Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#92988
Nu Harry heel goedkoop een vleesmolen heeft kunnen kopen ( zo'n oude ijzeren), wil ik toch ook eens beginnen .
Ik ga eens kijken wat de aanbiedingen zijn in vlees.

Toch blijf ik het eng vinden in die zin van....doe ik het dan wel goed.
Enfin...jullie weten er alles van dus....

Voor een hond van 6 en een hond van 10 kilo.
Kom maar op met een menu ;).
Door Lizzy
#92993
Hoi Truus, als je nu eens begint met 1 maaltijdje per week, dan kAn het gewoon niet mis gaan!

Je kunt in je vleesmolentje een paar kippennekken malen. Maal ook wat spiervlees. Maak wat groentepuree van diverse rauwe groentes (geen prei en geen ui en niet teveel kool, maar wel bijv. wortel, courgette, waterkers, selderij, bietje) en meng dit met gemalen vlees en kippennekken. En ik denk dat ze dit wel lusten en hier mankeert niets aan voor 1 menu per week!

Next! (de volgende met een menuutje ;D).

Groetjes, Lizzy
Door Truus
#92994
pam schreef: linkmiegel ;) :P ;D
Hoezo Pam, is dit zo stom dan?
Ik vind het altijd zo ingewikkeld met die hoeveelheid procenten enzo.
Ik kan wel van alles in slaan en gaan malen en in bakjes doen, maar dan heb ik het gevoel dat ik maar wat aan zit te rotzooien , vandaar.
Misschien is de vraag niet goed?
Door Lizzy
#92998
Truus schreef:

Hoezo Pam, is dit zo stom dan?
Ik vind het altijd zo ingewikkeld met die hoeveelheid procenten enzo.
Ik kan wel van alles in slaan en gaan malen en in bakjes doen, maar dan heb ik het gevoel dat ik maar wat aan zit te rotzooien , vandaar.
Misschien is de vraag niet goed?
Wanneer je 1 maaltijdje per week maakt (of 2) dan maken die percentages niet echt uit hoor! Pas als je vaker samen gaat stellen, dan moet je aan de percentages gaan denken.
Door Truus
#93000
Lizzy schreef: (of wou je gelijk fulltime zelf gaan samenstellen?)
Dat lijkt me een beetje hoog gegrepen ofschoon ik het wel zou willen hoor.
Ik begin gewoon met 2 maaltijden in de week en ik weet nu dat er dan niks fout kan gaan ;).
Daarna zien we wel verder.
Bedankt.
Door Marion
#93012
Hoi Truus

Ik heb ook een hond van bijna 6 kilo. Ik stel volledig zelf samen. Voorbeelden van wat ik geef zijn: bv ´s ochtends een groentemix ( +/- 30 gr) met een lepeltje huttekase, en wat vlees (rundvlees, schapevlees, kalfsvlees enz) van ook ongeveer 30 gr. `s avonds een kippenvleugel, lamsrib of kalfsrib van 100 gr.
Een sardientje vindt hij ook heerlijk!
Je hoeft je over de verhoudingen niet zo druk te maken dus ik zou gewoon eens uitproberen wat ze lekker vinden!
Succes!!
Door Truus
#93016
:DBedankt Marion voor het meedenken, daar heb wat aan.
Ik heb het op mijn lijstje. Wat zullen ze straks smullen!
He he...het komt er dan toch eindelijk van ;) :D
Door Mister T
#93102
Truus schreef:

Hoezo Pam, is dit zo stom dan?
Ik vind het altijd zo ingewikkeld met die hoeveelheid procenten enzo.
Ik kan wel van alles in slaan en gaan malen en in bakjes doen, maar dan heb ik het gevoel dat ik maar wat aan zit te rotzooien , vandaar.
Misschien is de vraag niet goed?
welnee meid,ik zat je gewoon te stangen,ik zou het precies zo doen dit is dus 1 van de redenen dat ik cb geef,ben als de dood dat ik iets verkeerd doe of tim te kort/veel geef...dus alleen maar goed dat je het zo doet! ;)
Door Truus
#93105
pam schreef:

welnee meid,ik zat je gewoon te stangen,ik zou het precies zo doen dit is dus 1 van de redenen dat ik cb geef,ben als de dood dat ik iets verkeerd doe of tim te kort/veel geef...dus alleen maar goed dat je het zo doet! ;)
Ó.K. ;) :-*
Ja ik ben ook als de dood dat ik iets verkeerd doe en daarom geef ik elke dag k.v.v. maar 2 dagen in de week zelf iets knutselen lijkt me om te beginnen wel eens leuk.
En....er kan weinig fout gaan dus........ga het gewoon doen :D
Door veronique
#93327
Hey Truus,
Ik vind het zelf in elkaar knutselen van Vita's maaltijd heel leuk. Als ik bij de slager kom kan ik het niet laten om mijn ogen eens over al het vlees te laten gaan, of er niks tussen ligt dat Vita wel zou lusten.
Volledig barfen zit er bij mij niet in : al die berekeningen enzo.En daarom krijgt Vita 1 dag (soms 2), zelf samengesteld (met groentenmix en al hé). Ik vind het heel leuk en weet ook dat ik dan niks verkeerd doe.

Succes en veel plezier :)
Laatst gewijzigd door veronique op za 08 mei 2004, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door