Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#911552
Een vraagje voor iemand.

Als ze  runderhart zo geeft aan de hond dan krijgt de hond diarree en geeft ze het gekookt dan geen last.

Hoe komt dit?
Door Lizzy
#912067
Hart werkt laxerend, net als alle andere orgaanvleessoorten. En rauw nog laxerender dan gekookt. Hetzelfde geldt voor ei. Een rauw ei werkt laxerend en een gekookt ei stoppend. Hoe dat precies komt... Het zal wel te maken hebben met specifieke stofjes die verdwijnen bij koken.

Is zeker ook een hond die rauw eten niet gewend is?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#912069
Nee ze krijgt KVV en ik heb al gezegd dat ze dan geen orgaan hoeft te geven.

Dat ze dan beter als tussendoortje iets van een kipkarkasje of vleugel kan geven.


Bedankt voor je antwoord.
Door Lizzy
#912071
marga1953 schreef: Nee ze krijgt KVV en ik heb al gezegd dat ze dan geen orgaan hoeft te geven.

Dat ze dan beter als tussendoortje iets van een kipkarkasje of vleugel kan geven.


Bedankt voor je antwoord.
Ja, extra hart is dan sowieso geen goed idee. En een normaal kvv bevat ook hart. Dus daar krijgt de hond blijkbaar geen diarree van. Ik denk dat het hem/haar gewoon teveel is.... En als het een kvv is met kippenbot erin, dan is het nog leuker om iets van parelhoen of eend of konijn te geven. Lekker afwisselend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door