Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Billie
#897932
De dames zijn sinds twee dagen terug van de kennels en praten inmiddels weer tegen me  ;D, maar Ms Parker heeft nu al twee avonden haar eten uitgespuugd. 
Omdat ze in de kennels was weet ik niet of ze het daar ook gedaan heeft; voordat ik weg ging was er niets aan de hand.  De kennel eigenaar weet van niets. Ik dacht dat het te klein was om grof te zijn, dus heb ik het fijner gesneden, maar dat helpt ook niet. 
Ze krijgen twee keer per dag eten en ik hebben in de kennels mijn klaargemaakte paketjes gehad. 
s'Morgens heeft ze nergens last van; alleen haar avondmaaltijd komt er uit.  Ik verdeel hun maaltijden in even porties. 
Ze legt het na ongeveer 10 minuten op het tapijt en smult er een tweede keer van.....ik kijk wel een andere kant op.
Ze is ook meer gaan drinken, maar dat deed ze al voordat ik weg ging.
Verder is ze blij en opgewekt. 
Is er iemand die me advies kan geven?
Door Lizzy
#897951
Wacht even hoor, ze eet 's avonds haar eten op maar braakt het uit en eet het daarna weer op en 's morgens doet ze dit niet? Wat geef je haar 's morgens en wat geef je haar 's avonds? Is het eten dat je 's avonds geeft wel goed op kamertemperatuur of misschien te koud?
Gebruikersavatar
Door Billie
#897973
Ik moet toegeven; het is een raar verhaal.
De maaltijd is s'morgens en s'avonds gelijk (een maaltijd in tweeen verdeeld)en als een van de twee kouder is, is het het ontbijt. 
Door Lizzy
#898018
Wat gek. Is het een idee om eens 1 keer per dag te gaan voeren? Kijken wat er dan gebeurd?
Gebruikersavatar
Door Billie
#898023
Ja, natuurlijk is een keer per dag mogelijk, maar dat zou dan s'morgens moeten omdat ze dan niet braakt; zit ik wel de hele avond met twee honden die willen eten en ze willen het graag nu....
Dat is ook de reden dat ze 2 maaltijden krijgen, meer rust in de tent. 
Maar is het niet ook zo, dat als ze haar 300 gr per dag in een krijgt, het het probleem in theorie, groter wordt?  Meer in een keer te verteren.  Of zou het kunnen zijn dat haar maag een keer rust moet krijgen en ik haar moet laten vasten?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#898034
ik heb m'n honden voorheen ook 2 keer per dag eten gegeven en sinds kort 1 keer, ik moet zeggen het bevalt prima!
Ze hebben 2 dagen s'morgens om eten gevraagd en daarna al niet meer!
Wel geef ik ze tussen de middag een eitje of wat joghurt of karnemelk anders gaan ze gal spugen, maar ze eten braaf s'avonds alles op en er wordt niet meer tussendoor gespuugd, daar hadden ze hier ook een handje van en waardoor dat kwam......................?
ellen
Door dorinekok
#898528
heeft ze vanavond weer over gegeven?
Gebruikersavatar
Door Billie
#898911
Ze heeft alles na ongeveer 4 uur uitgespugd.  Ik heb haar later een paar stukjes pens gegeven en dat ging goed.  Een paar uur later nog een paar stukjes en dat is er ook ingebleven.  Ik denk dat ik hele kleine beetjes ga geven vandaag en als het niet beter gaat morgen naar de Da. 
Zou het de sprotjes kunnen zijn?  Ze waren erg vers en zagen er heerlijk uit, maar zou dat kunnen?  Sophie heeft nergens last van en die zou toch ook ziek zijn als het een griepje (of zo iets) is? 
Door Chubby
#898914
Hoe is de dag qua aktiviteit ingedeeld?

Misschien eet ze "onrustiger" na een drukke dag dan na een rustige nacht?
Gebruikersavatar
Door Billie
#899071
Ja dat zou kunnen; ik zie wel dat ze s'avonds meer schrokt dan s'morgens.  Ze heeft een paar uur geleden een platgeslagen kippenpoot gehad en dat zit er nog in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door