Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door GardAlb
#87223
Beste allemaal,

Ik heb me vandaag aangemeld op het forum en ben meteen enthousiast.

Heb gelijk kipkarbonades gehaald voor de poes en dat was een groot succes.

Ik vroeg mij alleen gaandeweg af of ze dat vrij dikke bot wel op kon eten in zn geheel. Ze leek er zelf niet echt moeite mee te hebben maar heb het toch voor de zekerheid weggenomen :-\ was ze niet blij mee...

Wat voor botten kunnen katten eten? Of weten ze dat instinctief? Kun je ze bijvoorbeeld een hele kip geven bij wijze van spreken dan... lijkt me een beetje veel in één keer.

Ik wacht in spanning op antwoord.

Vriendelijke groeten Bob.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#87373
Als je kat de kippen botten opeet lekker laten eten,als ze het niet weg krijgt stopt ze er van zelf mee.

Welkom op de barfplaats trouwens,wat krijgen je katten verder nog te eten?
Door GardAlb
#87703
Hoi Silvia,

Bedankt voor het welkom.

Heb haar vandaag opnieuw een kip karbonade gegeven, ze heeft hem met bot en al opgegeten... Ze leek het erg makkelijk weg te krijgen.

Kan ik haar ook bijv. een kippepootje geven?

Verder eet ze ook nog Hill's Feline R/D, is voor katten met overgewicht. Dat krijgt ze nu al zo'n twee jaar. Ze krijgt dit nog steeds omdat het nogal een veelvraat is... Als ik haar minder voer geef blijft ze de hele dag zeuren.

Ze heeft op het moment last van kale plekken in haar vacht, vooral op haar voor en achter pootjes. Zodoende ben ik gaan zoeken op internet om een eventueele oorzaak te vinden. Van het een kwam het ander en opeens kwam ik op barfplaats terecht. Het sprak me direct erg aan. Wil haar nu ook over gaan zetten op natuurlijk voedsel, lijkt me nu eigenlijk niet meer dan logisch...

Zodra ik voor mezelf een beetje heb uitgevogeld hoe en wat ze moet hebben ga ik er mee beginnen. Geef haar nu alvast een beetje rauw vlees met botten om haar te laten wennen. Ze vond het heerlijk dus ik denk niet dat de overgang een al te groot probleem wordt.

Groeten Bob
Laatst gewijzigd door GardAlb op di 27 apr 2004, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door GardAlb
#90276
Dat is een goed idee inderdaad...

Had ik nog niet eens aan gedacht :-[

Ga er zo snel mogelijk mee beginnen.

Groeten Bob.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#90401
Laat even weten hoe het gaat,want vooralsnog is het willen eten nog het grootste euvel bij die kieskeurige spookjes ;)
Door GardAlb
#90599
Nou gister voor het eerst Duck compleet gegeven...

Altans geprobeerd. Hoeft mevrouw natuurlijk niet...

Nadat ik er een beetje zalm uit blik bij heb gedaan heeft ze er de helft van gegeten, de andere helft zat vanochtend nog gewoon in dr bakje.

Ga nu maar eens informeren of de DSZ bij ons in de buurt ook Prins kan bestellen. Kijken of dat beter gaat. Zo niet ben ik bang dat ze aan Duck moet gaan wennen.

Is Duck trouwens van een goede kwaliteit??? En is het niet alleen voor honden???

Groeten Bob.
Door poesiemauw
#90603
GardAlb schreef: Nou gister voor het eerst Duck compleet gegeven...

Altans geprobeerd. Hoeft mevrouw natuurlijk niet...

Nadat ik er een beetje zalm uit blik bij heb gedaan heeft ze er de helft van gegeten, de andere helft zat vanochtend nog gewoon in dr bakje.

Ga nu maar eens informeren of de DSZ bij ons in de buurt ook Prins kan bestellen. Kijken of dat beter gaat. Zo niet ben ik bang dat ze aan Duck moet gaan wennen.

Is Duck trouwens van een goede kwaliteit??? En is het niet alleen voor honden???

Groeten Bob.
duck is eigenlijk alleen voor honden.ik heb dit tijdelijk aan mijn katt4n gegeven om ze aan de smaak van vers te laten wenne,toen kregen ze ook nog wel gedeeltelijk brokken.ze waren trouwens niet echt weg van duck.het vlees van prins vonden ze een stuk lekkerder.
Door ine
#90606
Hoi Bob, in Purmerend zit een verkooppunt van Bibi, misschien iets om in je achterhoofd te houden?
Als het te ver is, is er misschien iemand in jouw buurt, die het daar ook haalt en het voor je mee kunt nemen.
Door GardAlb
#90633
Ga eerst even kijken of ik bij mij in de buurt Prins kan krijgen. Dit is namelijk op loop afstand.

Anders is Purmerend zeker een goede optie. Heb een auto tot mn beschikking dus dat is geen probleem.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken :)
Ben blij dat er meer mensen zijn die het beste voor hun dieren willen...

Groeten Bob.
Door GardAlb
#92217
Nou de dsz bij mij kan of wil geen Prins bestellen. Dat terwijl ze wel op de Prins website staan???

Ga nu in Purmerend Bibi halen.

Heb ook het boek "BARF Diet for cats and dogs" besteld bij Bol.com. Dus ga binnenkort ook zelf aan de slag.

Ben er achter gekomen dat je bij Ranzijn in Alkmaar ook muizen, ratten en zelfs konijnen kan bestellen(ingevroren). Deze zijn wel grootgebracht op bix, dus misschien niet echt gezond... Wel iets om over na te denken.

Probeer er ook achter te komen waar de kippen en kalkoenen van Friki mee worden gevoerd, zit namelijk een slachterij bij mij in de buurt met een eigen winkeltje.

Voorlopig krijgt mn katje dus nog even Duck aangevuld met kippevleugeltjes, kippelever, kippemaagjes, lamshart, sucadelapjes, zalm uit blik en eierdooiers van de supermarkt.

De Duck gaat er nu trouwens goed in, geen probleem meer dus... Hoef ook geen zalm meer toe te voegen.

Voorbeeldige eter dus eigenlijk ;D

Groeten Bob.
Laatst gewijzigd door GardAlb op do 06 mei 2004, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door petra1717
#1603315
Hallo

Ik geef mijn kat kippennekken, kippenvleugels en kuikens. Ik wil morgen bibi vlees halen in adam. DIt is vlakbij mijn werk.
Maar ik zag in jouw reactie dat er ook een bibi verkoop zit in purmerend. Wat is de straat daarvan?

Groeten
Petra1717
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door