Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Urs
#95865
Ik weet dus niet of ik het hier moet plaatsen maar het gaat over de kat lunapoes.
Ik was even aan het wroeten in d'r vacht, vond het niet echt sjofel eruit zien. Kom ik op een aantal plekken zwarte inimini korreltjes tegen. Ik denk o shit vlooien in het lange haar. Maar die dingen blijven dus in het haar plakken en ik heb dus even wat water erop gedaan want vlooien poep lost dan op en word bruinig of zoiets. Maar dit doet dus niks en blijft plakken is zelfs te klein voor de vlooienkam. Help weet iemand wat dat kan zijn? Mijt ofzo?, kan helaas geen plaatje bij doen mijn digifotoding is in bruikleen.
De rooie langhaar kat heb ik ook helemaal nagekken maar die heeft niks en ze slapen toch samen in een mandje. En het stomme is, heb tig boeken over honden natuurlijk en van katten noppes. :-[

Alvast bedankt voor reacties
groeten Ursula
Door oebaya
#95993
sylvia schreef: Klinkt als neten ??? even na laten kijken bij de DA.
Jammer dat je digi het niet doet.
Mijn idee, neten (luizeneitjes dus) plakken.
Gebruikersavatar
Door Loti
#96019
Als er neten zijn, zou je volgens mij ook luizen moeten zien :-\ Bovendien zou de kat dan jeuk moeten hebben.
Verder dacht ik dat neten zich aan de haren hechten en licht van kleur zijn :-\
Vreemde dingetjes, is het echt geen vlooienpoep?
Door Urs
#97367
ben even met luna naar de dierenarts geweest. De rare dingetjes was volgens hem eigenlijk niets aanwijsbaars op parasieten. Kon volgens hem ook vuiligheid zijn. Enigzins gerustgesteld. Groeten Ursula
Gebruikersavatar
Door sylvia
#97375
bassetverslaafde schreef: ben even met luna naar de dierenarts geweest. De rare dingetjes was volgens hem eigenlijk niets aanwijsbaars op parasieten. Kon volgens hem ook vuiligheid zijn. Enigzins gerustgesteld. Groeten Ursula
Heeft hij het onder de microscoop gehad ?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door