Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda en Diesel
#90963
wij voeren Diesel cavom brokken, in principe heel tevreden hiermee alleen heeft hij veel last van onregelmatige dikte van zijn ontlasting.
Nu hebben wij de tip gekregen op een ander forum om vers vlees erbij te geven 1 a 2 keer in de week.

Diesel heeft al wel een paar keer een Rodi Hamburger (pens) gekregen als lekkernij in zijn kong, daarnaast nog wel brokken ('s ochtends en 's avonds).

Wie heeft er tips om dit te gaan doen.
Door yalla
#90967
Als je brokken wilt blijven voeren (waarom eigenlijk?) dan kun je het beste een paar vers vlees dagen invoeren. Dus paar dagen brokken, paar dagen vers vlees. Dit is beter voor de vertering dan brok en vlees op één dag.
Zorg er wel voor dat je een complete voeding geeft, dus Rodi Compleet en niet alleen pens want dat is niet voldoende.
Beter is natuurlijk alleen maar vers vlees aan je hond te geven. Snuffel nog eens rond op dit forum en je vindt van allerlei informatie.
Door ine
#90970
Je kunt Diesel gewoon 1 of 2 dagen in de week Kompleet versvlees geven.
Als de hond volwassen is, kun je beginnen met 20/30gram per kilo dat hij/zij weegt!
Dus 20 kilo zwaar, kun je 400gram geven, verdeeld over 2 porties. 1 voor 's ochtends en 1 voor 's avonds.
Let er wel op, dat je kiest voor een komplete versie. Als je maar af en toe eens geeft, hoeft het niet, maar met regelmaat, dan wel kompleet!
Natuurlijk zou het voor Diesel heel fijn zijn, als je het langzaam uitbreidt naar 7 dagen in de week! ;)
Door Linda en Diesel
#90973
Waarschijnlijk heel onnozele vraag, maar Rodi versvlees is dat gewoon te krijgen bij de Dierenwinkel?

Ikzelf ben er wel een voorstander van, hoor nl. veel positieve reacties op verscheidende forums over vers vlees.

Heb dan nog een ander vraagje: Diesel heeft de afgelopen dagen (bijna twee weken) dunnige ontlasting ene keer diarree en de andere keer wat dikker. Hij krijgt nu rijst met ei erdoor en een paar brokjes.
Kan ik al met vers vlees beginnen als het weer wat vastere ontlasting is?
Door ine
#90975
Je kunt direct beginnen hoor, grote kans, dat de ontlasting wat beter wordt!
Rodi is in veel supermarkten en dierenspeciaalzaken te koop!
Er zijn ook nog andere merken, zoals Energique, Carnibest, Bibi, Duck!
In de biblotheek vind je de www's van deze merken!
Door laura
#90977
Er zijn meer merken vers vlees. Je kunt eventueel op de websites kijken voor verkooppunten.
carnibest, bibi, duck en zo zijn er nog een aantal meer.

Rodi compleet is volgens mij ook bij een aantal supermarkten te koop.

Succes ermee.
Volgens mij kun je zo van de ene op de andere dag over op vers. Sommigen doen het voorzichtiger aan. Misschien heeft een ander een beter advies?

Diesel zal je dankbaar zijn!
Door laura
#90979
Ine schreef: Je kunt direct beginnen hoor, grote kans, dat de ontlasting wat beter wordt!
Rodi is in veel supermarkten en dierenspeciaalzaken te koop!
Er zijn ook nog andere merken, zoals Energique, Carnibest, Bibi, Duck!
In de biblotheek vind je de www's van deze merken!
hihi, tegelijk aan het tikken ;)
Door Linda en Diesel
#91042
Als ik zo eens een aantal bericht op barfplaats lees raak ik steeds meer overtuigd.
Maar we hebben nog een halve ton vol met brokken? Kan ik deze dan als beloning geven bij de trainingen of is het beter om daar toch wat anders voor te doen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91043
Linda en Diesel schreef: Als ik zo eens een aantal bericht op barfplaats lees raak ik steeds meer overtuigd.
Maar we hebben nog een halve ton vol met brokken? Kan ik deze dan als beloning geven bij de trainingen of is het beter om daar toch wat anders voor te doen?
Kun je als beloningsbrokjes geven, of schenken aan een asiel. :)
Laatst gewijzigd door Nitus op di 04 mei 2004, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#91053
Linda en Diesel schreef: Als ik zo eens een aantal bericht op barfplaats lees raak ik steeds meer overtuigd.
Maar we hebben nog een halve ton vol met brokken? Kan ik deze dan als beloning geven bij de trainingen of is het beter om daar toch wat anders voor te doen?
Ja hoor, dat gaat prima. Je moet alleen uitkijken dat je ze niet meer geeft wanneer de houdbaarheidsdatum verstreken is. Want met alleen beloning-kjes doe je erg lang met zo'n ton brokken ;D
Door tieneke
#91055
Linda en Diesel schreef: Als ik zo eens een aantal bericht op barfplaats lees raak ik steeds meer overtuigd.
Maar we hebben nog een halve ton vol met brokken? Kan ik deze dan als beloning geven bij de trainingen of is het beter om daar toch wat anders voor te doen?
Gewoon weggeven en lekker met versvlees beginnen ;)
Moet jij eens kijken hoe goed zijn ontlasting wordt in hele korte tijd!
Door labranwk
#91130
Linda en Diesel schreef: Als ik zo eens een aantal bericht op barfplaats lees raak ik steeds meer overtuigd.
Maar we hebben nog een halve ton vol met brokken? Kan ik deze dan als beloning geven bij de trainingen of is het beter om daar toch wat anders voor te doen?
hihi miss werkte mn tip ;) ik kreeg barfplaats van Ine en nu krijg jij deze link weer van mij lol. Ik hoop dat je dit idd weet te overtuigen en dat Diesel zich hierna een stuk beter gaat voelen :D
Door Linda en Diesel
#91133
Ik ben overtuigd, nu Maurits nog.
"wat nou vlees, brokken is veel makkelijker" zal hij wel zeggen. Maar dit keer sta ik ster gemotiveerd dankzij jullie.
Door labranwk
#91176
Linda en Diesel schreef: Ik ben overtuigd, nu Maurits nog.
"wat nou vlees, brokken is veel makkelijker" zal hij wel zeggen. Maar dit keer sta ik ster gemotiveerd dankzij jullie.
wat nou vlees? Omdat het veeeeeel gezonder is voor je hond! brokken is makkelijker: behalve als je er s nachts weer is uit moet wegens hond met diarree ;D
Top dat je gemotiveerd bent ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door