Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ine
#896964
Na de show in Wijchen heb ik hier alle honden ziek gehad, allemaal kennelhoest. Daarna volgden de 2 honden van een vriendin. Daarna 3 geënte honden van een andere vriendin (mijn honden waren met de laatste 3 niet in aanraking geweest)
Ze hebben het allemaal even erg. Ook die geënt zijn.
Alle honden zitten aan de denneknophoning en kuchen zo'n 10 dagen, daarna neemt het af.

Misschien dat dit berichtje mensen de ogen doet openen, die kennelhoest enting is een gemene, een dure en hij helpt dus niet altijd.
Zolang de honden geen koorts hebben, is honing en/of hoestsiroop voldoende om de honden er doorheen te helpen.
Door mirjam_dc
#896985
Gelukkig heb ik een dierenarts die het nut er ook niet van in ziet. Toen ik (nog geheel onwetend over alles wat vaccinaties betreft) vroeg of een kennelhoestenting niet nodig was zei hij gelijk dat als de hond niet naar een pension of cursus moet waar ze het eisen, hij het niet zou doen. Als er hier gekucht wordt gaat er ook wat honing en een homeopathisch hoestmiddeltje in en is het met een dag of twee weer over.
Door Femke
#896991
Kennelhoest kan net zoals griep bij mensen door verschillende virussen veroorzaakt worden. De kennelhoest enting beschermt lang niet tegen al die verschillende virussen. Daarbij muteren de virussen ook snel dus wat wél in de enting zit kan inmiddels alweer gemuteerd zijn waardoor de enting niet meer werkt voor dat virus.

Dikke kans dat de KH bij de geënte honden door net ff een ander virus veroorzaakt is. Dit wil overigens niet zeggen dat de enting niet werkt voor de virussen die wel in de enting opgenomen zijn.

edit: ik ent al jaren niet meer voor kennelhoest.
Door audier
#897005
Wat Femke vertelt werd mij inderdaad ook verteld.........maaaaaarrrr....omdat mijn honden in een pension gingen moest ik verplicht toch enten. 2 van de 3 hadden dus kennelhoest opgelopen....ik vroeg toen aan de mensen van dat pension waarom die honden dan die enting verplicht moesten hebben. Ja dat was standaard...dat moesten alle honden in pension...zo zijn de regels en niet anders......dus ik naar huis met 2 geente honden MET kennelhoest... :-\ :-\

Groetjes, Karin
Door Femke
#897166
audier schreef: Wat Femke vertelt werd mij inderdaad ook verteld.........maaaaaarrrr....omdat mijn honden in een pension gingen moest ik verplicht toch enten. 2 van de 3 hadden dus kennelhoest opgelopen....ik vroeg toen aan de mensen van dat pension waarom die honden dan die enting verplicht moesten hebben. Ja dat was standaard...dat moesten alle honden in pension...zo zijn de regels en niet anders......dus ik naar huis met 2 geente honden MET kennelhoest... :-\ :-\

Groetjes, Karin

klopt, de wetgever heeft bepaald dat een pension dit van zijn klanten moet eisen :-X

Overigens heeft Sunday 'vroeger' (toen hij keurig zijn KH entingen kreeg) vaak kennelhoest gehad, en sinds hij 'm niet meer krijgt - 5 jaar nu- nooit meer. Dat zet mij dubbel aan het denken. Kennelijk doet zo'n enting toch iets met de weerstand waardoor een hond gedurende een bepaalde periode juist vatbaarder wordt voor van alles wat er in zijn omgeving rondgaat....
Door laura86
#897580
Mijn dierenarts verklaarde me voor gek dat ik niet voor kennelhoest wilde enten. Nu ik dit lees weet ik helemaal zeker dat ik die enting niet wil geven.

En wat is hij duur inderdaad: €55,- bij mijn dierenarts  :-X
Door audier
#897605
laura86 schreef: Mijn dierenarts verklaarde me voor gek dat ik niet voor kennelhoest wilde enten. Nu ik dit lees weet ik helemaal zeker dat ik die enting niet wil geven.

En wat is hij duur inderdaad: €55,- bij mijn dierenarts :-X
Ik zou hem ook liever niet geven maar als je hem niet geeft kunnen ze dus niet naar het pension dus wij moeten wel....

Groetjes, Karin
Gebruikersavatar
Door Sonja
#900080
Hier kreeg Biska als enige ingeënte hond ook als enige kennelhoest. De andere drie niet ingeënte honden liepen gewoon in dezelfde kamer rond en kregen het niet. Ik ent dus ook al jaren niet meer tegen kennelhoest.
Door Janne
#902145
Hey,

Nou ik ent mijn honden idd wel tegen kennelhoest, en vorig jaar heeft mijn oudste teef het 2x kort na elkaar gehad, en de pup die ik er toen bij nam dus de 2e keer ook....

Nu heb ik hier weer 3 kuchende honden lopen, baal als een stekker zo van nu weer? waar ik het opgelopen heb mag joost weten, ben voor de laatste keer op een show geweest een grote maand geleden.

Bij ons op de hondenschool lopen ook geen kuchende honden rond want dat valt me altijd meteen op omdat ik het zelf nu al 3x meegemaakt heb.

Ik begin ook erg te twijfelen om ze komende keer niet meer te laten enten, nu hebben ze het allemaal tussen de 3 en 6 mnd geleden pas gehad maar goed.
Eens informeren of het op onze hondenschool verplicht is anders moet ik wel....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door