Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door veld4658
#826248
Heeft iemand ervaringen met een hond die huidiritaties krijgt door het gebruik van het vlooienmiddel frontline?
Gebruikersavatar
Door Dian
#826257
Ja, mijn hond kan er absoluut niet tegen. Krijgt uitslag en jeuk van Frontline.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#826260
202spots schreef: Advantage is 'n betere keus...
Ja dat gebruik ik nu ook en het bevalt erg goed (geen vlooi meer te zien) en Ramses die toch wel een gevoelige huid heeft reageert er gelukkig erg goed op.
Door Decibels
#826262
er is al veel resistentie voor frontline...
Door Decibels
#826264
Mieke L. schreef: Ja dat gebruik ik nu ook en het bevalt erg goed (geen vlooi meer te zien) en Ramses die toch wel een gevoelige huid heeft reageert er gelukkig erg goed op.
nadeel is dat advantage niet tegen teken werkt...
Gebruikersavatar
Door Dian
#826269
Ik gebruik nu ook advantage. Daar heeft Rakker geen uitslag van gekregen. En wat teken betreft, de totale score van dit hele jaar is 7, waarvan 5 in Zwitserland. Das dus de moeite niet ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#826345
Toen ik nog een hond had gebruikte ik frontline, later de opvolger: frontline-combo (ook werkzaam tegen larven). Ik heb nooit een vlo gezien, en nooit problemen gehad. Omdat ik nu twéé stoeibeertjes heb gebruik ik het niet meer.
Door Bobo
#839163
Bobby reageert gelukkig ook niet op frontline, heeft ook nog geen vlo gehad zover ik weet en teken ook amper dit jaar!  ;)
Door Janne
#840877
Ik heb de afgelopen maanden eerst frontline gebruikt en later advantage....

Mijn honden hebben eigenlijk nooit teken, alleen toen we een dag naar duitsland waren geweest kwam de een met wel 5 teken thuis en de ander helemaal niets....
Door sam123
#924511
hallo allemaal,

ik heb het vermoeden dat ziggy kanp last heeft van het vlooiemiddel tichkoff
van exil. hij wilde niet eten was aan de diaree.
terwijl het anders heel goed gaat met het eten.
hij ging ook weer gras eten.

ik heb hem gelijk gewassen. het spul eraf gehaald.
wat is het beste middel voor een westie mischien dat dian het weet.?
wij lopen wel vaak in het bos.
frontline gebruikte ik voor de katten, maar misschien is dat voor een westie niet zo goed?
volgens mee noemde julllie ook advantage?
groetjes sylvia
Door Mevroi Kruim
#924523
Advantage koop je bij de da, het is hetzelfde werkzame middel als Bolfo, alleen kun je die bij de dierenwinkel kopen en het is volgens mij ook iets goedkoper.
Ik ben zelf al jaren heel tevreden over Advantage en tegenwoordig dus ook over de Bolfo, maar het is nooit te voorspellen hoe je hond erop zal reageren. Kwestie van uitproberen dus,
Door Chubby
#924531
Ik gebruik liever geen spot ons als Frontline of Advantage. Ik ontvlooi met Capstar (nu Flea Fence) en ontworm met Milbemax. Teken heeft de hond praktisch nooit.

Hot spots bij Frontline komen heel regelmatig voor.
Door Eef+Stippels
#924532
Advantage is ook gewoon in de (web)winkel verkrijgbaar, niet alleen bij de da.

Ik heb vorig jaar Exil tick-off gebruikt, werkte prima (tegen vlooien en teken). Dit jaar ga ik Espree Knock out spray proberen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#924720
ik gebruik voor Rakker nu Advantage, maar niet preventief. De laatste keer dat ik het gegeven heb is inmiddels bijna een jaar geleden. Vorig jaar heeft hij zegge en schrijve 7 teken gehad, waarvan 5 in Zwitserland (waarschijnlijk in Dld opgelopen op de parkplaats). Tegen frontline kan hij absoluut niet. Dan krijgt hij direct huidproblemen. Ontwormen gebeurt hier ook niet meer. De laatste keer zat de tablet er nog geen uur in en toen kwam Rakker toch aan de race. En omdat ik begrepen heb dat je niet preventief kunt ontwormen, doe ik het niet meer. Ik bekijk zijn ontlasting eigenlijk altijd bij het oppakken en echt wormen heeft hij niet (besmetting kun je dan wel niet met het oog zien, maar dan zo intussen er toch wel wormen in zitten).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door