Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flatcoat4ever!
#898170
Nu ben ik jaren geleden gestopt met GFmix, omdat ik er bergenwerk van had en Flash alle moeite deed om het vooral NIET op te eten  >:(
En kan niet zeggen dat ie 't slecht doet zonder

Nu was ik vanmiddag bij de Appie en daar waren van die flesje Knor Vie sterk afgeprijst, nu kan ik vanuit de lappenmand zelf wel een extrabooster vitaminen gebruiken en heb dat dus meegenomen, nu bedacht ik zou dit wat zijn om toch wat vitaminen in mijn maatje te krijgen??
Wat vinden jullie ervan?
Door dorinekok
#898208
haha, het past natuurlijk niet echt binnen de natuurlijk manier van voeren die Barf voorstaat. Maar mijn zegen heb je :D
Wel even kijken op de ingrediëntenlijst!
Door 202Spots
#898501
Het is waarschijnlijk verhit geweest, of zoals het op de website zegd, met gewoon thuis  koken van groentes verlies je ook vitamine...(of zoiets...de site werkte niet mee toen ik 't opnieuw wilde opzoeken :-\)
Maar persoonlijk geef ik liever rauwe vers gepureerde groentes. ;)
Door DaisyD
#898611
Ik heb ze zelf een aantal keer genomen, maar ik vind er teveel conserveermiddelen in zitten. Mijn maag gaat altijd in protest als ik iets eet waar teveel van die zooi in zit. Voor een keertje kan het geen kwaad (aansterken als je in de lappenmand zit) maar gewoon een groenteprakje is veel gezonder. Mijn hond vind het altijd lekker als die wat groentenrestjes krijgt uit de pan. Dat is in ieder geval beter dan geen groente, het gaat tenslotte om de vezeltjes.

Groetjes Daisy
Door Boefke
#898694
Ik zou het niet standaard als onderdeel van het menu toevoegen, maar zo nu en dan is prima. Ik geef ze ook wel eens vruchtensap of groentensap als ik dat toevallig heb staan. (maar dan niet met suiker toegevoegd en conserveermiddelen ed, maar dat drink ik zelf ook niet.)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#898712
Ik heb laatst op mijn werk een cursus over vitaminen en vitaminenpreparaten  gehad van een dietiste.(ging dus over voeding voor mensen)
Zij gaf aan dat je zo'n product best af en toe kon gebruiken, maar dat het absoluut geen volwaardige vervanger is van verse groenten en fruit.
Zowiezo mis je in sap een belangrijk gedeelte van de voedingsstoffen die wel in de gehele groente en fruit zit.
Verder zitten er vaak maar een beperkt aantal groente en fruitsoorten in een dergelijk produkt. Meestal betaat het voor een groot deel uit tomaten, wortel en appelsap.
Maar kwaad kan het dus niet.
Inderdaad wel goed etiketten lezen, of er suiker of conserveermiddelen zijn toegevoegd.
Door Flatcoat4ever!
#898778
Nou ik vind het niet lekker in iedergeval + kreeg er maagzuur van!, en Flash beliefde het ook niet ben ik blij dat ik maar 1 zo'n verpakking met 3 flesje heb gekocht, 2 zijn reeds gleegd in de gootsteen, is het toch nog duurkoop geweest ondanks dat 't flink afgeprijst was.
Bedankt voor jullie antwoorden, komt wel zo'n beetje overeen met wat ik zelf had gedacht, maar nooit verkeerd er met meerdere over te brainstormen
Door dorinekok
#899428
ha ha, ik dacht dat je het misschien al uitgeprobeerd had en je nu afvroeg of het wel kon. Als Flash er ook niks aan vindt dan moet je het zeker maar niet meer geven want dan schiet het zijn doel voorbij. Het zou trouwens wel lekker makkelijk geweest zijn... Toch maar weer pureren dan.
Door Lizzy
#899520
Ik zou zelf in jouw geval de restjes van mijn eigen groentemaaltijd aan de honden geven. Kost je geen extra tijd en honden vinden gekookte groente vaak wel lekker. Denk dan aan andijvie, witlof, broccoli, wortel, bietjes, snijbootjes, sperzieboontjes, etc. Handje extra kopen, kort koken en geven. Gemengd met vlees of orgaanvlees.
Door Chubby
#899597
Bij de Jan Bruijns/ Dirk vd Broek/ Bas vd Heijden heb je glazen flessen met puur fruitsap zonder toevoegingen. Ze zijn maar kort houdbaar, maar zeker de moeite waard want echt ontzettend lekker!

Je hebt er ook smoothies van, met yoghurt.

Zal eens kijken of de hond dit ook jummie vindt  ;)
Door Flatcoat4ever!
#899779
De enige keren dat ik Flash zover krijg groente te eten is als ik gehakt heb daar kan ie het niet van af schudden.
Hij is echt kampioen in om groenten heen eten of als het aan 't vlees geplakt zit het er eerst door flink 'dood'schudden er af te krijgen, en je wilt niet weten wat voor zooi dat in de keuken geeft. :o >:(

Uiteraard krijgt ie daarom wel eens gekookte groenten of het nat er van als drinken, maar euhhhh dan wel graag wat boter of jus er over anders smaakt het nog naar groente  :(, toch hou ik hééééél veel van hem  :-*
Door Minna
#899786
Groenteprut mengen met wat gemalen pens zoals van smuldier? Goedkoper dan gehakt.... ;) en vaak ook nog smakelijker volgens de hond dan!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#900718
Ik gebruik ook meestal smuldier-compleet om de groentemix door te mengen, soms wat anders wat gemalen is, en zo doe ik het met de vis ook, op deze manier gaat alles schoon op.
Door tieneke
#900793
Zelf zou ik deze houdbare meuk dus zeker niet geven.
Ik zou liever niets geven in dit geval.
Door Flatcoat4ever!
#900895
Het 'niets' geven is ook wat ik eigenlijk de afgelopen 2 jaar doe, hihi als het op GFmix aankomt dan.... verder krijgt ie genoeg!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door