Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#905344
Ik voeg zalmolie toe omdat ze niet zo vaak zalm krijgen, enkel uit blik.
Daarnaast af en toe primeval gelatinaat omdat wandor iets met zijn nek/rug heeft, wat misschien erfelijk is waardoor yindra daar ook gevoelig voor zou kunnen zijn omdat ze beiden dezelfde moeder hebben.
#905346
Hier krijgen ze geen extra supplementen. Ze hebben een menu waar ze het prima op doen. In het verleden hebben ze wel eens een chlorellakuurtje gehad of probiotica bij een paar dagen wat slappere poep.
#905351
Ik geef zalm- of visolie, omdat ze niet elke week vis eten en zeewier.
Op dit moment even Chlorella omdat bij de reu zijn vacht niet goed terug kwam uit zijn rui.
Meer niet eigenlijk.

Groetjes Trudie
Door Daphne
#905365
Laura2004 schreef: Ik geef visolie.
Geef je visolie omdat je ook weinig vis voert of sowieso? Balou krijgt namelijk ongeveer 1x per week vis (zalmkop of sardines), is zalmolie dan nog een welkome aanvulling of teveel van het goede??
Door Nynke
#905380
ik geef visoolie omdat ze weinig vis eten, daarnaast krijgt Gunnar brandnetel i.v.m. zijn hoge ureumgehalte en krijgen ze alledrie elke dag  een half theelepeltje van een mengsel van gemalen eierschalen, zemelen en sesamzaad.
Door Laura2004
#905386
Daphne schreef: Geef je visolie omdat je ook weinig vis voert of sowieso? Balou krijgt namelijk ongeveer 1x per week vis (zalmkop of sardines), is zalmolie dan nog een welkome aanvulling of teveel van het goede??
Ik geef visolie, omdat ik niet al te vaak vis voer. Bij Ziggy valt het niet helemaal goed en Kai waardeert het niet echt. Ze krijgen dus af en toe een blikje vis.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#905392
Hier krijgen ze zeewier (3 x per week een eilepel), zalmolie (alleen voor de vachtwisselaars), gemalen alfalfa/pompoenpitten/sesamzaadjes(1 x per week een eilepel). 10+ krijgt 1x per week een schepje vit.min. complex van de Groen Os erbij.
Door Lizzy
#905432
Heel af en toe wat zeewier, met regelmaat chlorella/spirulina en gemalen rauwe noten en pitten, maar of je dat echt als supplement wil zien weet ik niet. Brutus krijgt af en toe multivitamines.
Gebruikersavatar
Door pike
#905488
Ze krijgen zeewier (2 á 3x per week 1 theelepel) omdat het veel vitaminen en mineralen bevat en goed is voor het pigment, en knoflookgranulaat (een snufje, in principe dagelijks maar dat vergeet ik soms nog wel eens) omdat ze verse knoflook in de groentemix niet lusten. Verder niets.
Laatst gewijzigd door pike op di 29 jan 2008, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door