, ga voor de volgende enting maar op zoek naar een da die wél de 3e puppyenting kan zetten zonder die domme kennelhoest erin :-\

Hij vond het overigens wel een heeeeeeeele mooie pup ;D

[/quote]
Huh? Sinds wanneer zit Bordetella in de cocktail enting? Volgens mij vergist jouw DA zit.... Parainfluenza zit in de cocktail maar volgens mij niet Bordetella!
Door Lizzy
#96091
[quote="Paul_Barte"]
Ik ook niet!!

Loop nu al dik 1 1/2 jaar te denken of ik ze wel of niet moet laten enten ;D
[/quote]

;D ;D

Lastig he Paul!
Door Timmy
#96142
In de cocktail zit ook para-influenza, een veroorzaker van kennelhoest. Bordetella zit er niet in. Maar net als de aparte kennelhoestvaccinatie vind ik de para-influenza ook onzin.

Gr.
Linda
Door jeanne
#96181
[quote="Paul_Barte"]
Ik ook niet!!

Loop nu al dik 1 1/2 jaar te denken of ik ze wel of niet moet laten enten ;D
[/quote]
wie, je kinderen zeker ;D
Door jeanne
#96182
[quote="Lizzy"]
[quote="jeanne"]
ben zojuist met Bessy bij de da geweest voor de 2e enting.
Ze is nu geent voor Parvo en Weil. Geen kennelhoest dus, heb er ook niet om gevraagd, gna gna. (Ik houd me op de club wel van de domme)
Maar ik vroeg dus wel, wat er bij de 3e enting in zit, daar zit dan dus wel die kennelhoest in. Dus ik zei, dat ik liever geen kennelhoest enting wil.
Hij: Ja, maar die zit al in de cocktail.
Ik: nou, dan wil ik geen coctail. Het is bewezen dat de entingen trouwens langer als 1 jaar werkzaam zijn!
Hij: ja dat klopt, sommige zelfs 3 jaar !!!!
Ik: waarom moeten ze dan ieder jaar een cocktail enting?
Hij: omdat en cocktail goedkoper is dan allemaal aparte entstoffen!
Ik: maar als ik dat nu perse wil
Hij: dan zouden we dat moeten bestellen, maar dan moeten we dat per 10 bestellen en aangezien daar niemand om vraagt.............
Ik: nou, en toch wil ik dat.
(het zou ook weer eens geen centenkwestie zijn >:()

Ben toen maar op een ander onderwerp overgegaan, want hij wist volgens mij ook niet goed meer wat te antwoorden.
Dus, ga voor de volgende enting maar op zoek naar een da die wél de 3e puppyenting kan zetten zonder die domme kennelhoest erin :-\

Hij vond het overigens wel een heeeeeeeele mooie pup ;D

[/quote]
Huh? Sinds wanneer zit Bordetella in de cocktail enting? Volgens mij vergist jouw DA zit.... Parainfluenza zit in de cocktail maar volgens mij niet Bordetella!
[/quote]
Ja, klopt, daar had hij het ook nog over, en iets dat dat met de kennelhoest te vergelijken was?????? Kweet het ook allemaal niet meer zo heel goed, ben een zeef :-[
Had het te druk met Bessy die van de tafel wilde springen :-\
Door jeanne
#96183
Timmy schreef: In de cocktail zit ook para-influenza, een veroorzaker van kennelhoest. Bordetella zit er niet in. Maar net als de aparte kennelhoestvaccinatie vind ik de para-influenza ook onzin.

Gr.
Linda
ook kijk, ben ik nog niet zo'n hele lekke zeef ;D
Door Lizzy
#96215
jeanne schreef:
Ja, klopt, daar had hij het ook nog over, en iets dat dat met de kennelhoest te vergelijken was?????? Kweet het ook allemaal niet meer zo heel goed, ben een zeef :-[
Had het te druk met Bessy die van de tafel wilde springen :-\
Ja, dan bedoelde hij parainfluenza. En zoals Linda al aangeeft: ook een onzinnige enting!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door