Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#908080
Balou is altijd al een goede/ snelle eter geweest maar gisteren spande de kroon:
600 gram geitenribben (een behoorlijk groot stuk dus) werd binnen 10 minuten compleet verorberd!
Een bak geitenvlees met groentemix ging eergisteren in precies 10 seconden naar binnen.
Hij heeft nu al 2 nachten dat hij zich 's nachts meldt omdat hij diarree heeft.
Zou hier een verband tussen zijn, en is het uberhaupt een probleem als hij zo snel eet?
Door Daphne
#908084
Rovanna schreef: Ik heb hier ook een hond die vreselijk snel eet maar als gevolg daarvan nooit diaree heeft.
Toevallig je Malamute, dat het 'm daarin zit?  ;)
Balou is kruising herder x Malamute....
Ik weet ook niet of de diarree verband houdt met snel eten. We barfen al bijna 2 jaar of zo en de diarree is van de laatste paar dagen, de keren dat ie dat gehad heeft zijn op 1 hand te tellen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908085
Daphne schreef: Toevallig je Malamute, dat het 'm daarin zit?  ;)
Balou is kruising herder x Malamute....
Ik weet ook niet of de diarree verband houdt met snel eten. We barfen al bijna 2 jaar of zo en de diarree is van de laatste paar dagen, de keren dat ie dat gehad heeft zijn op 1 hand te tellen.



Nee hoor mijn Malamute eet juist heel rustig en beheerst. Het is dat vreetmonster van een Labrador die vrijwel alles zonder kauwen doorslikt. Het is eng gewoon :(
Door Daphne
#908087
Rovanna schreef:
Nee hoor mijn Malamute eet juist heel rustig en beheerst. Het is dat vreetmonster van een Labrador die vrijwel alles zonder kauwen doorslikt. Het is eng gewoon :(
Inderaad eng. Daarom houden we hem altijd in de gaten tijdens het eten.
Hij zou toch eens moeten proeven, gezien het feit wát er allemaal op het menu van onze honden staat. Menig restaurant heeft dat niet op de kaart staan (kwartels, hertenvlees, struisvogelvlees enz. enz.)  :D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908096
Daphne schreef: Inderaad eng. Daarom houden we hem altijd in de gaten tijdens het eten.
Hij zou toch eens moeten proeven, gezien het feit wát er allemaal op het menu van onze honden staat. Menig restaurant heeft dat niet op de kaart staan (kwartels, hertenvlees, struisvogelvlees enz. enz.)  :D
Nou het is hier zo dat ik de bakken met eten buiten zet. Vervolgens moet ik dan vliegensvlug naar binnen want anders glipt Rover (de lab) achter mij langs naar binnen omdat hij liever zijn eten in zijn mand opeet. Maar dat heb ik dan weer liever niet ;D Dus snel de deur dicht en als ik dan mijn bakkie met koffie pak is hij vaak al klaar. Oke met geitenrib of zalmkop duurt het iets langer maar zeker nooit 10 minuten :o
Door Happy Tail
#908156
das lang zeg 10 minuten...
dat redden we hier nooit, behalve met een lamskop.
vooral als er hap slik weg werk is, zoals alleen penslappen, dan is het 3 nano seconden.
Als je hond nu ineens diaree heeft en al jaren daarvoor gebarft zonder, lijkt me het geen verband te hebben. Ik weet dat er weer iets heerst onder de honden, dus wellicht gewoon een virusje.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#908168
Nou ik heb hier een teckel die ook 300 gram geitenrib in 2 minuten weg kauwt.....

Denk idd dat het snelle eten niet met diarree te  maken heeft, had ie het wel eerder gehad. ;)
Door Daphne
#908266
Bedankt, het bevestigd ook een beetje wat ik al vermoedde. Namelijk dat het niet direct verband zou houden met het snelle eten.
Maar dat snelle eten wilde ik toch een keer onder de aandacht brengen. Vooral de lange stukken geitenrib die zooo snel naar binnen gaan vind ik verbazingwekkend. Maar fijn om te horen dat het dus helemaal niet zooo snel is als ik denk  ;) In verhouding tot sommigen hier is Balou wellicht zelfs een langzame eter... :P
Door hellenbanjerbo
#908561
ha daphne, er heerst inderdaad wat onder de honden (en onder de mensen ) . heb al veel klachten gehoord over diarree. honden zijn er verder niet ziek van dus kijk het maar even aan. tjs, dat urenlang genietend kauwen kenik hier ook niet hoor. alleen maar bij een lamskop.
Door tiny
#909118
Hier reageren ze niet zo goed op geit. Dat wordt dan al gauw een diareedrama. Misschien omdat het wat vetter vlees is. Ik heb het maar van het menu geschrapt. :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door