Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door inge2222
#92876
Hallo,
Ik ben Inge heb een puppi Tibetaanse terrier van 4 maanden. Hij kreeg in het begin canex brokjes maar hij eet daar echt met lange tanden aan!De DA heeft mij aangeraden om er Pedigree Pal versheidszakjes onder te mengelen. Maar ik zou toch ook liever met vers beginnen voeren, hoe begin ik hieraan hij heeft al kippewit gehad gekookt maar altijd samen met zijn brokken, heb ook geprobeerd met Duck pens maar daar heeft hij 2 dagen diarree van gehad !Nu had ik deze week kalkoenlapjes voor hem gekocht, en zo rauw onder zijn brokjes gemengeld, s'avonds had hij weer diarree, en de uitwerpselen zijn heel donker van kleur is dit normaal!!!! Alle tips welkom ???
Door Ollie
#92883
Hallo, welkom op barfplaats!

Je kan het beste een kant en klaar versvoer geven.
Die heb je in verschillende merken, maar je moet niet het vlees door de brokken doen. Ik heb begrepen dat er tussen brok en vers, 8 uren moet zitten. Maar er zijn hier mensen genoeg die jou wel op weg kunnen helpen. :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#92905
Hoi Inge welkom :),
Ik denk dat je het beste eerst met een kompleet vers vlees voer kunt beginnen. Je moet dan dus wel de complete versie hebben, dat staat ook altijd op de verpakking (of het compleet is of niet).

Ik weet niet aan welke merken je kunt komen?

De bedoeling is dus om het voer rauw te geven maar het kan zijn dat dat voor jouw hond een te grote omschakeling is, in dat geval kun je het voer de eerste paar keer even héél kort koken. Lees anders even DIT, daar wordt het heel goed en uitgebreid uitgelegd.

Dat de kleur van z'n ontlasting veranderd is heel normaal, hier poepen ze ook hele donkere drollen, drolletjes eigenlijk want dat is dus nog een voordeel van vers, ze poepen er stukken minder van.
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 07 mei 2004, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door madonna
#92941
Hoi Inge welkom op barfplaats


Het is zeker vervelend dat je hondje steeds aan de diaree is.Ik heb het ook met een van mijn honden gehad die deed het toen het beste op energique speciaal daar heb ik hem toen 4 weken op gehad mischien is dit ook een oplossing voor jou hondje ;)


