Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#907950
dit is een kruiden middel een ontworming middel.
Is er iemand die hiermee bekend is of ervaring ermee heb?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#907976
Ik ken het uit lezingen. Heb er geen ervaring mee. Het is ontwikkeld voor paarden en ik weet niet of het voor honden ook goed werkt. Voor zover ik weet is daar nog geen onderzoek naar gedaan. En er zitten best wel heftige kruiden in.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#908133
Ik ben Pauline en vraag even wat namens Connie die nu naast me zit:
op de website wordt er een dosering aangegeven voor honden, paarden en schapen (zelfs voor kippen).

Tannetje... zou jij het afraden of is het het proberen waard?
Door conleeuw
#908247
Hitam schreef: Volgens mij is het wel het proberen waard.
Ok, mijn honden hebben nu geen wormen, maar... indien het ooit nodig is, dan ga ik dit proberen ;) en zo ja, dan laat ik het wel weten of het heeft gewerkt of niet
Gebruikersavatar
Door Nitus
#910234
Het schijnt ook beter te werken als je het op het juiste moment geeft (afhankelijk van de maanstand).
Heb dit middel een hele tijd geleden gezien op een seminair oid. Ben toen erg geschrokken van de prijs, maar zie dat die nu een heel stuk naar beneden is gegaan, da's gunstig, meestal gaat dat andersom ;).
Dus mochten ze hier wormen krijgen, dan lijkt me dit idd een goed alternatief.
Gebruikersavatar
Door pike
#910480
Ik heb de info gelezen en moet zeggen, het spreekt mij ook wel aan. Opvallend vind ik dat er Kleefkruid in zit, ik heb hier al een paar keer gelezen dat er honden zijn die dat eten.
Door vagebond
#911941
Ik heb het al een paar keer gebruikt voor de paarden. het werkt goed. Na de 1e keer ontwormen met verm-x kreeg ik een gedeelte vergoed voor mestonderzoek. Ook vorig jaar na een verm-x kuur een mestonderzoek laten doen bij 1 paard. Dat was ook goed. Ik heb begrepen, dat was toen, dat je honden en katten elke dag zo'n ontwormsnoepje moet geven.
Door evds
#911971
Ik heb wat info opgezocht over Verm-X voor schapen. Het onhandige is dat je de dieren weken achter elkaar dagelijk een portie binnen moeten krijgen. Eigenlijk ondoenlijk voor schapen die in de wei lopen uitsluitend op gras leven en dus niet worden bijgevoerd.

Verder zijn de kosten aanzienlijk 1.99 euro per schaap per maand. Dat loopt erg op bij een kudde.... Ik ga het wel in de gaten houden voor mijn evt. biologische begrazingsproject.
Door vagebond
#912509
Ja, bij de paarden ben je ook een paar dagen bezig. De chemische ontwormspuiten stop je 1x erin en klaar is kees. Maja, ik ga dit voorjaar toch weer met de verm-x ontwormen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door