Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lette
#901776
Wanneer gaan jullie beginnen met het afspenen van pups?
Ik heb hier nu een nest border collies liggen van 2 weken oud.
Ze gaan bibi in comibinatie met barf krijgen hier in het nest.
En wanneer kun je eigenlijk de warmtelamp weghalen?
Door Lizzy
#901784
Van de warmtelamp weet ik niet maar ik weet wel dat je pups beter geen vlees kunt geven totdat ze 4 weken oud zijn. Pas als ze 4 weken zijn, dan pas Bibi of gemalen vlees gaan geven. Tot 4 weken kun je ze bijvoeren met puppymelk, indien nodig.
Door Lette
#901918
Dank je wel, nou dan gaan we nog even 2 weken wachten.
Als iemand het mischien wel weet van de warmtelamp graag
Gebruikersavatar
Door Angelique
#902019
Lette schreef: Dank je wel, nou dan gaan we nog even 2 weken wachten.
Als iemand het mischien wel weet van de warmtelamp graag
Wat de lamp betreft is dat ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Vaak kan de lamp nu al overdags uit of een standje lager. Vaak even een kwestie van proberen. Liggen de pups nog stief met z'n allen onder de lamp, dan hebben ze behoefte aan die warmte. Liggen ze verspreid, zover mogelijk van de lamp vandaan, dan willen ze eigenlijk zeggen dat die wel uit kan.
Door Lette
#902155
Dank je wel, nou ze liggen vrij verspreid door de werpkist heen. Dan ga ik in ieder geval overdag hem uitzetten en dan even kijken hoe de pups het daar opdoen.
Door 1eboa
#902179
Wij geven puppies nooit puppylac of i.d, alleen zouden we het doen wanneer bij een groot nest de moeder het niet meer aan kan. Onze methode is met 3 weken beginnen 1  balletje gemalen vlees per dag, dat in 1 week opvoeren naar meerdere keren, met 4 weken eten ze al uit een bakje. Wel voeren we de teef met veel calorierijk voer, dus rundervet of roomboter bij. De puppies bijvoeren met Duc gaat ook prima, maar voor de geboorte al wat kilootjes gemixed vlees malen is prima bevallen. De moeder gaat zelf het aantal keren voeden zelf afbouwen, ook zijn er teven die het na 4 weken niet meer doen. Ons advies is ook geef met 2,3,4 en 6 weken een goede wormenkuur. Onze pup is nu 11 weken barfen is nog lastig, maar ze heeft een hulpje van haar moeder, die gooit nog een regelmatig haar maaginhoud voor haar uit. Hoeveel puppies zijn er?
Door Lette
#902785
We hebben 6 pups, we gaan wel gewoon wat uitproberen. Ik had vanmorgen voor het eerst de lamp uitgezet en spontaan ging het hele zootje bij elkaar liggen. Ik heb hem toen maar gelijk weer aangezet
Door marsieyenna
#902887
Ik zet de lamp meestal na een week overdag al uit.
De pups kruipen dan lekker bij elkaar en de moeder blijft dan ook in de kist.
Als de lamp aanblijft gaat de moeder het vaak te warm krijgen en wordt erg hijgerig.
Als de pups verspreid liggen denk ik dat het te warm is.
S'nachts blijft de lamp in de winter wel aan, in de zomer korter.

Marijke
Door jette
#903104
ik heb een dimmer voor gewone lampen tussen de stekker van de warmtelamp ,zo kun je warmte regelen en met een graad per dag omlaag.Een voordeel is ook dat het heel geleidelijk gaat en zo'n ding kost maar een paar euro.Drea
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door