Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#91310
Ik lees hier regelmatig dat botten en vlees worden vermaalt, ook de zachtere botten zoals vleugeltjes en karkassen.
Waarom doen jullie dit? ik vermaal namelijk niets (behalve de groentes natuurlijk), een lap vlees of een stuk karkas gaat gewoon zo zijn voerbak in, dan heeft hij en wat te doen en het is volgens mij nog goed voor zijn tanden ook, of zie ik nu iets over het hoofd?
Groetjes, Carlijn
Door Dominica
#91408
Somige honden kunnen nie kauwen, hoe gek het ook klinkt, ze slikken grote stukken vlees of bot door en dat is niet god voor hun maag en voor hun darmen. Voraal grote honden doen dat. Mijn honden slikken een kippen nek in een keer door. Grotere botten moeten ze wel kauwen want die krijgen ze nie in een stuk doorgeslikt:)... Groetjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#91462
En sommmige honden willen niet kauwen. Die geef je een penslap en daar staan ze alleen een beetje dom mee te slingeren, snappen de bedoeling niet of er zijn gewoon te bel*zerd voor.
Daarnaast heb je ook de uitzoekers, als je die grote stukken geeft laten ze de helft liggen en krijgen ze die dingen dus nooit binnen en daar ga je dan heen met je zorgvuldig samengestelde maaltijd.
En wat Do al zegt, sommigen kauwen gewoon niet en slikken alles in een keer door en daar kan de een wat beter tegen dan de ander, maar meestal loopt het op een kotspartij uit.
Zelf maal ik overigens ook bijna niks....alleen de kuikens :-X :-\
Door Lupa
#91466
bij mij hebben ze alle 3 een sistheem.
de flatcoated slurpt naar binne, mintje trekt en schuurt, tika die loopt er achteraan.
Maar inderdaad sommige honden die weten niet wat beleitmatig kouwen is ;D
Door 202spots
#91469
Eigenlijk kan geen 1 hond echt kauwen...de kaak gaat alleen maar op en neer,en kan niet van links naar rechts om te kauwen zoals WIJ dat doen.
De ene hond eet alleen beleefder door kleine stukjes af te bijten,of door te scheuren,
terwijl andere de moeite niet doen om het kleiner te bijten dan wat absoluut nodig is om door hun strot te laten glijen.... :-\
Door Lizzy
#91494
Ik denk trouwens wel dat er maar relatief heel weinig mensen zijn die hun botten malen. Of hun vlees. Ik denk wel dat veel mensen kippennekken, karkassen en dergelijke malen wanneer ze puppies overschakelen naar verse voeding!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door