groetjes Esther
Door MarijeJoanne
#92986
Hoi,

Ik ben er nog maar net en nog niet eens overgestapt, maar ik heb wel allerlei artikelen uit de bieb van barfplaats gelezen.
En in een van die artikelen stond dat je hond aan de diarree kon raken, zijn lichaam was zich aan het ontgiften, en dat moet dus kwijt en dat kan door allerlei uitgangen van de hond, dus diarree kan, maar ook vieze ogen en die dingen.
Maar dat gaat na een tijdje vanzelf wel over, als je hond met het ontgiften klaar is.
En als hij daar heel lang over doet, moet je eigenlijk eens bedenken wat voor troep er dan allemaal in je hond zat.
Maar als je ff bij de bieb zoekt, vind je vast het artikel wel.
Want zoveel verstand heb ik er ook niet van :o .
Door Lupa
#93165
ik denk dat het hondje nog niet aan het ontgiffen is, daar is nog te kort voor.
de oorzaak is anders, (denk ik :)) ,versvlees vraagt een andere manier van verwerken in dee maag van het hondje en daar moet de maag er aan wennen
Door inge2222
#93295
hallo,
Bedankt allemaal voor jullie info.
Ik denk dat wij hier alleen maar Duck kunnen krijgen, en onze D.A. was daar niet echt over te spreken , hij had al verschillende honden gehad die daar ziek van werden.
Groetjes Inge en Bursa
Door jack
#93474
Ik heb mijn pups volledig op Carnibest! ;DDit bevalt mij uitstekend! kleine donkere vaste drolletjes.
Maar het eerste probleem hebben we al.
Morgen gaat de eerste pup weg, van te voren hebben we gevraagd om de pup in ieder gevaal de eerste 13 weken op compleet vlees te zetten. Dit wilden deze mensen zeer zeker! Ze zijn vanmiddag naar de dierenwinkel geweest om riempje, mandje e.d te kopen en om te kijken en te vragen of ze vleesvoer hadden.
Nou dit werd toch afgekraakt! zat veel te veel vocht in, pups moesten veel te veel plassen..... ze konden veel beter brokken nemen, maar wel de duurdere! :'( :'(
Wat vinden jullie hier nu van! tís toch om verdrietig van te worden???????? doe ik zo mijn best, en zo'n jongen die alleen maar wat wil verkopen......ggggggggrrrrrrrr
groetjes Hetty
Door Nelly
#93595
inge2222 schreef: hallo,
Bedankt allemaal voor jullie info.
Ik denk dat wij hier alleen maar Duck kunnen krijgen, en onze D.A. was daar niet echt over te spreken , hij had al verschillende honden gehad die daar ziek van werden.
Groetjes Inge en Bursa
Inge, die da verhalen kennen we allemaal ::) Probeer 's je hondje z'n duck te geven met wat gekookt water erover, en dit steeds minder, totdat hij het rauw verdraagt. Enne vlees en brokken moet je nooit mengen hoor! Er moet minimaal 8 uur zitten tussen het eten van brokken en rauw vlees.
Door Janet
#93633
Voor puppen luistert het toch niet zo nauw qua tijd? Tenminste, dat heb ik begrepen van een documentje dat ik ooit eens van Paul heb gekregen. Paul, hellup ???.
Door ~anna~
#93638
inge2222 schreef: hallo,
Bedankt allemaal voor jullie info.
Ik denk dat wij hier alleen maar Duck kunnen krijgen, en onze D.A. was daar niet echt over te spreken , hij had al verschillende honden gehad die daar ziek van werden.
Groetjes Inge en Bursa
Mijn volwassen hond kreeg eerst voornamelijk Enegique en 1-2 per week Duck toen mijn jongste hond nu bijna 9 maanden haar intrede deed hier met 7 weken en 3 dagen stond er Duck op het menu.
Ze heeft gegeten!en kwam haar lege bakje aan mijn voeten schoon likken.Tot een maand of 5 kreeg ze voornamelijk Enegique voor pups en af en toe ook duck.
Maar omdat ik nogal praktisch(lui)ben heb ik de honden een tijdje terug helemaal op Duck over gezet de pakjes kan ik beter kwijt in de vriezer.
En de drollen zijn nu nog mooier en de Da vind dat mijn honden er geweldig uitzien.

Duck uitmuntend is het beste voor pups en jonge honden dat is mij ook verteld door Denis(voedingsdeskundige) van Duck.
Door ~anna~
#93643
Jack in Noord-Holland zit Ranzijn een keten Tuin/Plant en Dier winkels met een grote afdeling hondenvoer en een grote open vriezer met compleet versvoer.
In Alkmaar hebben ze kennel verpakkingen op voorraad heb ik van hun leverancier vernomen.Het gaat dan om o.a. merken als Duck en Energique.
Verder zit er in Weerseloo een DSZ die ook vers verkoopt tegen redelijke prijzen.Zo zijn er wel meer goeie adressen in heel Nederland te vinden.
En dan nog de verkooppunten van Bibi en Carnibest als ik jou was zou ik de pupkopers deze info geven en verder de dsz laten voor wat het is.
Door veronique
#93654
Toen ik ben gestart met vers, was mijn hondje net geen 6 maanden oud. Mij is als raad gegeven om eerst de duck uitmuntend te geven en daar heet water over te gieten(dus zoals ze hier zeggen : de kook erover).
Ik heb dat een 3- tal dagen gedaan en ze was eraan gewend. Ik zou in het begin me toch alleen aan de uitmuntend houden, omdat die het meest geschikt is voor pups. Later kan je dan afwisselen met de andere compleet soorten van duck.
Succes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door