Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#95787
Hoi,


Hoeveel vuile pens (van carnibest) mag ik aan Yorick (28kg) en aan Lenka (13kg mr 2 kg te dik) geven vanavond?Ik heb het namelijk per ongeluk (levering van carnibest kwam en ik had plaats nodig, dacht dat het botten waren) uitgelegd dus moeten ze het opeten ;D Ze hebben vanochtend wel al hun portie carnibest gekregen, ze krijgen 2 maal daags eten.

Bedankt!
Door Peet
#95790
Haihai,
Ik geef Beau (42 kg) een lap van ruim een 1 kilo 's avonds (hij eet ook 2x pd), en Tunja (28 kg) iets meer dan een pond.

Dus voor jou grote hond zou ik een (ruim) pond tot 700 gr doen en voor je kleinere hond 350 gram...zoiets?

Laat ze lekker smullen! ;D
Door Marie-Paule
#96046
Graag had ik hierop een kleine reactie, vraag eigenlijk. Wat wordt eigenlijk bedoeld met pens, vuile pens? Hoe ziet het eruit en komt dit niet voornamelijk van het varken, is het dan zo geschikt om aan de hond te geven? Het lijkt echt wel een vies vuil ding zoals hierover gepraat wordt, kan men eigenlijk nog pens verkrijgen van andere soorten dier o.a. rund of lam? Hoeveel pensdagen lassen jullie per week in?Graag enkele tips, dank alvast.
Door casangio
#96049
Marie-Paule schreef: Graag had ik hierop een kleine reactie, vraag eigenlijk. Wat wordt eigenlijk bedoeld met pens, vuile pens? Hoe ziet het eruit en komt dit niet voornamelijk van het varken, is het dan zo geschikt om aan de hond te geven? Het lijkt echt wel een vies vuil ding zoals hierover gepraat wordt, kan men eigenlijk nog pens verkrijgen van andere soorten dier o.a. rund of lam? Hoeveel pensdagen lassen jullie per week in?Graag enkele tips, dank alvast.
Hoi,

Eerst en vooral geef NOOIT pens of andere delen van het varken i.v.m. de ziekte van Aujesky. Pens van het rund of lam is het allerbeste. Ik geef ze altijd pens van het lam of schaap ! 1 pensdag per week is voldoende.
Een pens stinkt inderdaad, maar een hond vind het een heerlijke lucht, je kunt zien dat ze d'r enorm van genieten.

groetjes, alma

PS Het ziet er heel donker uit.
Laatst gewijzigd door casangio op vr 14 mei 2004, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#96070
Marie-Paule schreef: Graag had ik hierop een kleine reactie, vraag eigenlijk. Wat wordt eigenlijk bedoeld met pens, vuile pens? Hoe ziet het eruit en komt dit niet voornamelijk van het varken, is het dan zo geschikt om aan de hond te geven? Het lijkt echt wel een vies vuil ding zoals hierover gepraat wordt, kan men eigenlijk nog pens verkrijgen van andere soorten dier o.a. rund of lam? Hoeveel pensdagen lassen jullie per week in?Graag enkele tips, dank alvast.
Hier staat wel goed uitgelegd wat pens is:

http://home.wanadoo.nl/rijvers1/koemagen.html

Met vuile pens bedoelen wij dus de pens die niet gebleekt is, niet gestoomd is, niet gekookt is. Het moet dus rauwe pens zijn, het mag schoongespoeld zijn (om de ergste eetresten te verwijderen), maar verder niks.
Door Yorick
#96092
Het is gelukt! Ze hebben ervan gesmuld maar Lenka heeft alles terug uitgek**** en een deel terug opgegeten. Ik heb al gemerkt dat zij echt niet kauwd dus vanaf nu alles heel klein snijden want sleuren en trekken aan een lap doet ze dus niet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door