Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#95155
Tommie at zijn groentemix altijd een beetje moeilijk, ik moest er aardig wat huttekase o.i.d. doorheen mengen. Na de tip van Lizzy om gewoon iets minder groente te geven was het probleem meteen opgelost ;D Ik geef nu ipv 30 gr ongeveer 15-20 gr. per dag. Ik meng het door het vlees, of net als vanochtend geef ik het gewoon met een notenmix. En hij eet het tot het laatste restje keurig op! Er hoeft dus geen zuivel meer doorheen gelukkig.

Ik heb nog een vraagje over de notenmix. Ik heb een notenmix gemaakt van rauwe gemalen noten; walnoten, hazelnoten, pecannoten, sesamzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en paranoten. Ik was van plan om hier 4 keer per week een dessertlepel van te geven, zo´n dessertlepeltje is ongeveer 15 gram denk ik. Is dit een goede gemiddelde hoeveelheid?????
Ik wil de visolie 3 keer per week 1 capsule geven.
Verder wil ik nog zeewier gaan geven, ik zat dan ook te denken aan 3 of 4 keer per week een dessertlepel. Denken jullie dat dit goede hoeveelheden zijn?

Oja; Lizzy; nog bedankt voor de tip omtrent de bijenpollen; ik heb Tommie nu deze week al 2 keer wat bijenpollen gegeven en hij is ineens weer veel levensustiger..... het kan natuurlijk toeval zijn, maar het viel me wel op. Ik kijk het allemaal nog even aan, ik ben dus nog niet naar de DA geweest.

groetjes Marion
Laatst gewijzigd door Marion op wo 12 mei 2004, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#95402
De hoeveelheid zeewier lijkt met redelijk. Visoliecapsulen hebben in de regel maar heel weinig inhoud (tov flessen olie) daarvan zou ik dus iets meer geven, maar dat is ook weer afhankelijk van hoeveel vis je voert.

Notenmixen voer ik niet, daarover moet iemand anders maar uitwijden.
Door Lizzy
#95470
Marion schreef: Tommie at zijn groentemix altijd een beetje moeilijk, ik moest er aardig wat huttekase o.i.d. doorheen mengen. Na de tip van Lizzy om gewoon iets minder groente te geven was het probleem meteen opgelost ;D Ik geef nu ipv 30 gr ongeveer 15-20 gr. per dag. Ik meng het door het vlees, of net als vanochtend geef ik het gewoon met een notenmix. En hij eet het tot het laatste restje keurig op! Er hoeft dus geen zuivel meer doorheen gelukkig.
Nou, dat is geweldig nieuws! Ik vind het bijzonder dat jouw hond het met noten (zonder vlees) eet hoor. Die van mij moeten er persee ook vlees doorheen.... Maar OK, je mag natuurlijk altijd wel een beetje zuivel geven, alleen is het wel prettig dat je nu iets minder zuivel kan geven!
Ik heb nog een vraagje over de notenmix. Ik heb een notenmix gemaakt van rauwe gemalen noten; walnoten, hazelnoten, pecannoten, sesamzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en paranoten. Ik was van plan om hier 4 keer per week een dessertlepel van te geven, zo´n dessertlepeltje is ongeveer 15 gram denk ik. Is dit een goede gemiddelde hoeveelheid?????
Ja, ik denk dat 3 a 4 keer in de week prima is. Ik zou het niet vaker geven want het is erg rijk voedsel.
Ik wil de visolie 3 keer per week 1 capsule geven
3 keer per week lijkt me prima, hoewel dat eventueel wel meer mag (5 keer bijv) want daar heeft Angelique wel gelijk in, het zijn maar kleine hoeveelheden, zo'n capsule.
Verder wil ik nog zeewier gaan geven, ik zat dan ook te denken aan 3 of 4 keer per week een dessertlepel. Denken jullie dat dit goede hoeveelheden zijn?
Ik geef zelf 3 maal per week een theelepeltje.
Oja; Lizzy; nog bedankt voor de tip omtrent de bijenpollen; ik heb Tommie nu deze week al 2 keer wat bijenpollen gegeven en hij is ineens weer veel levensustiger..... het kan natuurlijk toeval zijn, maar het viel me wel op. Ik kijk het allemaal nog even aan, ik ben dus nog niet naar de DA geweest.

groetjes Marion
Graag gedaan! Ik ben blij dat hij weer wat levenslustiger is! Hopelijk blijft het zo goed gaan met hem!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door