Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jack
#94752
Ik heb een vraag over het berekenen van de eiwitfractie.
Ik heb hier in de bieb gekeken en dat begrijp ik wel.
Maar hoe bereken je de eiwitfractie wanneer je je voer zelf samenstelt.
groeten Jack
Door Lizzy
#94754
Niet

;D

Nee eerlijk. Daar is gewoon geen beginnen aan. Plus dat je niet alle analyses hebt van het voer dat je geeft. Er bestaat wel een computer programma maar da's niet te betalen! Dat is voor voerfabrikanten.

Maar waarom zou je de eiwitfractie van jou zelf samengestelde voer willen weten? Die is bij iedere maaltijd (als het goed is) totaal anders!

Groetjes, Lizzy
Door jack
#95412
Ik ben bang dat ik toch iets niet goed doe. Zie de kale plekken bij Steffie.
Groeten Jack
Door Lizzy
#95460
Maar dit wordt toch veroorzaakt door een schildklier probleem? Dat heeft toch niet met de eiwitfractie van het voer te maken? Twijfel je over of je wel de juiste verhoudingen/percentages voert?
Groetjes, Lizzy
Door jack
#95516
De problemen met Steffi worden zeer waarschijnlijk door de schildklierfunctie veroorzaakt. Het is nml nog steeds niet definitief vastgesteld. Ondanks de pilletjes verandert er weinig aan de kale plekken. En dan ga je twijfelen aan bv. het voer. Een tijdje geleden had Paul het over de problemen die kunnen optreden door een te hoge eiwitfractie. Vandaar mijn vraag.
Groeten Jack.
Door Paul_Barte
#95521
Jack, dan zijn het meestal puistje op de lippen waarmee 'de gein' begint. Van die puistjes waar kopjes op komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door