Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door oebaya
#95626
Alhoewel we een kat hebben, ben ik eigenlijk niet zo'n kattenmens. Alhoewel deze is wel leuk gek. Maar nu mijn vraag: die kat at altijd brokjes, wilde gewoon niets anders. Hij zat wel om van alles te bedelen, maar mooi, dat hij het liet staan. Tot hij ineens in staking ging en de brokjes, de brokjes liet. Nu geef ik hem van dat kattenvoer uit blik, vindt hij geweldig en hij loopt er constant om te vragen. Maar het is natuurlijk nog steeds geen super voer. Hoe krijg ik hem nu op wat gezonder spul? Beginnen met bijmengen in dat blikvoer en dan langzamerhand steeds meer van het gezonde spul en minder van het blik?
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95694
Ja dat kun je doen,je kan ook bouillonnetjes maken en in ijsblokbakjes invriezen en dat warm over het verse voer gieten.Je kunt ook proberen of hij stukjes soepvlees lust een beetje bloederig vlees.
Welkom bij het theaterstuk dat heet " hoe krijg ik mijn prins(es)" aan het gezonde voer ;D
Door oebaya
#95708
sylvia schreef: Ja dat kun je doen,je kan ook bouillonnetjes maken en in ijsblokbakjes invriezen en dat warm over het verse voer gieten.Je kunt ook proberen of hij stukjes soepvlees lust een beetje bloederig vlees.
Welkom bij het theaterstuk dat heet " hoe krijg ik mijn prins(es)" aan het gezonde voer ;D
Nou ja, nog een geluk, hij is zelf gestopt met brokken eten. Nu kan dat ook luiïgheid zijn. Meneer mag tegenwoordig nl. naar buiten en gebruikt dus praktisch de kattenbak niet meer. Die staat boven aan de trap en daar staat ook de kat zijn eten. Hekje voor de trap, kunnen de honden er niet meer bij. En aangezien een kat, dus personeel heeft, is het voor meneer veel makkelijker om de klim dus niet meer te maken (buiten spelen maakt moe niet waar) en lekker op tafel te gaan staan miauwen om aan te geven, dat hij toch echt wel bulkt van de honger.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#95734
;D ;D ben benieuwd ..... hier op BP is al veel geschreven over de eigenwijze katten die overgezet moeten worden op vers... tips en trucs zijn er in overvloed te vinden en dan komt het erop aan om degene te zijn met de langste adem ;D en ach, voor hetzelfde geld heb jij er een die "gewoon" het vers gaat eten alsof ie nooooooit wat anders heeft gehad.

Succes!
Door oebaya
#96009
sylvia schreef: ;D ;D

Ik ben benieuwd ;)
Op de zalm (uit blik, moeten niet te snel gaan) viel hij enthousiast aan, maar toen hij vanavond binnenkwam liep hij te miauwen om wat anders, terwijl er nog zalm was. Voor mij kan hij even de pot op. Gaat hij buiten maar muizen vangen. ;D
Laatst gewijzigd door oebaya op vr 14 mei 2004, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door