Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
#93161
Om je hond te laten kotsen en buikrampen te bezorgen........andere goede eigenschappen heb ik nog nooit kunnen ontdekken, sorry!
Er schijnen delen op de wereld te zijn waar het perfect helpt tegen alles.
Door Dominica
#93166
Paul_Barte schreef: Om je hond te laten kotsen en buikrampen te bezorgen........andere goede eigenschappen heb ik nog nooit kunnen ontdekken, sorry!
Er schijnen delen op de wereld te zijn waar het perfect helpt tegen alles.
Meen je dat??? En ik wilde het net gaan haalen!! Niet doen dus volgens jou?
Wat voor hond heb jij en geef je hem barf?
Door Ordell
#93169
Nou mijn hond kan echt overal tegen dus ik mag niet klagen maar ik heb hem ooit een theelepeltje appelazijn gegeven en de stront zat tot tegen het plafond.. :o

Ook is ie er een paar dagen goed beroerd van geweest dus die zooi is echt nergens goed voor zou ik zeggen...
Laatst gewijzigd door Ordell op za 08 mei 2004, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#93171
Dominica schreef:


Meen je dat??? En ik wilde het net gaan haalen!! Niet doen dus volgens jou?
Wat voor hond heb jij en geef je hem barf?
Indien je appelazijn koopt moet je ervoor zorgen dat 'de moeder' er nog in zit. Aangezien ik mijn hele leven al met mijn moeder in de clinch heb gelegen leek het al bij voorbaat geen goed idee hahahaha.
Mijn opmerking van andere werelddelen was cynisch bedoelt hoor maar dat kun jij niet weten ;)
Ik heb niet 1 hond, ook geen 2 of 3 maar 4 Schotse herders en die eten vleesvoer en barf.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op za 08 mei 2004, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dominica
#93172
Ordell schreef: Nou mijn hond kan echt overal tegen dus ik mag niet klagen maar ik heb hem ooit een theelepeltje appelazijn gegeven en de stront zat tot tegen het plafond.. :o

Ook is ie er een paar dagen goed beroerd van geweest dus die zooi is echt nergens goed voor zou ik zeggen...
Nou dan laat ik het azijn maar zitten....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#93181
Paul_Barte schreef: Om je hond te laten kotsen en buikrampen te bezorgen........andere goede eigenschappen heb ik nog nooit kunnen ontdekken, sorry!
Er schijnen delen op de wereld te zijn waar het perfect helpt tegen alles.
Ik vind appelazijn perfect helpen tegen muggenbeten. Een wattenschijfje erin drenken en op de beet leggen. Verder gebruik ik het ook nergens voor ;)
Door Dominica
#93184
Paul_Barte schreef:
Indien je appelazijn koopt moet je ervoor zorgen dat 'de moeder' er nog in zit. Aangezien ik mijn hele leven al met mijn moeder in de clincj heb gelegen leek het al bij voorbaat geen goed idee hahahaha.
Mijn opmerking van andere werelddelen was cynisch bedoelt hoor maar dat kun jij niet weten ;)
Ik heb niet 1 hond, ook geen 2 of 3 maar 4 Schotse herders en die eten vleesvoer en barf.
Mijn moeder???!!! Nee hoor doe maar niet;)... 'k hou mijn ouders erbiuten, buiten het azijn natuurlijk:D... Mischien is het beter als je azijn met vader erin zoekt;).. Of is het ook al geen goed idee;)?
Cynish of niet, amerika zweert bij azijn in barf groente smurrie... Maar ik ga het maar nie proberen;)...
Mooie honden zijn dat;)... Doe je ook nog iets aan agillety? Groetjes;)
Door Ordell
#93227
Lisa schreef: Hmm ik geef het nu aan mijn poes om de urine zuurder te maken op advies van Tannetje , maar geen stront tegen het plafond hoor!
Dan heb jij geluk, maar dat wil niet zeggen dat je huisdier er geen last van zou kunnen hebben.
Door Boston
#93262
Dominica schreef: Ik heb ergens gelezen dat bij groente mix is het godz om appel azijn toetevoegen... Waar is dat voor?
Groetjes:)
Hoi Dominica,

Ik kwam dit bericht tegen over appelazijn, misschien heb je er iets aan.
Het is natuurlijk per hond verschillend, maar die van mij vindt appelazijn super lekker mits ik het door zijn voer doe natuurlijk.
Voorheen kocht ik de vlooienpreventie middeletjes, maar sinds hij appelazijn door zijn voer krijgt heb ik die niet meer aangeschaft en zo'n flesje appelazijn bij een reformzaak kost 2,35. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan als het weer warmer wordt maar vooralsnog gaat het goed.
Ik ken meerdere mensen met honden die ook baat hebben bij appelazijn en zoals ik het hier lees andere weer niet, dus het is heel verschillend.

grts,
lorraine

<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>

Wendy Volhardt schrijft:

*Elke hond zou appelazijn moeten krijgen. Het is een van die dingen die goed zijn voor van alles en nog wat.

