Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#893037
Ik ben vlees aan het drogen in de oven voor de honden, en nu heb ik nog flink wat ruimte over op de bakplaten. Ik wilde er dus maar wat fruit bij gooien, heb begrepen dat veel honden dat ook lekker vinden. Ik heb banaan en appel in huis, kan dat allebei gedroogd worden? En moet fruit net zolang als vlees drogen, of korter?
Door audier
#893043
Vlees drogen??? Ik leer hier elke dag weer bij...
Mag ik vragen waarom je vlees droogt?

Groetjes, Karin
Door *Natasja*
#893044
audier schreef: Vlees drogen??? Ik leer hier elke dag weer bij...
Mag ik vragen waarom je vlees droogt?

Groetjes, Karin
Als beloningssnoepjes, gedroogd geeft het niet zo'n zooitje in je jaszak  ;)
Door dorinekok
#893052
audier schreef: Okeeeee.. :D je moet er maar opkomen....
je zult hier nog wel meer "rare" dingen tegen komen... :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#893055
*Natasja* schreef: Ik ben vlees aan het drogen in de oven voor de honden, en nu heb ik nog flink wat ruimte over op de bakplaten. Ik wilde er dus maar wat fruit bij gooien, heb begrepen dat veel honden dat ook lekker vinden. Ik heb banaan en appel in huis, kan dat allebei gedroogd worden? En moet fruit net zolang als vlees drogen, of korter?
Ik dacht mij te herrinneren dat het langer en op lagere temperatuur moest. Om verkleuring tegen te gaan kun je het nog met wat citroensap besprenkelen, maar als het voor de honden is zal dat niet noodzakelijk zijn.
Hier vonden ze de bananechips niet te vreten trouwens ;D
Door *Natasja*
#893056
Angelique schreef: Ik dacht mij te herrinneren dat het langer en op lagere temperatuur moest. Om verkleuring tegen te gaan kun je het nog met wat citroensap besprenkelen, maar als het voor de honden is zal dat niet noodzakelijk zijn.
Hier vonden ze de bananechips niet te vreten trouwens ;D
Lusten ze gedroogde appel wel? Dan gooi ik er gewoon alleen maar appel bij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#893070
*Natasja* schreef: Lusten ze gedroogde appel wel? Dan gooi ik er gewoon alleen maar appel bij.
Dat heb ik niet geprobeerd, na de banaan, die ze vers wel erg lekker vinden had ik het wel bekeken.
Door audier
#893253
dorinekok schreef: je zult hier nog wel meer "rare" dingen tegen komen... :D
Ik zit hier met tussenpozen al een tijdje maar hier was ik inderdaad niet opgekomen.....en ach...wat is raar  ;)
Door Lizzy
#893254
Hier lusten ze wel gedroogde banaan en appel maar ze zien het bepaald niet als een beloning. Meer als "gut, het is eetbaar, ik krijg het gratis dus waarom niet".
Door *Natasja*
#893255
Ik had inmiddels besloten om het "risico" maar niet te nemen dat ik straks alle fruit kan weggooien, dus heb het vlees over 2 ipv 3 bakplaten verdeeld. Zo kan er meer lucht bij, en hoeft de oven waarschijnlijk wat korter te draaien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#893369
Lizzy schreef: Hier lusten ze wel gedroogde banaan en appel maar ze zien het bepaald niet als een beloning. Meer als "gut, het is eetbaar, ik krijg het gratis dus waarom niet".
Ik ken die blik :2funny: :2funny: :2funny:
Gebruikersavatar
Door pike
#893438
Lizzy schreef: Hier lusten ze wel gedroogde banaan en appel maar ze zien het bepaald niet als een beloning. Meer als "gut, het is eetbaar, ik krijg het gratis dus waarom niet".
Nou hier is de blik meer van : het is gratis dus zal het wel niet te eten zijn  ;D het wordt met heeeeele lange tanden aangepakt:
pulk pulk peuter peuter pulk pulk :puke:  zie je wel niet te eten  >:(
Door pallas
#893730
Ik heb laatst appels gedroogd. Héérlijke snack met wat kaneel erop, maar dan wel voor het baasje hè!! ;)

Nox eet met veel smaak een stukje fruit, Didot vindt het sinds kort pas een beetje te knagen. Een stukje appel gaat wel en banaan krijgt hij ook wel weg, de rest is blèhhh >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door