Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#909932
ik zie dat de eendenkarkassen van Herby 1200 gram wegen.
Geven jullie die aan 1 stuk aan je (grote) hond ?
Door Lizzy
#909934
Ik haal ze niet bij Herby maar de karkassen die ik heb wegen ook ruim een kilo. Ik geef ze aan 1 stuk ja.
Door K@rin
#909937
Lizzy schreef: Ik haal ze niet bij Herby maar de karkassen die ik heb wegen ook ruim een kilo. Ik geef ze aan 1 stuk ja.
en krijgen ze dan ook nog wat anders die dag ?
Door Lizzy
#909942
K@rin schreef: en krijgen ze dan ook nog wat anders die dag ?
Nou, meestal niet want ik vind ruim 1 kilo per maaltijd voor mijn honden wel genoeg. De karkassen die ik heb bevatten trouwens zoveel vlees, vlees bijvoeren is niet nodig. Ik weet niet hoe dat met de Herby karkassen zit, maar 1 blik erop werpen en je ziet hoeveel vlees/bot de karkassen zijn en als er veel vlees aan zit, kan dit prima.
Door K@rin
#909947
Lizzy schreef: Nou, meestal niet want ik vind ruim 1 kilo per maaltijd voor mijn honden wel genoeg. De karkassen die ik heb bevatten trouwens zoveel vlees, vlees bijvoeren is niet nodig. Ik weet niet hoe dat met de Herby karkassen zit, maar 1 blik erop werpen en je ziet hoeveel vlees/bot de karkassen zijn en als er veel vlees aan zit, kan dit prima.
Ja, daarom vraag ik dat ....
Als het alleen maar bot is, dan zullen mijn Pyrs niet blij zijn  :-X
Ik zal eens navragen.
Door pallas
#909950
Herby heeft mij laast deze eendkarkassen geleverd. zie foto ander topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 511.0.html

Volgens mij heeft hij deze nu ook weer in de prijslijst staan.
Heel veel vlees, maar ook veel vet. Laatst heb ik ze incl. vel gegeven , maar ze zijn enorm aan het ruften geslagen (op de verjaardag vna mijn man met héél veel visite :-X )
Door Cindy de Wolf
#909957
Lizzy schreef: Nou, meestal niet want ik vind ruim 1 kilo per maaltijd voor mijn honden wel genoeg. De karkassen die ik heb bevatten trouwens zoveel vlees, vlees bijvoeren is niet nodig. Ik weet niet hoe dat met de Herby karkassen zit, maar 1 blik erop werpen en je ziet hoeveel vlees/bot de karkassen zijn en als er veel vlees aan zit, kan dit prima.
Om je een idee te geven, de eendenkarkassen van Herby zijn minstens even goed bevleesd als de parelhoenkarkassen van Halimas. Dus zeker zeer goed bevleesd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#909974
dit zijn wss ook de karkassen waar de koppen nog aanzitten, en die worden hier niet zo prijs gesteld :-[
Verder zijn ze idd goed bevleesd
Door pallas
#910095
trimsalon schreef: dit zijn wss ook de karkassen waar de koppen nog aanzitten, en die worden hier niet zo prijs gesteld :-[
Verder zijn ze idd goed bevleesd
er zitten bij mij geen koppen aan , wel het nekvel.
Door Mevroi Kruim
#910128
Bij de eendkarkassen die ij van Herby kreeg zit de nek er nog aan maar geen kop. Er zit ook behoorlijk wat vlees aan en vet op de kont. De organen zitten er deels ook nog in.
I hak ze met mijn bijl in 2 delen en die helft is dan een maaltijd voor een hond.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#910416
Hier hebben ze pas geleden ook ieder een helft gegeten.
Er zat best veel vlees aan en idd. ook aardig wat vel. Ze vonden het heerlijk en hebben er verder geen last van gehad (in de vorm van ruften)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door