Wanneer de hond jeuk heeft, bij opkomst van een hotspot, wanneer hij steeds aan de voeten likt, uit de oren stinkt, of wel erg kieskeurig wordt bij het eten zou appelazijn wel eens voor een wondertje kunnen zorgen.

Bij een slechte eetlust kun je het door het voer mengen – 1 theelepel tweemaal daags voor een hond van 20 – 25 kilo.

Bij jeuk of een beginnende hotspot kun je wat appelazijn in de plantenspuit doen en in de vacht sproeien. Huiduitslag droogt op binnen 24 uur. Wanneer de huid beschadigd is gebruik je half water en half azijn.

Bij inwendig gebruik zorgt appelazijn voor het zuur-base evenwicht van het spijsverteringsstelsel. Wanneer je de Ph balans van je hond wilt weten, koop dan wat Ph strippen bij de apotheek en doe een test met de ochtendurine van de hond. Wanneer het Ph gehalte tussen de 6.2 en 6.5 ligt, is het goed. Wanneer het gehalte echter 7.5 of hoger is, dan is de voeding te alkalisch en appelazijn is een goede hulp bij het normaliseren van het evenwicht.

Wanneer er een heldere, waterige vloeistof uit de ogen komt, of wanneer hij een loopneus heeft of een nattige hoest, doe dan appelazijn in het eten, 1 theelepel tweemaal daags voor een hond van 20 – 25 kilo is voldoende.

Appelazijn wordt gebruikt om een aantal aandoeningen zoals spierverslapping, eeltknobbels aan de ellebogen en de achterpoten, constipatie, snel last van bloeduitstortingen, puistjes rond de bek, zenuwtrekkingen in het hoofd, pijnlijke gewrichten en arthritis te voorkomen.

Er zijn ook berichten dat appelazijn helpt bij het voorkomen van blaas- en nierstenen.
Vlooien, vliegen, teken en bacteriën, uitwendige parasieten, ringworm, schimmel, staphylococcus, streptococcus, pneumococcus, schurft … ze houden allemaal niet van een hond die van binnen zowel als van buiten ‘zuur’ is. Mocht het je ooit overkomen dat je te maken krijgt met een van deze zaken, was de hond dan eerst met een milde kruidenshampoo en daarna spons je hem helemaal af met een oplossing van half appelazijn en half warm water. Niet afdrogen.

Zorg ervoor, dat je appelazijn koopt met de ‘moeder’ er nog in. De moeder is het bestanddeel van appelazijn dat ‘leeft’, als ik het zo mag uitdrukken.

Nog een aantal gebruikstips:

1.Meng half water en half appelazijn in een plantenspuit en vernevel dit over de hond, elke keer als hij krabt. Ik gebruik deze verdunning ook na het baden van mijn honden.

2. Er .. um – barft je hond? Nee, ik bedoel niet of hij BARFt, maar of hij barft [overgeeft-ig]. Geef hem dan een beetje appelazijn om zijn maag te kalmeren, eventueel met wat honing.

3. Het regelmatig geven van appelazijn bevordert de eetlust.

4. Heeft Fik last van arthritis? Een dagelijkse hoeveelheid appelazijn zorgt ervoor dat de pijn weggaat en wegblijft. Ik heb dit nog eigenlijk nog nooit nodig gehad voor mijn honden, maar heb er zelf veel baat bij.
***
Tot zover Wendy Volhardt.


Rev. Deb Moore, ND schrijft:

*Waarom geen gewone blanke azijn?

Blanke azijn wordt gemaakt van granen, bijproducten van petroleum of houtpulp.

Voor inwendig gebruik zijn er talloze verrukkelijke azijnsoorten verkrijgbaar los van de blanke azijn en zelf azijn maken is nog leuk ook!!!

Wanneer je ooit een goed boek wilt hebben over dit onderwerp, neem dan eens een kijkje in “Herbal Vinegar”, geschreven door Maggie Oster. ISBN 0-88266-843-9. UitgeverijStorey Communications.
Door Lizzy
#93266
Ik vind azijn sowieso bocht. Of het nu van appels is of niet. Azijn is practisch onverteerbaar en het is zo prikkelend en zo goor dat mijn hond er een bijna-dood-ervaring van heeft gekregen (ik maak geen geintje - mijn hond werd er zo ziek en kreeg ter plekke een bloat). En de hond van Ordell zich totaal leeg heeft gepoept.....

Misschien kan appelazijn een verzurend effect op de urine hebben (dat heeft cranberry en vitamine C ook) en mede daarom is het ook niet geschikt om aan Dalmaten te geven.

Nee, ik zou zeggen: spendeer je geld liever aan visolie voor de hond en gebruik gewone azijn (ook veel goedkoper) voor muggenbulten!

En natuurlijk: voor alle mensen die appelazijn aan hun hond of kat geven en er goede ervaringen mee hebben: mijn bovenstaande bericht is niet rot bedoelt, tis slechts mijn mening....

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door