Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Do
#908422
als ik naar een wedstrijd ga, ze kunnen me toch niet verplichten om vaccinatie boekkje te laten zien?
ik bedoel dat kunnen ze me verplichten maar ze kunnen me niet verplichten om te enten zoals hun zeggen?

als ik naar het buitenland ga is de enige verplichte enting alleen Rabbie
Gebruikersavatar
Door pike
#908565
Doorgaans staat op de inschrijfformulieren een batterij voorwaarden en daarbij staat ook dat bepaalde entingen verplicht zijn. Dus als je dat formulier invult en tekent ga je daar mee akkoord.
Door Mevroi Kruim
#908567
Do schreef: als ik naar een wedstrijd ga, ze kunnen me toch niet verplichten om vaccinatie boekkje te laten zien?
ik bedoel dat kunnen ze me verplichten maar ze kunnen me niet verplichten om te enten zoals hun zeggen?

als ik naar het buitenland ga is de enige verplichte enting alleen Rabbie

Ik denk dat je er zonder de gevraagde entingen niet inkomt eerlijk gezegd.
Nee, ze kunnen je niet dwingen om te enten maar ze kunnen je wel de toegang tot hun wedstrijd ontzeggen met een niet correct ingeeente hond.
Door Do
#908635
Kruimel schreef: Ik denk dat je er zonder de gevraagde entingen niet inkomt eerlijk gezegd.
Nee, ze kunnen je niet dwingen om te enten maar ze kunnen je wel de toegang tot hun wedstrijd ontzeggen met een niet correct ingeeente hond.
maar toch niet met een correcte getiterd hond?
Door Mevroi Kruim
#908697
Do schreef: maar toch niet met een correcte getiterd hond?
Dat hangt van de wedstrijdorganisatie af, of ze titeren accepteren. En voor zover ik weet kun je kennelhoest niet titeren.
Door oebaya
#908795
Nu vallen verenigingen en wedstrijden niet onder het honden- en kattenbesluit, maar als je daar onder valt (pensions, handelaren, fokkers, asiels), dan hoef je alleen maar te enten voor hondenziekte en parvo.
De kennelhoest waar pensions altijd om vragen staat er niet eens in.
Zou het besluit eens van het internet halen en de dames en heren van dergelijke organisaties laten zien.
Misschien worden ze dan wakker.
gr.
Nicolette
Door Do
#908805
waar mij omgaat is eigelijk of er ergens een officieel dodument is waar zwart op wit staat wat de echte verplichte dingen zijn
kijk iedereen kan zijn eigen regels maken maar is dat wettelijk bepaald?
kan me een wedstrijd controluer me verplichten om naar huis te gaan omdat mijn hond niet geent is zoals hij/zij wilt?

een wedstrijd controlur is niet van een vereniging
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#908807
Wordt er wel eens gecontroleerd dan op jachtwedstrijden?
Bij behendigheidswedstrijden wordt er nooit gecontroleerd.

Ik denk dat als het in de voorwaarden van een wedstrijd staat, je daar zelf mee accoord gaat op het moment dat je je inschrijft.
En dat ze je dus dan ook van de wedstrijd kunnen uitsluiten als blijkt dat je je niet aan de regels houdt.

Op frisbee wedstrijden wordt wel eens gecontroleerd.
Ik heb geen idee wat ze doen als het niet correct is in hun ogen.
Maar ze controleren dan alleen de deelnemende honden.
Ieder ander mag zonder enige controle met zijn hond het wedstrijd terein op. :-\
Zowel bezoekers als andere honden die je zelf meeneemt.
Heel erg krom!
Door oebaya
#909280
Do schreef: waar mij omgaat is eigelijk of er ergens een officieel dodument is waar zwart op wit staat wat de echte verplichte dingen zijn
kijk iedereen kan zijn eigen regels maken maar is dat wettelijk bepaald?
kan me een wedstrijd controluer me verplichten om naar huis te gaan omdat mijn hond niet geent is zoals hij/zij wilt?

een wedstrijd controlur is niet van een vereniging
Wettelijk is er, zo lang je niet onder dat honden- en kattenbesluit valt, geen enkele verplichting. Dat maakt het zo vervelend, want nu kan elke organisatie zijn eigen regels stellen.
Doe je niets aan, daar ben je aangebonden als je lid wordt.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door *Monique
#909341
ik vind dit wel een goede vraag want ik zit hier zelf ook mee. Tannetje heeft wel in de boekjes vermeld dat ze getiterd zijn. Maar mocht ik ooit gecontroleerd worden dan weet ik ook niet wat de rechten/plichten zijn. Maar zoals Sanjo al zegt, op behendigheidswedstrijden word (bijna) nooit meer gecontroleerd. Steeksproefsgewijs.....
Maar ik ken mezelf, en heb altijd het toeval dat ik altijd "de steekproef" ben :o
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door